حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مراقب باشید اینجا خلاف جهت آزاد است
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
    شناسه : 13603
    بازدید 1130
    2
    دریانیوز// در جاده بندرعباس میناب که در حال تردد هستید باید مراقب خودروهایی باشید که از روبروی شما و به صورت خلاف جهت می‌آیند. این قصه خودروهای سوخت‌بری است که زمانی که در حال حرکت به سوی بندرعباس هستند و به پلیس‌راه باغو می‌رسند، زمانی که احساس خطر توقیف کنند به سمت روستای باغو رفته و از آنجا خود را به لاین رفت جاده بندرعباس میناب می‌رسانند و بخشی از جاده را به صورت خلاف تا روبروی دانشگاه هرمزگان می‌روند و دوباره مسیر خود را به سمت لاین برگشت تغییر می‌دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در جاده بندرعباس میناب که در حال تردد هستید باید مراقب خودروهایی باشید که از روبروی شما و به صورت خلاف جهت می‌آیند. این قصه خودروهای سوخت‌بری است که زمانی که در حال حرکت به سوی بندرعباس هستند و به پلیس‌راه باغو می‌رسند، زمانی که احساس خطر توقیف کنند به سمت روستای باغو رفته و از آنجا خود را به لاین رفت جاده بندرعباس میناب می‌رسانند و بخشی از جاده را به صورت خلاف تا روبروی دانشگاه هرمزگان می‌روند و دوباره مسیر خود را به سمت لاین برگشت تغییر می‌دهند.

    قصه خودروهای سوخت‌بر مدت زمان زیادی است که باعث سلب آرامش و آسایش رانندگان جاده‌های استان هرمزگان شده‌است. رانندگان و مسافرانی که در جاده‌های استان تردد می‌کنند هر لحظه امکان دارد که جانشان به خطر بیافتد و خودروهای سوخت‌بر همچون بمب‌های آماده انفجار در جاده‌ها در حال حرکت هستند. معضل سوخت و قاچاق آن مدت زمان زیادی است که گریبان هرمزگانی‌ها را گرفته و گویا قصد ندارد که آن را رها نماید.

    صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت در گذشته، سوخت‌گیری چند باره برخی خودروها در روز و … از معضلاتی بود که مردم برای سوخت‌گیری با آن مواجه بودند که این امر باعث شد کارت‌های سوخت آزاد از جایگاه‌های سطح شهر بندرعباس جمع‌آوری شده و به جایگاه‌های حاشیه‌ای منتقل شود اما در سایر شهرهای استان به ویژه شرق استان با معضل سوخت آزاد مواجه هستیم و اگر خودرویی قصد دارد به شرق هرمزگان سفر کند باید حتما کارت سوخت همراه داشته‌باشد و یا با باک پر به این منطقه برویم وگرنه بدون سوخت مانده و مجبور هستید با قیمت بسیار گزافی بنزین تهیه نمایید.

    صف‌های طولانی جایگاه‌ها در شرق استان نیز به دلیل حجم بالایی از قاچاق سوخت است که از این منطقه صورت می‌پذیرد و اقدامات مختلف صورت گرفته نیز تاکنون نتوانسته این معضل را از این استان بر چیند چرا که کارهای ریشه‌ای صورت نگرفته‌است. در بحث گازوئیل مدیریت خوبی در سطح جایگاه‌ها صورت گرفته و تا حدودی از سطح قاچاق این سوخت کاسته‌است.

    در چند ماه پیش شاهد صف‌های طولانی و شبانه و صبحگاهی در جایگاه‌های عرضه گازوئیل در شهر بندرعباس بودیم که به دلیل وجود خودروهایی بود که چند بار در صف قرار می‌گرفتند و باک خود را پر کرده و پس از تخلیه در گالن، مجدد در صف قرار می‌گرفتند و به این صورت سوخت خود را پس از جمع‌آوری، با قیمت بسیار بالایی می‌فروختند و نیاز نبود کار دیگری با خودروی خود انجام دهند و رانندگانی که مجبور بودند صبح برای انجام سرویس و جابجایی مسافران خود اقدام نمایند باید شب‌ها را در صف‌های طولانی سوخت می‌ماندند و بعضاً تصادفاتی نیز به دلیل خواب‌آلودگی این رانندگان در استان به وقوع پیوسته است.

