حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نجابت و مهمان نوازی یادگار مردم خمیر برای گردشگران ومهمانان
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
    شناسه : 12124
    بازدید 1278
    5
    دریانیوز// شهرستان خمیر دارای سه بخش دریایی (بندرخمیر) ،کشاورزی (کهورستان ) و کوهستانی (رویدر)، با وسعتی حدود ۴ هزار کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود شصت وپنچ هزار نفر و دارای سابقه درخشان تاریخی،فرهنگی و مذهبی یکی از شهرستان های مرکزی استان هرمزگان است که در کرانه ساحلی خلیج‌فارس قرار دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین درساره منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شهرستان خمیر دارای سه بخش دریایی (بندرخمیر) ،کشاورزی (کهورستان ) و کوهستانی (رویدر)، با وسعتی حدود ۴ هزار کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود شصت وپنچ هزار نفر و دارای سابقه درخشان تاریخی،فرهنگی و مذهبی یکی از شهرستان های مرکزی استان هرمزگان است که در کرانه ساحلی خلیج‌فارس قرار دارد.شهرستان خمیر با مردمان نجیب و قدرشناس دارای ظرفیت ها وجاذبه های فراوانی است. این شهرستان بدلیل مرکزیت قرارگرفتن در محور های مهم مواصلاتی کشور(ازشمال به استان فارس،غرب به استان بوشهر، جنوب به قشم و شرق به مرکز استان) یکی از کرویدر های مهم جنوب کشور بشمار می رود.

    همچنین این شهرستان ظرفیت های بی شماری در حوزه های مختلف بویژه در حوزه گردشگری،صنعت، کشاورزی و دریانوردی دارد و یکی از قطب های اصلی استان هرمزگان در حوزه های مذکور محسوب می شود.وجود صنایع مختلف از قبیل کارخانه سیمان، کارخانه‌های گچ و تأمین بیش از ۶۰ درصد از معادن استان هرمزگان،شهرستان خمیر را به یکی از قطب های مهم معدنی استان تبدیل کرده است.این شهرستان با داشتن حدود۲،۴۵۰هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی در سال یکی از قطب های مهم کشاورزی استان بویژه در زمینه محصول گوجه فرنگی به شمار می رود و با صادرات این محصول به خارج از کشور، نام خود را به تنهایی در سطح کشور مطرح ساخته است.

    داشتن چشم اندازهای زیبا همچون جنگل های حرا در بندر خمیر، وجود چشمه های آب گرم و همچنین دارا بودن آثارهای مهم تاریخی و قدیمی از جمله دیوار سدار، کاروانسرا های قدیمی، برج قلعه خمیر، پل تاریخی لاتیدان، خانه قاضی رویدرو … نگاه ها را به این شهرستان دو چندان کرده است. علاوه بر همه ظرفیت های خدادادی در شهرستان خمیر ورزشکاران شهرستان نیز در سال‌های اخیر در رشته های مختلف ورزشی علاوه بر درخشش در سطح استانی و کشوری در مسابقات جهانی نیز درخشیدند و صاحب رتبه‌های برتر شدند. شهرستان خمیر با داشتن دو خور منحصربفرد، تالاب بین‌المللی خورخوران و بندر پل ظرفیت میزبانی مسابقات آبی کشور را نیز دارا است.

    این شهرستان در بخش بهداشت و درمان یک بیمارستان دارد که این بیمارستان نیاز به تجهیزات و پزشکان‌متخصص بیشتری دارد تا بتوانند خدمات بهتری به مردم شهرستان وجمعیت شرق شهرستان بندرلنگه وغرب شهرستان بندرعباس نیز ارائه دهند. البته ناگفته نماند چندین سال است که زمزمه ساخت بیمارستان تامین‌اجتماعی در شهرستان شنیده می شود اما هنوز از عملیات ساخت آن خبری نیست. لازم به‌ذکر است نیروی های خدماتی، بهداشت و درمان و برق شهرستان بندرخمیر به بخشی از جمعیت شرق شهرستان بندرلنگه نیزخدمات ارائه می دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.