حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مستاجرانی که گریه و التماس می کنند
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
    شناسه : 9673
    بازدید 1219
    9
    دریانیوز// وقتی می بینیم یا می شنویم مستاجرانی در حضور مالک یا مشاور املاکی گریه می کنند تا ودیعه و اجاره خانه را کمتر کنند یا افزایش ندهند تا آنها بتوانند آن خانه را اجاره کنند، اما بیشتر مالکان قبول نمی کنند و بسیاری از مشاوران املاک هم می گویند از آنها کاری ساخته نیست که بسیار دردآور است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// وقتی می بینیم یا می شنویم مستاجرانی در حضور مالک یا مشاور املاکی گریه می کنند تا ودیعه و اجاره خانه را کمتر کنند یا افزایش ندهند تا آنها بتوانند آن خانه را اجاره کنند، اما بیشتر مالکان قبول نمی کنند و بسیاری از مشاوران املاک هم می گویند از آنها کاری ساخته نیست که بسیار دردآور است.

    این بلا و مصیبت را دولت سابق بر سر این مستاجران و افراد بی خانه آورد که هیچ طرح مسکنی را در کشور اجرا نکردند و طرح مسکن مهر را نیز مزخرف خواندند و… اگر در آن دولت طرح مسکن مهر تداوم می یافت و معایب اجرای آن طرح برطرف شده و همچنان مسکن ساخته می شد و یا اینکه طرح مسکن دیگری با هدف احداث ساخت مسکن انبوه برای قشر متوسط و محروم جامعه اجرا می شد و عرضه وتقاضا هم‌تراز پیش می رفتند، در اواخر دهه ۹۰ تا امروز مردم ناامید از خانه دار شدن وحتی یافتن خانه اجاره ای مناسب نبودند.

    در همان دولت و از سال ۱۳۹۵ بایستی قانون اخذ مالیات از خانه های خالی نیز اجرا می شد که نشد تا میلیون ها خانه خالی احتکار نشود و سازندگان املاک خون مستاجران و بی خانمان ها را در شیشه نکنند و این بی سرپناه هان فقط آه بکشند. از یک طرف آمار های سه تا چهار میلیون وبیشتر خانه خالی احتکار شده در کشور اعلام می شد واز آن طرف نیاز مردم به مسکن هم در همین حدود اعلام می گردید و دولتمردان از هیچ اهرم قانونی تشویقی وتنبهی استفاده نکردند تا این املاک خالی در بازار عرصه شوند و روز به روز حباب قیمت ورهن واجاره املاک بزرگ تر شد و هیچ شخصی نیز خود را مسئول ندانست.در دولت سیزدهم نیز اگرچه سیاست ساخت چهارمیلیون واحد مسکن در چهارسال مطرح شد، اما دولتی های سطح میانی و پایین وحتی برخی از مدیران کلی که از دولت قبل همچنان سکاندار بودند و هنوز به اجرای سیاست های مسکنی دولت سابق عادت کرده بودند، نه تنها با اجرای این طرح همراهی نکردند، بلکه سنگ اندازی و کارشکنی هایی را نیز داشتند. بسیاری از دستگاه های اجرایی حاضر به واگذاری اراضی مازادشان جهت اجرای این طرح علی رغم دستور چندباره رئیس دولت نشدند.

    در بندرعباس پس از پیگیری های فراوان رسانه ها و اعتراضات گسترده مردمی، بالاخره از هفته قبل و در سال سوم دولت سیزدهم عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرا شد. درصورتیکه اگر همان سال ۱۴۰۰ از متقاضيان بندرعباسی ثبت نام می شد و عملیات اجرایی ساخت آغاز شده بود، تاکنون هزاران خانواده در این شهر در واحدهای مسکونی شان ساکن شده بودند و از طرفی قیمت های ساخت هم در آن زمان و بازپرداخت اقساط تسهیلات شان نیز کمتر بود و مهمتر از همه اینکه قیمت ملک در این دو سه سال با این حجم بالا افزایش نمی یافت و تولید انبوه مسکن منجر به کاهش قیمت ملک و رهن واجاره شده بود وبسیاری از مستاجران صاحب مسکن شده بودند که در این حوزه در حق بندرعباسی ها اجحاف شد و امروز برخی مستاجران گریه و التماس می کنند واز صاحبخانه ها می خواهند رهن واجاره را بیش از حد افزایش ندهند تا آنها بتوانند قرارداد را تمدید کنند یا بتوانند ملک جدیدی اجاره کنند. طرح افزایش ۲۰درصد اجاره در بندرعباس چندان اجرا نمی شود و با مشاوران املاکی نیز که این مصوبه را اجرا نمی کنند، برخورد نمی شود.

    در اپلیکیشن های مجازی و برخی مشاوران املاک که دلال بازی می کنند و… قیمت سازی می شود و هیچ مسئولی نیز برای برخورد با مافیای مسکن اقدامی قاطع واثرگذار نمی کند. واقعا چه کسی حامی مستاجران وبی خانمان هاست؟ دردشان را به چه کسی بگویند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.