حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • واگذاری ۱۲۹۳ قطعه زمین  به خانواده های هرمزگانی در طرح جوانی جمعیت
    ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۳
    شناسه : 10603
    بازدید 1309
    11
    گزارش اختصاصی // آیین واگذاری 1293 قطعه زمین ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان هرمزگان با حضور سید جواد سادات فیرزنی مشاور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار بندرعباس، رئیس و اعضای شورای شهر و... در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// آیین واگذاری ۱۲۹۳ قطعه زمین ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان هرمزگان با حضور سید جواد سادات فیرزنی مشاور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار بندرعباس، رئیس و اعضای شورای شهر و… در بندرعباس برگزار شد.
    به گزارش خبرنگار دریا؛ ۱۲۹۳ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد. در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، اسناد مالکیت ۱۲۹۳ قطعه زمین در قالب ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد.استاندار هرمزگان در این آیین اجرای اوامر و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را گفتمان دولت سیزدهم دانست و افزود: مردم به عنوان اصل محوری در گفتمان رهبری نیازهایی دارند که وظیفه ما تامین آن‌ها است و دولت نیز نیازمند است که اجرای اوامر را با مثال‌های عینی و ملموس به نمایش بگذارد.

    مهدی دوستی با بیان اینکه یکی از نیازهای مردم، مسکن است، گفت: طرح نهضت ملی مسکن برای رفع نیاز مردم در بخش مسکن تعریف شد، ضمن اینکه دولت بار سنگین، مسکن مهر باقی مانده از دولت قبل را نیز به دوش کشید.استاندار هرمزگان با اشاره به سهمیه ۶۶ هزار واحدی استان در نهضت ملی مسکن، بیان‌کرد: با تلاش‌های انجام شده ۱۲۲ درصد از زمین موردنیاز نهضت ملی مسکن در استان تامین، بیش از ۹۰ درصد پروانه‌های ساختمانی صادر و عملیات اجرایی مسکن نیز در شهرستان‌های مختلف آغاز شده است.

    وی عنوان کرد: زمین تامین شده در دولت سیزدهم فقط بر اساس نیاز نهضت ملی مسکن نبوده، بلکه تلاش کردیم با تامین زمین بیش از نیاز دولت، انحصار زمین را در استان بشکنیم.دوستی با اشاره به اینکه در ابتدا بنا بود شهر جدید علوی، برای اجرای نهضت ملی مسکن بندرعباس در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به عدم رغبت مردم جهت اسکان در این منطقه، زمین‌های جدیدی را در نظر گرفتیم، چرا که مسکن باید محلی برای آرامش مردم باشد و از طرفی توجیهی نداشت که با وجود سواحل، مردم را به سمت کوه‌ها ببریم.

    دوستی اضافه کرد: نمی‌توان محل سکونت مردم را به فاصله ۵۰ کیلومتری بندرعباس منتقل کرد و گفت آرامش داشته باشید، این شدنی نیست و فرد حتی نمی‌تواند سر خود را بر روی بالش بگذارد چون ساعت چهار صبح باید بیدار شده و به سمت بندرعباس حرکت کند.دوستی افزود: مطالعات احداث یک پارک و یک ورزشگاه در شهر جدید خلیج فارس در محدوده شرق بندرعباس انجام شده و طرح اولیه هم مشخص شده است و تیم طراحی برای طراحی ورزشگاه چند سفر به برخی کشورها داشته و ورزشگاه‌های بزرگ را دیده‌اند که ان‌شاءالله یک ورزشگاه در شان مردم بندرعباس بتوان احداث کرد.وی در پایان با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جوانی جمعیت، گفت: جوانی جمعیت، با آینده‌ی کشور گره خورده است و از محل این قانون نیز تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به مردم استان واگذار شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان هم در این آیین گفت: هشت هزار و ۲۵۴ متقاضی تا این لحظه در سامانه طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که باید پالایش و خانوارهای واجد شرایط تأیید شوند.عباس کمالی افزود: پالایش متقاضیان در سایر شهرستان‌های هرمزگان هم درحال انجام است، اما مشکل‌های بخشنامه‌ای در این زمینه وجود دارد که باید مسوولان بالادستی حل و فصل کنند تا بتوان پوشش کاملی در این حوزه داد.وی ادامه داد: طرح جوانی جمعیت دغدعه مقام معظم رهبری بوده و به‌ خصوص در نقاط ساحلی هرمزگان و رئیس جمهور هم برای افزایش جمعیت در کشور بر این موضوع تاکید دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطر نشان کرد: تقریباً تمام تعهد دولت در این استان با آغاز عملیات تسطیع زمین ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر بندرعباس اجرایی شده است که پیشرفت فیزیکی از صفر درصد تا واحدهای درحال آماده‌سازی برای تحویل وجود دارد.وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان، اظهارداشت: سهمیه استان هرمزگان در این طرح بیش از ۶۵ هزار واحد در نظر گرفته شده که ۵۰ هزار واحد مسکونی در حوزه شهری و ۱۵ هزار واحد نیز در حوزه روستایی است.

