حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3072 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • محلات جای نشاط است  نه جولانگاه معتادان
    ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۴:۴۶
    شناسه : 12873
    بازدید 1150
    6
    دریانیوز// یکی از آثار شوم و خانمان‌سوز، معضل اعتیاد است، متاسفانه کشور ما نیز از این بلایا در امان نمانده است. وجود یک فرد با بیماری اعتیاد در خانه، به منزله مرگ تدریجی اعضای آن خانواده است.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از آثار شوم و خانمان‌سوز، معضل اعتیاد است، متاسفانه کشور ما نیز از این بلایا در امان نمانده است. وجود یک فرد با بیماری اعتیاد در خانه، به منزله مرگ تدریجی اعضای آن خانواده است.
    امروزه در جامعه ما بحث می‌شود که آیا فرد معتاد، بیمار است یا مجرم؟! سال‌هاست که این مباحث مطرح هست اما بیان این مباحث فراتر از این حرف‌هاست، لذا اعتیاد؛ چه بیماری باشد یا جرم؛ برای جامعه ما یک معضل است. اعتیاد برای جامعه نا امنی ایجاد می‌کند، به عنوان مثال؛ اعتیاد ریشه معضلات دیگری از قبیل؛ سرقت، طلاق و بی‌بندوباری، افزایش بیماری‌های واگیر مثل ایدز و …، می‌باشد.امروزه در جوامع دیگر شاهدیم که با اعتیاد برخورد قاطع دارند اما متأسفانه در کشور ما سختگیری اعمال نمی‌شود و این به دلیل عدم فرهنگ‌سازی صحیح است.
    اعتیاد که به عنوان یک بلای خانمانسوز مطرح است و افراد معتاد در گوشه و کنار خیابان‌ها، کوچه‌ها و حتی محلات جولان می‌دهند و چهره شهر را نازیبا کرده‌اند و برای تأمین حداقل امرار و معاش‌ خود که همان خرید مواد مخدر هست، دست به سرقت و فساد و فحشا می‌زنند و جامعه را به سیاهی و زوال می کشانند. از همه بدتر، افراد معتادی است که در محلات هستند، محلاتی که باید منشأ نشاط، شادابی، سرزندگی و آرامش باشد به مکانی برای جولان معتادان تبدیل شده است و مردم محلات از صبح که از منزل خارج می‌شوند باید چشمشان به افراد معتادی بیفتد که در محلات پلاس شده و انفرادی یا گروهی، مشغول تزریق مواد مخدر هستند که دیدن این صحنه نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان و نوجوانان زیبنده نیست.
    رها شدن افراد معتاد توسط خانواده‌هایشان سبب شده تا آنها با وضعیتی رقت‌بار در سطح شهر، کوچه و محلات حضور داشته باشند، عدم توجه خانواده‌ها به فرزندان و کوتاهی در امر مهم تربیت صحیح، یکی از دلایلی است که امروزه شاهد جولان معتادان در خیابان و محلات هستیم، لذا والدین می‌بایست نسبت به تربیت صحیح فرزندان اهتمام ویژه بورزند.
    این افرادی که دچار معضل اعتیاد شده‌اند، با تربیت صحیح می‌توانستند در جامعه خود به عنوان یک الگو مناسب مطرح باشند اما متأسفانه سهل‌انگاری و عدم مراقبت خانواده‌ها و همچنین بی توجهی خود افراد نسبت به انتخاب دوست و عدم آگاهی از عواقب شوم اعتیاد به دام آن گرفتار شده‌اند.یکی از نتایج شوم و زیان‌آور جنگ، تهاجم و یا شبیخون فرهنگی، همین معضل اعتیاد است، در هشت سال دفاع مقدس، شهدا و جانبازان، مایه افتخار خانواده، جامعه و کشور هستند اما کشته‌شدگان جنگ فرهنگی، معتادانی هستند که عامل ننگ برای خانواده، محله و جامعه بوده تا جایی که اعضای خانواده، آنان را از خود و خانه،
    طرد می‌کنند.
    دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا جامعه فعال و پویای ما را ناکارآمد جلوه دهد، و جوانی که می‌توانست برای خانواده، محله، جامعه و کشورش افتخارآفرینی کند امروز به یک فرد معتاد تبدیل شده و گوشه خیابان و محلات با وضعیتی رقت‌بار افتاده که مایه تأسف است. لذا خانواده‌ها باید به تربیت صحیح که رکن اصلی هر جامعه است بیش از پیش توجه کنند تا بتوانند فرزندانی را در خور و شأن جامعه اسلامی تربیت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.