    سهولت در دسترسی به سوخت و فروش به قاچاقچیان موجب شده بود برخی از مردم با خرید مینی‌بوس‌های قدیمی و فرسوده اقدام به تهیه سوخت و فروش آزاد آن نمایند و پول‌های هنگفتی را به جیب بزنند و در برخی موارد شاهد بودیم که یک شخص با خرید چند مینی‌بوس، از کارت سوخت آنها استفاده کرده و سهمیه سوخت خود را می‌فروشد و درآمد زیادی را کسب می‌نماید. در حال حاضر خوشبختانه با اقدامات دستگاه قضایی و دیگر ارکان، شاهد کاهش حضور این خودروها در جایگاه‌ها هستیم چرا که دیگر مانند سابق خودروها نمی‌توانند در چند مرحله اقدام به سوخت‌گیری نمایند و صف‌های طولانی از بین رفته است. وجود این صف‌های طولانی و بسته شدن بخشی از خیابان‌های منتهی به جایگاه سوخت باعث شده بود مردم در تردد در این مسیرها با مشکل مواجه شده و ترافیک‌های سنگین در محدوده جایگاه‌های سوخت ایجاد شود که اکنون این موضوع نیز حل شده‌است.

    اما همچنان شاهد حضور خودروهای سوخت‌بر در جاده‌های استان هستیم. خودروهایی که با سرعت بالا و حرکات مخاطره‌آمیز موجب ایجاد ترس و دلهره در دیگر رانندگان می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که آنها با آرامش رانندگی نمایند. این خودروها هر جایی که احساس خطر نمایند به صورت خلاف جهت حرکت می‌کنند و این موضوع تاکنون باعث بروز حوادث ناگوار زیادی در استان شده و جان تعداد زیادی از مردم این استان به خطر افتاده و از دست رفته‌است. هرمزگانی‌ها و حتی مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند همواره با ترس باید در جاده‌ها رانندگی کنند چرا که هر لحظه امکان وقوع حادثه‌ای وجود دارد.

    در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان که در آغاز دهه فجر انجام شد و سفری نیز آیت‌اله رئیسی به شرق استان داشت، مردم استان می‌گفتند باید رئیس جمهور زمان تردد به شرق استان خودروهای سوخت‌بری که در جاده‌ها تردد می‌کنند را نیز ببیند تا درد این مردم را درک نموده و برای این معضل چاره‌ای اساسی بیاندیشد اما این امر میسر نیست. گویا مردم هرمزگان قرار نیست رنگ آرامش را در جاده‌ها ببینند و ترس حضور سوخت‌برها باید همواره با آنها عجین باشد.بارها نیز گفته شده که برای از بین رفتن معضل قاچاق سوخت باید نگاه ریشه‌ای به آن شود.

    بیکاری جوانان مهمترین دلیلی است که موجب می‌شود بسیاری از نیروهای جوان این استان به سمت قاچاق سوخت جذب شوند. هرمزگان با داشتن انواع صنایع، پالایشگاه، بنادر، مناطق آزاد تجاری و صنعتی و … نباید حتی یک بیکار هم داشته باشد اما به دلیل اینکه به جذب نیروهای بومی در استان توجهی نمی‌شود باید بسیاری از کارکنان این مناطق از نیروهای غیربومی باشد و جوانان این استان در حسرت داشتن شغل مناسب، به شغل‌های کاذب همچون قاچاق سوخت روی آورده و جان خود و دیگر مردم این استان را به خطر بیاندازند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.