    وی با بیان اینکه، قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، با مشکل زمین در استان روبرو بودیم، گفت: الحاقاتی که طی دو ساله‌ی فعالیت دولت سیزدهم در شهر بندرعباس انجام شد کار بی‌سابقه‌ای بود، چنانچه در سنوات گذشته کل الحاقات ۳۶ هکتار بوده و در دو ساله دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار و ۶۰۰هکتار الحاق در استان انجام شده است.وی خاطرنشان‌کرد: امروز برای ۱۲۹۳ خانواده ، زمین اهدا خواهد شد که از این بین ۸۴۱ خانواده در بندرعباس،۱۳۹ خانواده در شهرستان حاجی آباد و ۳۱۳ خانواده در رودان هستند.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: بخشی عمده این الحاق‌ها برای شهر بندرعباس بوده که کار بسیار شاخصی بود و تا قبل از این در این شهر مشکل زمین وجود داشت و درحال حاضر مشکل زمین حل شده است.وی اشاره کرد: همچنین طرح تفصیلی شهر بندرعباس که مدت‌ها بر زمین باقی‌مانده بود انجام شد و اکنون به نتیجه رسیده و مصوب شده است.مشاور وزیر راه وشهرسازی هرمزگان نیز با اشاره دغدغه امام راحل (ره) در تامین زمین برای ساخت مسکن در زمان راه اندازی حساب ۱۰۰؛ گفت: پس از آن هم برخی دولت ها به سمت مسکن اجتماعی و… برای تامین مسکن مردم رفتند وبرخی دولت ها هم اصلا اعتقادی به ساخت مسکن نداشتند.

    سید جواد سادات فیرزنی گفت : دولت سیزدهم توجه ویژه ای را به حوزه مسکن دارد. سادات فیرزنی گفت: ۴۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت واگذار شده که ۲۰ هزار قطعه در این ایام هفته وحدت واگذار می شود. وی افزود: واگذاری زمین ۹۹ساله در روستاها ابتکاری جدید دولت سیزدهم برای خانه دار شدن روستاییان است وتا پایان سال ۴۰۰هزار قطعه زمین واگذار می شود. وی افزود: بدنبال شکستن انحصار زمین و تنظیم و ساماندهی بازار مسکن هستیم. به گفته وی در آغاز فعالیت دولت قیمت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن متری دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود وبعدها به چهار و الان به متری ۷تا ۸میلیون تومان رسیده است و به همین دلیل بحث عرضه سیمان و فولاد خارج از بورس جهت کاهش قیمت ساخت مسکن ملی مطرح شد. در حال حاضر اعلام شده که افزایش تولید فولاد در کشور داریم و قیمت جهانی فولاد نیز کاهش یافته است، اما چرا قیمت فولاد در کشور گران است؟ وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه های پروانه های ساختمانی و نظام مهندسی و…. ‌ تصریح کرد: وزیر راه وشهرسازی نهضت کاهش هزینه تولید مسکن ملی را در برنامه دارد.

    وی الحاق زمین را یکی از کار‌های زمان‌بر در کشور دانست و گفت: کار بزرگی در این حوزه در کشور انجام شده و تا به این لحظه به همان میزان که زمین برای بارگذاری مسکن در کشور تصویب و معرفی شده به همان میزان نیز زمین در کارگروه‌ها برای احداث مسکن نامناسب شناخته شده است.سادات فیرزنی بیان‌کرد: هرمزگان یکی از استان‌های پیش‌رو در بحث زمین و مسکن است و بحث تامین زمین‌ها در استان حل شده و اگر شبکه بانکی نیز در استان کمک کند از این پس شاهد رشد پروژه‌ها خواهیم بود. مشاور وزیر راه و شهرسازی، تاکید‌کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، بحث عرضه و تولید در بحث مسکن و زمین است و تاکنون قریب به ۴۰ هزار قطعه زمین در کشور در رابطه با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعطا کرده‌ایم.

    وی تصریح‌کرد: در کنار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هدفگذاری شده است برای حدود ۴۰۰ هزار نفر تا پایان سال زمین اعطا کنیم چرا که این حق مردم است و تلاش می‌کنیم انحصار‌ها را در حوزه زمین را بشکنیم.سادات فیرزنی تصریح‌کرد: دیگر رویکرد ما تنظیم و ساماندهی بازار زمین و مسکن است و در دوره جدید با راه‌اندازی نهضتی تحت عنوان کاهش قیمت مسکن، تلاش می‌کنیم این مهم را عملیاتی کنیم بر همین اساس یکی از اقدامات ساماندهی بنگاه‌های املاک و دیگری ورود به عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا بوده است.

    وی تأکید کرد: با سازوکار موجود عرضه سیمان و فولاد در بورس، مردم نمی‌توانند سهم خود در سیمان و فولاد را تامین کنند ضمن اینکه تورم و افزایش قیمت بازار نیز دامن‌گیر مردم شده از این رو خارج کردن عرضه این دو محصول از بورس را در جلسه اخیر شورای عالی مسکن مطرح کردیم و رئیس‌جمهور نیز دستور پیگیری داد. مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی همه چیز را برای احداث مسکن و کاهش قیمت در این بازار مهیا می‌کند، اما با یک افزایش قیمت در بورس کالا تمام زحمات به هدر می‌رود و قیمت تمام شده مسکن چند برابر می‌شود از این رو پیگیر این موضوع هستیم و معتقدیم در دولتی که رئیس‌جمهور آن مرد میدان عمل است، سبک‌های مدیریت ریموتی دیگر پاسخگو نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.