حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مستاجران هرمزگانی رایگان کد رهگیری بگیرند و به بنگاه نروند
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
    شناسه : 10384
    بازدید 1190
    9
    ضعف اطلاع رسانی مشهود است دریانیوز// دریافت کد رهگیری از سامانه ملی املاک و اسکان در چندماه اخیر مطرح شده است، اما بدلیل ضعف اطلاع رسانی همچنان بسیاری از مستاجران و موجران از این موضوع بی اطلاع هستند که می توانند در این سامانه کدرهگیری دریافت نموده و نیازی به پرداخت حق کمیسیون زیاد به دفاتر مشاوران املاک وجود ندارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// دریافت کد رهگیری از سامانه ملی املاک و اسکان در چندماه اخیر مطرح شده است، اما بدلیل ضعف اطلاع رسانی همچنان بسیاری از مستاجران و موجران از این موضوع بی اطلاع هستند که می توانند در این سامانه کدرهگیری دریافت نموده و نیازی به پرداخت حق کمیسیون زیاد به دفاتر مشاوران املاک وجود ندارد.این مهم در دولت سیزدهم ودر راستای حمایت از مستاجران رقم خورده است که نیاز است اطلاع رسانی گسترده ای توسط دستگاه های متولی صورت پذیرد.

    با توجه به شرایط سخت اقتصادی خانواده ها و مستاجران، دولت عزمش را جزم کرده تا با اجرای طرح هایی در حوزه مسکن از جمله رایگان نمودن دریافت کد رهگیری برای مستاجران و موجران، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اخذ مالیات از خانه های خالی، راه اندازی سامانه اجاره بها و…. مشکلات حوزه مسکن مردم را برطرف کند. رهبر معظم انقلاب انقلاب چند روز قبل در جمع دولتمردان به مناسبت هفته دولت با برشمردن موفقیت های دولت سیزدهم در عرصه های مختلف، اما نسبت به اطلاع رسانی این موفقیت ها و خدمات دولت انتقاد کردند. این انتقاد به حوزه های مختلف وارد است ویکی از حوزه ها نیز به همین موضوع کدرهگیری برمی گردد که اگر اطلاع رسانی خوبی صورت گرفته بود، باعث می شد مستاجران و موجران زیادی متحمل پرداخت هزینه به بنگاه داران املاک نمی شدند.

    علیرضامهلی، نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن، املاک و مستغلات نیز که چند هفته قبل به هرمزگان سفر کرد و از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس بازدید کرد و در شورای مسکن استان حضور داشت، بر اطلاع رسانی گسترده به مردم و مستاجران در خصوص دریافت کدرهگیری رایگان از طریق سامانه ملی املاک و اسکان وبازدید مستمر از مشاوران املاک تاکید کرد واز اتاق اصناف و راه وشهرسازی و… خواست تا در حوزه دریافت کدرهگیری اطلاع رسانی کنند .

    همچنین وی از راه اندازی سامانه اجاره بها در بندرعباس تا پایان شهریور خبرداد. موضوع دیگر بحث نظارت بر مشاوران املاک است که برای نخستین بار بدین نحو مطرح شده است واز اردیبهشت ماه نظارت ها در سطح کشور آغاز شده و در هرمزگان و بندرعباس نیز نظارت هایی انجام شده که محدود است و جرایم بازدارندگی لازم را نداشته و تخلفات ادامه دارد وضرورت دارد نظارت ها بازدارندگی لازم را داشته باشد. برخی از مشاوران املاک از طریق پلتفرم های مجازی اقدام به قیمت سازی نموده و بازار مسکن را متلاطم نموده و هیچ نظارتی در این حوزه وجود ندارد که بحث تعلیق آنها در سطح کشور مطرح است.

    دریافت کد رهگیری اجاره نامه برای مستاجران رایگان شد
    نماینده وزارت راه و شهرسازی از رایگان شدن دریافت کد رهگیری اجاره نامه برای مستاجران ‌در سامانه ملی املاک و اسکان خبر داد.علیرضا مهلی گفت: دریافت کد رهگیری اجاره نامه برای مستاجران ‌در سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی رایگان شد که آدرس سایت ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir است. مهلی، نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن، املاک و مستغلات اظهار کرد: اگر مردم املاکشان را در سامانه ثبت نکنند، مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند.وی تصریح کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی باید از حالت سنتی خارج و آمار شناسایی خانه‌های خالی باید اعلام شود.

    رایگان شدن دریافت کد رهگیری اجاره نامه اطلاع‌رسانی شود
    نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در نتیجه برگزاری این گشت مستمر از مشاوران املاک ، شاهد کاهش قیمت و اجاره بها هستیم، گفت: سامانه اجاره بها باید جدی‌تر گرفته شده و در استان راه‌اندازی شود و رایگان شدن دریافت کد رهگیری اجاره نامه به همه مردم اطلاع‌رسانی شود.

    املاک ثبت نشده مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند
    مهلی افزود: باید به مردم اعلام و اطلاع‌رسانی دقیق شود که اگر املاکشان را در سامانه ثبت نکنند، مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند.وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف از این کارگروه جلوگیری و کاهش تورم و شناسایی خانه‌های خالی در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور است.مهلی اضافه کرد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن در کشور سوداگری مشاوران املاک است و اینکه این افراد در گران‌فروشی مسکن و اجاره بها نقش اساسی دارند.نماینده وزارت راه و شهرسازی بر ادامه گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات و نظارت دقیق بر مشاورین املاک تاکید کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.