حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3072 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم ضابطه مند شدن تبلیغات محیطی در شهر
    ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۴:۴۵
    شناسه : 12872
    بازدید 1168
    2
    دریانیوز// برخی از شهروندان از افزایش تبلیغات محیطی در سطح شهر بندرعباس و بی ضابطه بودن این تبلیغات گلایه مندند که بحق است و حتی در سال های گذشته نیز به این موضوع پرداختیم که متاسفانه به آن توجهی نشد. موضوع اول اینکه این افزایش تبلیغات در سطح خیابان ها وبلوارهای ومعابر باعث می شود رانندگان تمرکزشان برای رانندگی با اختلال مواجه شوند و منجر به تصادف و... شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// برخی از شهروندان از افزایش تبلیغات محیطی در سطح شهر بندرعباس و بی ضابطه بودن این تبلیغات گلایه مندند که بحق است و حتی در سال های گذشته نیز به این موضوع پرداختیم که متاسفانه به آن توجهی نشد. موضوع اول اینکه این افزایش تبلیغات در سطح خیابان ها وبلوارهای ومعابر باعث می شود رانندگان تمرکزشان برای رانندگی با اختلال مواجه شوند و منجر به تصادف و… شود.

    موضوع دیگر اینکه تبلیغات ضابطه ای دارد و هر تعداد کلمه را نباید در یک تبلیغات نوشت که زمان زیادی باید صرف خواندن آن شود که به این موضوع نیز در تبلیغات محیطی توجهی نمی شود وگاهی اگر بخواهید آن متن را بخوانید، بایستی دقایقی را توقف داشته باشید تا متن را کامل بخوانید که صحیح نیست. سوم اینکه تبلیغات نباید در هرجایی نصب شود وبایستی در این حوزه ضوابطی اعلام شود.

    پلاکاردهای زرد رنگ مربوط به برگزاری نمایشگاه ها و… با انبوهی از کلمات به تیرهای برق، علائم راهنمایی ورانندگی، درختان و… نصب می شود که باعث نازیبایی چهره شهر و هم عدم تمرکز رانندگان در رانندگی می‌شود. از طرفی دیگر پل های هوایی عابر پیاده به محلی فقط برای انجام تبلیغات تبدیل شده اند و پل های مکانیزه ای در شهر بندرعباس وجود دارند که سال ها خراب شده اند و تعمیر نشده اند. همچنین ایستگاه های مکانیزه اتوبوس که هیچگاه برای مسافران راه اندازی نشد و بالای آن تبلیغات نصب شد و کیوسکش هم به عنوان مغازه کوچک اجاره داده شد و مسافران هم در گرمای تابستان بندرعباس عرق ریزان در خیابان منتظر اتوبوس می‌ایستند.

    سوال اساسی این است که چرا تبلیغات در این شهر بندری ضابطه مند نشده و فقط به سودآوری بیشتر فکر کرده‌اند و حق رانندگان و مردم ضایع شده است و هیچ نهادی هم بر این موضوع نظارتی ندارد. چرا از این بیلبوردهای تبلیغاتی برای آموزش حقوق شهروندی و… استفاده نمی شود؟ چرا ممنوعیت عرضه قلیان در ساحل در این بیلبوردها وبنرها اطلاع رسانی نمی شود؟ چرا در بندرعباس به موارد مختلف فقط با دید اقتصادی توجه شده و در این راستا حق مردم ضایع می شود.

    سازندگان املاک وصنوف مزاحم و… حق مردم و عابران پیاده را در استفاده از پیاده رو تضییع می کنند و آنگاه عابران بایستی از خیابان برای رفت وآمد استفاده کنند و جان‌شان در معرض خطر تصادف و سانحه قرار گیرد و یا جان‌شان را ازدست دهند و در این شهر هیچ مسئولی هم این وضعیت را نمی‌بیند و اقدامی نمی کند و متخلفان به تخلفات شان ادامه می‌دهد و حقوق مردم در حوزه های مختلف ضایع می شود.

    انتظار می رود دستگاه های نظارتی، شورای شهر و شهرداری و… به این موضوعات توجه بیشتری نمایند. نکته آخر اینکه از همین حالا برای بحث تبلیغات محیطی کاندیداهای مجلس در انتخابات اسفندماه بایستی ضوابطی تعیین و ابلاغ شود تا تبلیغات محیطی کاندیداها، قانونی و ضابطه مند انجام شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.