حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مزیـت  شـهر هـوشمند  بر شـهر الـکترونیک
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۲۱
    شناسه : 12336
    بازدید 197
    7
    دریا نیوز// شهر هوشمند یا شهر الکترونیک مفاهیمی هستند که در سال های اخیر وارد دنیای معماری و مدیریت شهری شده اند. گاهی حتی برخی مدیران نیز این مفاهیم را باهم به اشتباه می گیرند و تفاوت این دو را به درستی تمیز نمی دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : مهران منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// شهر هوشمند یا شهر الکترونیک مفاهیمی هستند که در سال های اخیر وارد دنیای معماری و مدیریت شهری شده اند. گاهی حتی برخی مدیران نیز این مفاهیم را باهم به اشتباه می گیرند و تفاوت این دو را به درستی تمیز نمی دهند.
    به طور کلی شهری که دارای زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری باشد و در تمامی ایام سال و ساعات شبانه روز بدون هیچگونه تعطیلی و وقفه ای قادر به پاسخگویی به نیاز شهروندان خود باشد را شهر الکترونیک گویند.
    در شهر الکترونیک بعد از دسترسی به اینترنت پر سرعت مهمترین مقوله سواد دیجیتال است. چیزی که در دنیای مدرن نمی شود به هیچ عنوان از آن چشم پوشید.در شهر الکترونیک برای انجام کارهای روزمره من جمله پرداخت قبوض، خرید از فروشگاه، مراجعه به بانک، آموزش، درمان، و حتی شرکت در انتخابات نیازی به خروج از منزل نخواهید داشت. تنها با کامپیوتر و یا گوشی همراه خود قادر به انجام آن ها خواهید بود.
    اما شهر هوشمند شهری است که می تواند فکر کند، تصمیم بگیرد و حتی تصمیم خود را به مرحله اجرا در آورد.تفاوت این دو شهر در نحوه مواجهه با مشکلات و معضلات شهری است. در واقع شهر هوشمند یک پله بالاتر از شهر الکترونیک می باشد، و شهر الکترونیک زیر ساخت و پایه شهر هوشمند محسوب می شود.به طور کلی می توان گفت: در شهر هوشمند سنسورها و اینترنت اشیا حکومت می کنند. آن ها داده های شهر و رفتار شهروندان خود را جمع آوری و برای بهبود خدمات شهری و منابع، مورد واکاوی، پایش و استنتاج قرار می دهند.شهر هوشمند زاییده شهر الکترونیک می باشد که خلاقیت و نوآوری نیز به آن اضافه شده است. شهر هوشمند، شهری است که در آن مردم برای زندگی شهری از تلفن‌های هوشمند، اتومبیل‌ها و خانه‌های هوشمند استفاده می‌کنند و مدیران شهری برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد شهر از فناوری اطلاعات و تکنولوژی روز کمک می‌گیرند.
    شهر هوشمند برخلاف شهر الکترونیک توانایی یادگیری، بهبود شرایط و حل مشکلات را دارد تا بتواند سطح کیفی زندگی شهروندان خود را افزایش دهد. یعنی بر اساس داده هایی که در اختیار دارد می تواند آنالیز و برنامه ریزی کند. زندگی در شهر هوشمند یعنی استفاده خلاقانه و با بهره‌وری بالاتر از تمام امکانات موجود به‌نحوی‌که رفاه زندگی شهروندان درنهایت افزایش یابد ومصرف انرژی کاهش پیدا کند .زمانی که مردم بتوانند در شهری با رفاه نسبی و به راحتی زندگی کنند می‌توان گفت این شهر هوشمند است. بخشی از این موارد در قالب زیرساخت‌ها و ابزارهای الکترونیک محقق می‌شود وبخش‌عمده‌ای آن نیز به رفتار سیستم‌ها و فرهنگ حاکم بر شهر برمی‌گردد. بخشی از این ماجرا نیز بحث دسترسی است یعنی مردم درهر جا به نیازها و خدمات‌موردنظر خود دسترسی داشته باشند و همه مردم با هر سطح مالی بتوانند به آموزش دسترسی پیدا کنندو یا در فرآیند تصمیم‌گیری برای شهر خود از فرصت برابر برخوردار باشند و بتوانند مشارکت کنند یعنی از شاخصه‌های شهر هوشمند برخوردارند.
    ادامه دارد…

    مشارکت شهروندان خلاق، برتری شهر هوشمند

    https://www.daryanews.ir/?p=12387

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “مزیـت شـهر هـوشمند بر شـهر الـکترونیک”
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.