حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسکن ملی، مرهم زخم کمبود مسکن  در هرمزگان
    ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۴۴
    شناسه : 11285
    بازدید 1500
    6
    دریانیوز// راه وشهرسازی هرمزگان اعلام کرده با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، قیمت مسکن در استان بیش از ده درصد کاهش یافته است و این روند با واگذاری هایی که به مرور از ماه آینده در مناطق مختلف استان شروع می شود، افزایش خواهد یافت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// راه وشهرسازی هرمزگان اعلام کرده با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، قیمت مسکن در استان بیش از ده درصد کاهش یافته است و این روند با واگذاری هایی که به مرور از ماه آینده در مناطق مختلف استان شروع می شود، افزایش خواهد یافت.در دولت گذشته که افتخار می کردند حتی یک واحد مسکن نساخته اند و مسکن مهر را مزخرف خواندند، بیشترین فشار در حوزه مسکن، اقتصادی، بیکاری و… به مردم وارد شد. ساخت مسکن باعث افزایش اشتغال و تولید و امیدواری مردم و… می شود که دولت سابق تمام اینها را از مردم گرفت. نتیجه اش این شد که از نیمه های دهه۹۰ به بعد قیمت مسکن جهش چند برابری یافت و اثراتش همچنان پابرجاست.
    طرح نهضت ملی مسکن که یکی از مهمترین طرح ها وبرنامه های دولت سیزدهم بود، اما با مقاومت ها، کارشکنی ها و… مواجه شد. در بندرعباس نیز این طرح بدلیل جانمایی نامناسب و اصرار بر اجرای آن در شهرک علوی و افزایش نارضایتی ها از این جانمایی غلط، با دوسال تاخیر کلیدخورد که باعث افزایش قیمت تولید مسکن و حبابی شدن قیمت مسکن ورهن واجاره شد. اما در حال حاضر که این طرح در شهرهای مختلف درحال اجراست، میزان امید مردم به خانه دارشدن افزایش یافته است. اما آنطور که راه وشهرسازی اعلام کرده است مناطق آزاد قشم و کیش همچنان زمین مورد نیاز را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این دو منطقه واگذار نکرده اند که انتظار می رود رئیس جمهور دستور دهند تا گره واگذاری زمین در این مناطق جهت اجرای سریعتر طرح بازشود، زیرا بنظر می رسد در استان این عزم وجود ندارد و دوهزار نفر از ساکنان قشم وکیش که درخواست شان تایید شده اند، همچنان منتظر واگذاری زمین جهت ساخت مسکن هستند تا در این دولت مردمی خانه دار شوند.

    بطور حتم ساخت مسکن در مناطق آزاد قشم و کیش باعث خانه دار شدن خانواده ها و جوانان بی خانه خواهد شد و امید را افزایش خواهد داد. بایستی مسئولان تلاش نمایند مسکن ملی در تمام مناطق با سرعت اجرا شود و امسال وسال آینده واحدهای مسکن تحویل شود و همچنین از متقاضیان جدید نیز ثبت نام شود تا تمام افراد واجدشرایط در این دولت خانه دار شوند و زخم کمبود مسکن ترمیم شود. درصورت تداوم اجرای این طرح، بطور حتم حباب قیمت مسکن ورهن واجاره نیز ازبین خواهد رفت و تا یکی دوسال آینده کمبود مسکن نخواهیم داشت. افزایش ساخت وساز مسکن ملی باعث افزایش امید مردم به خانه دار شدن و رفع مشکلات شان در حوزه مسکن خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.