حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مدیران مشکلات‌مردم‌را در مقابل رئیس جمهور کتمان نکنند
    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
    شناسه : 13329
    بازدید 1142
    5
    دریانیوز// امروز و فردا که هرمزگان میزبان رئيس جمهور و هیئت دولت است ، انتظار می‌رود مدیران در حوزه های مختلف به بیان چالش ها، مشکلات و درخواست های بحق مردم بپردازند و از کتمان مشکلات‌استان خودداری کنند تا هيئت دولت مصوباتی را برای رفع مشکلات و برآورده شدن خواسته های مردم داشته باشد و گرهی از کلاف گره های کور مشکلات استان‌باز شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// امروز و فردا که هرمزگان میزبان رئيس جمهور و هیئت دولت است ، انتظار می‌رود مدیران در حوزه های مختلف به بیان چالش ها، مشکلات و درخواست های بحق مردم بپردازند و از کتمان مشکلات‌استان خودداری کنند تا هيئت دولت مصوباتی را برای رفع مشکلات و برآورده شدن خواسته های مردم داشته باشد و گرهی از کلاف گره های کور مشکلات استان‌باز شود.

    متاسفانه از دولت های گذشته تاکنون مرسوم بوده است که بیشتر مدیران‌استان همواره وضعیت هرمزگان را در حوزه های مختلف گل وبلبل نشان می دادند تا جایی که برخی از مدیرانی که از پایتخت به استان می آمدند، وقتی تعریف و تمجیدها را از مدیران استانی می شنیدند، با تعجب می گفتند پس اینجا گل وبلبل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.این‌رویه مدیریت غلط بیشتر مدیران در استان در چند دهه باعث شده است استانی که در جایگاه نخست و قطب اقتصاد وتجارت کشور قرار دارد، اما از آن طرف صدرنشینی فقر وفلاکت و بیکاری را نیز برسینه دارد که غیرقابل باور است.

    در دولت‌سیزدهم اگرچه گام هایی برای رفع محرومیت ها برداشته شده است و در سفر دور قبلی رئیس جمهور به استان‌در سال ۱۴۰۰، آیت ا… سید ابراهیم‌رئیسی در سخنرانی هایش بر رفع فقرمطلق از استان‌تاکید کرد و در این‌ دو سال نیز اقداماتی در این‌بخش صورت گرفت ، اما‌بدلیل عمق فقر وفلاکت در حوزه های مختلف در هرمزگان ، این استان همچنان در محرومیت قرار دارد و انتظار می رود در دور دوم سفر هیئت دولت به استان ، با تشریح مشکلات استان در حوزه های مختلف ، تصمیماتی اتخاذ گردد تا گام‌های اساسی در این‌حوزه برداشته شود و مشکلات‌استان در بخش های مختلف تا حد زیادی برطرف شود.

    وضعیت بسیاری از روستاهای استان و محلات چندان مساعد نیست وبی توجهی به روستاها باعث کوچ روستاییان به حاشیه شهرها و افزایش حاشیه نشینان شده است که حاشیه نشینی نیز افزایش آسیب های اجتماعی و… را به همراه داشته است و در حوزه آسیب های اجتماعی نیز اقدامات مناسبی صورت نگرفته است. جوانان و نوجوانان و خانواده های حاشیه نشین و روستایی مورد بی مهری قرار گرفته اند و از بسیاری از امکانات ورزشی، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و… بی بهره اند و زمینه‌اشتغال مناسبی برای جوانان استان‌فراهم‌نشده است و بیشترشان‌به‌سمت مشاغل کاذب سوق یافته‌اند.

    از طرفی دیگر وضعیت جاده های استان ترانزیتی هرمزگان در مناطق شهری و روستایی چندان مساعد نیست و تصادفات مرگبار در استان زیاد است و از طرفی رفع نقاط حادثه خیز و آسفالت و مرمت جاده ها مورد توجه جدی قرار نگرفته است و در برخی مناطق نبود جاده های مناسب استاندارد و وجود جاده های خاکی و سنگلاخی در برخی مناطق ازجمله بشاگرد باعث دیررسیدن‌بیماران‌و حادثه دیدگان و…به مراکز درمانی و فوت شان می شود.

    کمبود مراکز و تجهیزات درمانی و پزشک و پرستار و معلم و… همچنان در استان وجود دارد.آموزش در مدارس استان بایستی ارتقا یابد و کمبودهای این‌حوزه برطرف شود. مشکل صدور اسناد املاک‌در بافت‌فرسوده محلاتی که اراضی آن متعلق به‌شهرداری است و هزینه‌بسیار بالا و چندبرابری نسبت‌به محلات دارای اراضی دولتی از ساکنان مطالبه می شود، نیز بایستی مورد بازبینی قرار گیرد و در این‌مناطق نیز برای صدور سند هزینه های دولتی اخذ گردد تا ساکنان بتوانند برای املاک شان‌سند بگیرند و نسبت به نوسازی املاک فرسوده شان اقدام کنند.

    مشکل اسناد املاک در محلات اسلام‌آباد، نایبند، سنگ کن، خواجه عطاء، کوی ملت، طلابند، آیت ا…غفاری و…بایستی بررسی و برطرف شود. انتظار می رود هیئت دولت در این‌سفر مشکلات مردم در حوزه های مختلف را رصد نموده و مصوباتی را برای رفع مشکلات و چالش های استان داشته باشند و تا پایان دولت سیزدهم بیشتر مشکلات استان برطرف شده و رضایت مردم‌افزایش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.