حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسکن بندرعباس  همچنان قفل است
    ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۵۳
    شناسه : 11014
    بازدید 1210
    8
    دریانیوز// درحالیکه انتظار می رفت با اجرای طرح هایی در حوزه مسکن، قفل مسکن در بندرعباس باز شود؛ اما بنظر می رسد برخی از مسئولان عزمی برای باز کردن قفل مسکن در بندرعباس ندارند و ترجیح می دهند حباب قیمت و رهن واجاره در این شهر روز به روز بزرگ تر شده و مردم به خانه دار شدن ناامیدتر شوند و گامی اثرگذار را در این حوزه برنمی دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه انتظار می رفت با اجرای طرح هایی در حوزه مسکن، قفل مسکن در بندرعباس باز شود؛ اما بنظر می رسد برخی از مسئولان عزمی برای باز کردن قفل مسکن در بندرعباس ندارند و ترجیح می دهند حباب قیمت و رهن واجاره در این شهر روز به روز بزرگ تر شده و مردم به خانه دار شدن ناامیدتر شوند و گامی اثرگذار را در این حوزه برنمی دارند.

    از اردیبهشت ماه سال جاری که بازدید از مشاوران املاک در کشور کلید خورد، اما در بندرعباس بازدیدها چندان پررونق نبود و برخوردها نیز بازدارندگی لازم را نداشت و وعده ها برای تشدید برخوردها عملیاتی نشد. مشاوران املاک از طرفی دیگر در فضای مجازی قیمت سازی می کنند و نبض حبابی بازار مسکن را به دست گرفته اند وبا همراهی دلالان، بازار مسکن را متلاطم کرده اند و نظارتی نیز در این حوزه وجود ندارد.از طرفی دیگر قرار بود سامانه اجاره بها در شهریورماه در بندرعباس راه اندازی شود که به مهرماه موکول شد و در روزهای پایانی مهرماه هستیم و تاکنون خبری در این خصوص منتشر نشده است و اگر این سامانه راه اندازی می شد، کف وسقف ارزش املاک با توجه به موقعیت جغرافیایی، نوع سازه وامکانات املاک و… مشخص می شد و مالکان و مشاوران املاک نمی توانستند قیمت های غیرمتعارف را برای رهن واجاره ارائه نمایند. از میزان اخذ مالیات از خانه های خالی در بندرعباس نیز تاکنون خبری منتشر نشده است.

    از طرفی دیگر طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس با دوسال تاخیر کلید خورد و همچنان ساخت وساز ۱۵هزار واحد در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس آغاز نشده و در مرحله تسطیح اراضی قرار دارد. از طرفی دیگر روند پالایش متقاضیان ثبت نام شده سال قبل کُند است و ثبت نام از متقاضیان جدید نیز شروع نشده است و مردم منتظر بازشدن سایت برای ثبت نام هستند.وضعیت مسکن در بندرعباس بحرانی است و مردم توان خرید مسکن را ندارند ورهن واجاره نیز بسیار حبابی و غیرمتعارف است و مستاجران درمانده شده اند و هیچ مسئولی هم خود را در این زمینه پاسخگو نمی داند.

    انتظار می رود ساخت وساز ۱۵هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس در فصل کاری بندرعباس زودتر شروع شود و پروژه ۲۴ساعته اجرا شود تا اینکه سال آینده واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار شود واز طرفی دیگر ثبت نام از متقاضیان جدید نیز شروع گردد و دولت بایستی اجازه دهد هر ایرانی که تاکنون از خانه و زمین و تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده است، در این طرح ثبت نام نماید و از این سهمیه قانونی شان بهره ببرند و با افزایش تولید مسکن بطور حتم این بازار آرام می گیرد و مردم هم به خانه دار شدن امیدوار می شوند. مسئولان استان بایستی تلاش کنند تا وعده دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم در بندرعباس نیز محقق شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.