حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ورود سخت آتش نشانی و آمبولانس به بازار
    ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
    شناسه : 10986
    بازدید 1209
    8
    دریانیوز// زلزله های پیاپی و پس لرزه های روز سه شنبه باری دیگر نشان داد که اگر مرکزشان در بندرعباس بود، بطور حتم مغازه های فرسوده بازار قدیم بندرعباس و همچنین خانه های قدیمی و فرسوده در محلات حاشیه ای و بافت فرسوده بندرعباس فرو می ریزد و شاید افراد زیادی در زیر آوار مدفون شوند.وضعیت فعلی بازار قدیم بندرعباس بحرانی است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// زلزله های پیاپی و پس لرزه های روز سه شنبه باری دیگر نشان داد که اگر مرکزشان در بندرعباس بود، بطور حتم مغازه های فرسوده بازار قدیم بندرعباس و همچنین خانه های قدیمی و فرسوده در محلات حاشیه ای و بافت فرسوده بندرعباس فرو می ریزد و شاید افراد زیادی در زیر آوار مدفون شوند.وضعیت فعلی بازار قدیم بندرعباس بحرانی است.

    از یک طرف کوچه های باریک واز طرفی دیگر بیشتر ساختمان های قدیمی که برخی هم کاهگلی هستند که حتی در حالت عادی رفت وآمد به داخل بازار بسهولت ممکن نیست ودر صورت بروز حوادثی مانند زلزله با ریشتر بالا که کانونش در بندرعباس باشد و یا آتش سوزی و….، بطور حتم بسیاری از مغازه های فرسوده فرو می ریزند و یا در آتش می سوزند وآتش به سایر مغازه ها سرایت کرده واز آن طرف ورود خودروهای آتش نشانی، آمبولانس و… به داخل بازار بدلیل کم عرض وباریک بودن بسیاری از کوچه های بازار غیرممکن بوده وامکان افزایش خسارات جانی ومالی دور از ذهن نیست و بایستی اقدامات پیشگیرانه از هم اکنون مدنظر متولیان مربوط قرار گیرد تا از فاجعه انسانی و مدفون شدن شهروندان و بازاریان در زمین لرزه ها ویا سوختن شان در آتش سوزی ها جلوگیری شود.

    بندرعباس و هرمزگان آبستن زلزله های زیادی در طول سال است وبه همین دلیل بایستی به اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش توجه شود وبازار روز قدیمی بندرعباس تا ساحل بدلیل فرسوده بودن بسیاری از مغاره ها و کوچه های باریک، بایستی مورد توجه مسئولان قرار گیرد و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود. محلات حاشیه ای و قدیمی بندرعباس نیز شرایط مشابهی دارند و همچنان امکان ورود خودروهای شخصی،جمع آوری زباله، آتش نشانی، آمبولانس و… به داخل از کوچه های محلات وجود ندارد وبرخی از املاک بر روی کوهها وبرخی در زیر دره ها واقع شده اند و سالی یکی دو معبر در محلات بازگشايي می شود که گره گشا نیست و بایستی به این بخش شتاب داد تا هم در حوادث و هم در شرایط عادی امکان امدادرسانی و خدمات رسانی افزایش یابد. متاسفانه فقط زمانی که حادثه ای خسارت بار رخ می دهد، تا مدتی از استانداردسازی ها و… گفته می شود و پس از مدتی کوتاه همه وعده ها وبرنامه ها به فراموشی سپرده می شود.

    چندسال قبل که آتش سوزی، بازارچه ۲۲بهمن بندرعباس را خاکستر کرد، استانداردسازی این بازارچه تا مدت ها نقل محافل بود وبعد از مدتی تمام برنامه ها و وعده ها تاکنون به فراموشی سپرده شد. مشخص نیست در خصوص بازار بزرگ و قدیمی بندرعباس نیز مسئولان منتظر وقوع حادثه و بروز خسارات جانی ومالی هستند تا بعد وعده و وعید بدهند یا اینکه از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه را آغاز می کنند واز بروز خسارات غیرقابل جبران و… جلوگیری می نمایند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.