حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3093 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • واحدهای نیروگاه خلیج فارس به صورت فول بار در مدار تولید قرار دارند
    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
    شناسه : 8539
    بازدید 1290
    13
    مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس: دریانیوز// مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس با بیان اینکه واحدهای این نیروگاه در بهترین و بالاترین سطح تولید و آمادگی هستند و به صورت فول بار در مدار تولید قرار دارند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس با بیان اینکه واحدهای این نیروگاه در بهترین و بالاترین سطح تولید و آمادگی هستند و به صورت فول بار در مدار تولید قرار دارند.
    محمد عقیل عامری سیاهوئی در گفت‌وگوبا خبرنگار روزنامه دریا با بیان اینکه نیروگاه برق خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ توسط شرکت آلستوم به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی از نوع GT13E2 است که هر کدام دارای ۱۶۵ مگاوات می‌باشد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است.
    نیروگاه خلیج فارس یک صنعت سبز است
    وی در ادامه افزود: این نیروگاه روی پست ۲۳۰ است و تنها مصرف کننده گاز پالايشگاه سرخون است و مصرف‌کنندگان آن خرد هستند و به دلیل اینکه این نیروگاه گازی است و آلایندگی ندارد و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند به عنوان یک صنعت سبز شناخته می‌شود.

    مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس خاطر نشان کرد: نیروگاه خلیج فارس در منطقه‌شرق بندرعباس ایجاد شده است که هیچ واحد صنعتی در اطراف این نیروگاه نیست و تمرکز بیشتر صنایع در غرب شهر است که تردد پرسنل صنایع دیگر را با مشکل مواجه می‌کنند و از آلایندگی زیادی برخوردار است و ایجاد این نیروگاه در شرق خود یک مزیت بسیار خوبی است زیرایک‌ محیط کار صنعتی را برای این منطقه ایجاد کرده است.
     ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند
    وی با بیان اینکه ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم در این نیروگاه مشغول به کار هستند، گفت: از این تعداد صد نفر رسمی نیروگاه است و ۱۴۰ نفر دیگر به صورت تامین نیرو هستند که در سال گذشته با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل حقوق و مزایای تقریبا معادل نیروهای رسمی دریافت می‌کنند و اکثر این نیروها در بخش‌های مختلف از جمله فنی، تخصصی، خدمات و اداری بومی هرمزگانی هستند.

    عامری سیاهوئی ابراز داشت: در سال گذشته تعمیرات نیمه اساسی در واحد سه و تعمیرات اساسی در واحد پنج نیروگاه شکل گرفت و اولین نیروگاهی در استان بودیم که تعمیرات را زودتر انجام دادیم و همین امر موجب می‌شود تا برق پایدار و مطمئن تامین شود و در تابستان به صورت فول بار هر ۶ واحد در مدار هستند.

    مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس بیان کرد: در سال گذشته این نیروگاه پنج میلیون و ۸۲۵ هزار و ۸۵۴ مگاوات برق تولید کرده است و این نیروگاه با گذشت ۲۰ سال از راه اندازی آن با دانش فنی و توانمندی بالای نیروی‌های خدوم شرکت هنوز تمام واحدها با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار دارند.عامری سیاهوئی عنوان کرد: هر شرکت دانش بنیانی که مدرک دانش بنیان را ارائه دهد و قطعات و نياز ما برای تولید بار اول را انجام دهد بدون تشریفات ادارای با آن شرکت دانش بنیان قرارداد منعقد می‌کنيم و خدمات و کالا آن شرکت را خریداری می‌کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از اضافه شدن سه واحد بخار دیگر به ظرفیت اسمی هر کدام ۱۶۵ مگاواتی به این‌ نیروگاه خبرداد و گفت: این پروژه طبق برنامه زمان بندی در مهرماه سال جاری کلنگ زنی می‌شود و در مدت زمان ۲۴ ماه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.عامری سیاهوئی ادامه داد: با اضافه شدن این سه واحد، تولید این نيروگاه به ۱۵۰۰ مگاوات می‌رسد و راندمان آن به بالای ۵۰ درصد می‌رسد و به عنوان بزرگترين نیروگاه در بحث تولید در هرمزگان شناخته می‌شود.

    مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس با بیان اینکه تعمیرات و اورهال واحدها بعد از پیک مصرف تابستان انجام می‌شود، اظهار کرد: این تعمیرات به صورت کاملا بومی و با تکیه بر دانش فنی و قطعات ساخت داخل صورت می‌گیرد و دیگر نیازی به لوازم و شرکت‌های خارجی در این زمینه نداریم.
     نیروی انسانی سرمایه‌های اصلی شرکت هستند
    وی نیروی انسانی را سرمایه‌های اصلی شرکت دانست و خاطر نشان کرد: توجه به معیشت و رفاهیات نیروی انسانی از اولویت‌های مهم این مجموعه است و در حال حاضر در حد توان خود این موضوع محقق شده است و لذا پرسنل شایسته بهترین خدمات هستند.عامری سیاهوئی وسعت نیروگاه را ۱۰۷ هکتار عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱ هکتار آن فضای سبز است و این فضای سبز با کاشت درختان ثمر‌ ده بومی و محلی از جمله کُنار، نخل، گاروم زنگی، نارنج و مرکبات حال و هوای دیگری را در پالايشگاه به وجود آورده است.

    مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس در پایان، بیان کرد: از زحمات تمام پرسنل شرکت در بخش‌های مختلف قدردانی می‌کنم که رسالت اصلی و ذاتی که شرکت تولید و تامین برق پایدار و مطمئن برای جامعه هدف است تمام همت و تلاش خود را در این مسیر انجام می دهند.لازم به ذکر است:نيروگاه برق خلیج فارس در ۴۰ كيلومتری شمال شرقی بندرعباس و در منطقه قلعه قاضی واقع شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.