حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نمایندگان مجلس و شورا حامی موکلان شان باشند
    ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
    شناسه : 12114
    بازدید 1105
    9
    دریانیوز// یکی از گلایه هایی که مردم هرمزگان همواره مطرح می کنند این است که بیشتر نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی و شوراها در ادوار مختلف، پس از جمعه انتخابات، وعده ها وقول های شان به مردم را فراموش می کنند تا انتخاباتی دیگر.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از گلایه هایی که مردم هرمزگان همواره مطرح می کنند این است که بیشتر نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی و شوراها در ادوار مختلف، پس از جمعه انتخابات، وعده ها وقول های شان به مردم را فراموش می کنند تا انتخاباتی دیگر.
    چند روز قبل که احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و رئیس و نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جمع اهالی محله نایبند شمالی برای پیگیری درخواست‌های‌شان حضور داشتند، برخی از اهالی این محله با تشکر و قدردانی از حضور این نماینده مردمی مجلس و رئیس و نایب رئیس شورای شهر بندرعباس در مسجد محله، براین موضوع تاکید داشتند که آنها نمایندگان مجلس و شورای شهر را انتخاب کرده اند تا از حق شان دفاع کنند و حال که بعد از سال‌ها زندگی در محله نایبند شمالی، افرادی مدعی هستند که اراضی این محله متعلق به آنهاست که باعث سلب آسایش ساکنان شده اند و پرونده‌های قضایی نیز تشکیل شده است، ضرورت دارد نمایندگان مردم در مجلس و شورا از آنها دفاع کنند که احمد مرادی و رئیس و نایب رئیس شورا قول پیگیری این موضوع را دادند و روزنامه دریا نیز گزارشش را روز شنبه منتشر کرد.
    متاسفانه همواره حق مردم استان در حوزه‌های مختلف تضییع شده واین استان براساس آمارهای رسمی از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس در حوزه‌های مختلف از جمله فقر، فلاکت، بیکاری، گرانی و… در کشور رکورددار بوده و مقام نخست را دارد. بی توقع و کم توقع بودن مردم هرمزگان و عدم مطالبه‌گری‌شان باعث شده تا دولتمردان در ادوار مختلف حق و حقوق واقعی هرمزگانی‌های را ادا نکرده و مردم استان همواره از حق واقعی‌شان در حوزه‌های مختلف محروم شده اند و استانی که رتبه‌های نخستین درآمدزایی کشور را دارد و پایتخت تجارت و اقتصاد کشور لقب گرفته است، از طرفی پایتخت فقر و فلاکت و محرومیت و بیکاری نیز می باشد و حتی مردم این دیار و جوانانش چندان سهمی از اشتغال در صنایع وبنگاه های اقتصادی را هم ندارند و بیشترشان مجبور شده اند اشتغال کاذب را داشته باشند. از آن طرف در دو سه دهه اخیر که روز به روز بر تعداد صنایع فعال در استان افزوده شد، این صنایع حتی تکالیف قانونی‌شان را در پرداخت مالیات و عوارض‌شان به استان ادا نکردند و مالیات و عوارض‌شان را در استان های دیگر پرداختند و حق استان در این بخش هم تضییع شد.

    در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز کارنامه چندان قابل قبولی نداشتند و در سال‌های اخیر تعداد انگشت شماری از صنایع از جمله پالایشگاه های نفت بندرعباس و نفت ستاره اقدامات قابل قبولی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشتند و برخی بنگاه های اقتصادی فقط به توزیع ماسک، بسته معیشتی و اقدامات کوچک اقدام کردند. نمایندگان مردم استان در مجلس و شوراها بایستی از تضییع حقوق موکلان شان قاطعانه جلوگیری کنند و برای تحقق حق مردم، حتی اختلاف نظرها را نیز کنار بگذارند و متحد شوند و تلاش کنند حق هرمزگان و هرمزگانی‌ها را بگیرند و اجازه پایمال شدن حقوق مردم مظلوم و محروم هرمزگان را به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی ندهند.
    در حوزه اسناد اراضی نیز گهگاهی می شنویم که افرادی مدعی هستند بخشی از اراضی و زمین‌های این استان به آنها تعلق دارد و برخی مدعی اند که کوه ها و تا هفت سر در دریا نیز متعلق به آنهاست که در واقع انفال را نیز در مالکیت خود درآورده اند که اولا بایستی مشخص شود که این اسناد که بیشترشان مربوط به قبل از انقلاب می باشد، چقدر صحت دارند و واقعی هستند. ثانیا اینکه انفال و… را در مالکیت بگیرند، جای تامل دارد. ثالثا اینکه برخی از اراضی دولتی و شخصی را افرادی بعد از گذشت دهه ها بخواهند ادعای مالکیت کنند و باعث سلب آرامش و آسایش مردم شوند و یا به دولت ضرر وارد کنند، بایستی مورد توجه قرار گیرد و قوانینی در این حوزه ها تصویب شود تا از مشکلات مردم کاسته شود. در مورد ادعای افرادی در مورد اراضی محلاتی از شهرها و مناطق روستایی و… بایستی تدابیری اندیشیده شود تا حق مردمی هم که سال ها در این مناطق زندگی کرده اند، ضایع نشود.
    برخی از ساکنان محله نایبند شمالی می گویند که آنها سند ملکی دارند و حالا افرادی آمده اند و مدعی هستند این زمین ها از قبل مربوط به آنها بوده و سند دارند که بایستی این موضوع بطور دقیق مورد بررسی قرار گیرد که چطور امکان دارد که برای اراضی اشخاص دیگر، سند دیگری صادر شود. در این حوزه نمایندگان مجلس و شورای شهر و دستگاه قضایی بایستی بدنبال احقاق حق باشند و اجازه ندهند موضوعاتی باعث سلب آسایش ساکنان این محله و سایر محلات و مناطق مشابه شود و اگر نیاز به قوانینی وجود دارد که از طریق مجلس نیز پیگیری و تصویب شود. نمایندگان مردم در مجلس و شوراها نیز بایستی در دفاع از حق موکلان شان کوتاه نیایند و وعده‌های‌شان در زمان تبلیغات انتخابات را هم فراموش نکنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.