حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • نسخه ای شفابخش برای کمبود پرستار بپیچید
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
    شناسه : 8795
    بازدید 1202
    6
    دریانیوز//رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ماه قبل در نشست خبری عنوان کرد که 150 نفر پرستار در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس کمبود وجود دارد واز آن طرف دکتر فرشیدی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده بود که در سطح استان کمبود 1600 پرستار را داریم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ماه قبل در نشست خبری عنوان کرد که ۱۵۰ نفر پرستار در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس کمبود وجود دارد واز آن طرف دکتر فرشیدی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده بود که در سطح استان کمبود ۱۶۰۰ پرستار را داریم.

    متاسفانه این کمبودها روزبه روز افزایش یافته و پرستاران فعال و بیماران تاوان این کمبودها را می دهند. پرستاران مجبورند شیفت های سنگین و پشت سرهم و بدون استراحت را در بیمارستان ها بمانند که این موضوع از یک طرف باعث فشار کاری و روحی بر این قشر شده و برخی از پرستاران به بیماری های جسمی و… مبتلا شده اند و همچنین بر خدمات‌رسانی شان به بیماران اثرگذار بوده و از طرفی دیگر بیماران نیز از میزان خدمت‌رسانی در برخی بخش های بیمارستانی رضایت کافی را ندارند که در حق هر دو قشر پرستاران و بیماران اجحاف شده است.

    پرستارانی که ایثارگرانه از بیماران مراقبت می کنند، اما بی خوابی و استرس ها و… باعث شده است که سلامتی خودشان نیز در معرض خطر قرار گرفته و حتی در زندگی شخصی و خانوادگی شان و تربیت فرزندان با چالش و گاهی بحران مواجه شوند و حتی حقوق دریافتی شان به هیچ وجه با سختی کارشان تناسب نداشته و قانون مشاغل سخت و زیان آور نیز برای پرستاران اجرایی نشده است. گرچه در اوایل زمان شیوع کرونا مسئولان در دولت قبل وعده استخدام ۶۰۰ پرستار را در استان دادند، اما این وعده هیچگاه به واقعیت نپیوست.

    در دولت فعلی قرار است بخشی از کمبود پرستار و کادر بهداشت و درمان استان با جذب نیروی انسانی مورد نیاز در سال جاری برطرف شود که انتظار می رود استخدام بومیان در اولویت باشد و درصورت نبودن متقاضیان بومی، از غیربومیان تعهدات لازم اخذ شود تا بعد از استفاده از سهمیه استخدامی هرمزگان به استان خودشان برنگردند و بر کمبودهای استان افزوده نشود که متاسفانه یکی از دلایل کمبود نیروی انسانی و پرستار در هرمزگان در این سال‌ها، انتقال نیروی انسانی بود که از سهمیه استان هرمزگان استفاده کرده بودند وبه شهرهای خودشان برگشتند.

    از طرفی دیگر با توجه به اینکه قرار است چندین بیمارستان در سال جاری وسال آینده در استان به بهره برداری برسد، متولیان مربوطه از هم اکنون مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز براساس استاندارد را کسب کنند و جذب را آغاز نمایند تا با بهره برداری از این مراکز درمانی، کمبودی در حوزه نیروی انسانی مورد نیاز نداشته باشیم.

    از طرفی دیگر از مسئولان استانی و کشوری انتظار می رود فقط در روز پرستار وعده هایی را برای رفع مشکلات و دغدغه های پرستاران و تامین خواسته های بحق و قانونی این قشر ندهند که بعد از چند روز وعده ها به فراموشی سپرده شود تا روز پرستار سال بعد و وعده های تکراری و جدید و این سناریو تکرار شود. مشکلات پرستاران هرمزگانی بایستی برطرف شود و رفع کمبود پرستار در استان نیازمند نسخه شفابخش است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.