حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم تسریع در ساخت مسکن ملی
    ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۲
    شناسه : 11948
    بازدید 1164
    4
    دریانیوز// مسکن به بحرانی جدی در کشور تبدیل شده است و بایستی طرح نهضت ملی مسکن زودتر و با سرعت بیشتری اجرا شود تا این بحران فروکش کند. همچنین باید به مسکن کارگری، کارمندی، شاغلان در صنایع و اقشار مختلف توجه شود تا تمامی ایرانیان صاحب خانه شوند و طرح نهضت ملی مسکن باسرعت بیشتری اجرا شود تا متقاضیان زودتر در واحدهای مسکونی شان ساکن شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسکن به بحرانی جدی در کشور تبدیل شده است و بایستی طرح نهضت ملی مسکن زودتر و با سرعت بیشتری اجرا شود تا این بحران فروکش کند. همچنین باید به مسکن کارگری، کارمندی، شاغلان در صنایع و اقشار مختلف توجه شود تا تمامی ایرانیان صاحب خانه شوند و طرح نهضت ملی مسکن باسرعت بیشتری اجرا شود تا متقاضیان زودتر در واحدهای مسکونی شان ساکن شوند.
    درحالی بندرعباس و هرمزگان شهری صنعتی است که این صنایع در مناطق مختلف بخصوص مرکز و غرب و شرق استان در حال توسعه هستند وانتظار می رود در سال های آتی در حوزه جذب و افزایش نیروی انسانی شاهد جهشی در این صنایع و بنگاه های اقتصادی باشیم و اشتغالزایی بالایی را به همراه داشته باشند .از یک طرف درحال حاضر بیشترین کارگران و کارکنان صنایع استان غیربومی هستند وبرای مسکن شان در این سال ها اقدام مناسبی صورت نگرفته و آنها مجبور شده اند در مرکز شهر مسکن اجاره کنند ویا برخی خانه بخرند که این موضوع باعث کمبود مسکن وافزایش قیمت مسکن و رهن واجاره در شهر بندرعباس در شرایطی شد که یک دهه در بندرعباس، دولت مسکنی نساخته است و افزایش حبابی قیمت ها را به همراه داشته است. امسال ساخت ۱۵ هزار واحد در اتوبان شهیدرجایی بندرعباس در قالب طرح نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرا شد و در خوشبینانه ترین حالت و اگر جهادی و انقلابی این طرح اجرا شود، از سال آینده واحدهای مسکونی بتدریج واگذار می شوند و مشکل بخشی از مستاجران ومتقاضیان مسکن برطرف می‌‍شود.
    از طرفی دیگر هزاران نفر از کارگران و کارکنان صنایع و بنگاه های اقتصادی در بندرعباس هیچگونه مسکن ملکی ندارند وحال که دولت طرح نهصت مسکن سازی را دارد وبه موضوع صنعت شهرها نیز توجه ویژه ای دارد، پیشنهاد می شود در شهرک علوی و اطراف صنایع به تمامی شاغلین در صنایع بدون توجه به فرم ج شان قطعات ۳۰۰تا ۵۰۰متری واگذار شده و واحدهای مسکونی ویلایی احداث شود تا از رفت و آمد آنها به مرکز شهر کاسته شده و ترافیک کاهش یافته و قیمت مسکن واجاره نیز بالتبع در داخل‌شهر کاهش می یابد. از طرفی دیگر اگر که ساخت وساز ویلایی باحمایت صنایع و تسهیلات بانکی کلید بخورد که هم هزینه وهم‌‍زمان ساخت املاک ویلایی کمتر از آپارتمانی است، آنگاه هزاران واحدهای مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد وهمزمان بایستی زیرساخت های لازم مانند مدرسه، مسجد، مراکز درمانی و بیمارستان، اماکن ورزشی، تفریحی، آموزشی، فرهنگی و… نیز احداث شده که در سال ۱۴۰۳ شاغلین در صنایع در املاک شان و در نزدیکی محل کارشان ساکن خواهند بود و ساعت ها صرف رفت‌وآمد از مرکز شهر به محل کارشان نشده و از ترافیک و هدررفت سوخت کاهش می یابد که در سفر رئیس جمهور به‌استان نیز می توان ساخت هزاران واحد مسکونی در جوار صنایع را آغاز نمود که اقدامی امیدبخش برای کارکنان و شاغلان در صنایع محسوب می شود.
    انتظار می رود مدیران صنایع استان از برنامه های دولت سیزدهم در حوزه مسکن (برخلاف دولت سابق که هیچگونه طرح مسکنی را اجرا نکرد وبه همین دلیل بحران مسکن با افزایش حبابی وچند برابری قیمت مسکن و رهن واجاره ایجاد شد) حداکثر استفاده را نموده تا تمامی شاغلان در صنایع در تمامی سطوح، دارای یک واحدمسکونی ویلایی شوند که این موضوع باعث افزایش امید در جامعه و اشتغالزایی در حین ساخت این واحدهای مسکونی و‌اماکن موردنیاز شده و بحران مسکن در استان فروکش می کند. حتی بهتر است در حوزه شرق استان که قرار است به منطقه ویژه اقتصادی و مکران تبدیل شده و رونق گیرد، از هم اکنون ساخت هزاران واحد مسکونی با زیرساخت های لازم آغاز شود تا در زمان اجرای پروژه‌ها و توسعه آنها که نیروی انسانی فراوانی جذب می‌شوند، شاغلان دغدغه مسکن را نداشته باشند و با خاطری آسوده مشغول‌به‌کار شده و بخش زیادی از درآمدشان صرف اجاره نمی‌شود که در بازدهی شان در شغل شان نیز بسیار اثرگذار است. بایستی موضوع مسکن اقشار مختلف وازجمله شاغلان در صنایع و کارگران مورد توجه جدی قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.