حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم برخورد  با کشف حجاب صنوف
    ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
    شناسه : 12140
    بازدید 1104
    6
    دریانیوز// متاسفانه در یک سال اخیر وضعیت حجاب روزبه‌روز بدتر شده و به راحتی بعضی از افراد کشف حجاب کرده و برخی با وضعیت بسیار نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند و این وضعیت حتی در بین برخی از صنوف و کسبه در مناطق مختلف دیده می شود که بدلیل عدم برخورد با این صنوف و کسبه، حوزه گردشگری و... ، روز به روز بر تعداد آنها در بخش های مختلف افزوده می شود و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نظارتی در این حوزه برخورد جدی داشته باشند و سهل‌انگاری نکنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// متاسفانه در یک سال اخیر وضعیت حجاب روزبه‌روز بدتر شده و به راحتی بعضی از افراد کشف حجاب کرده و برخی با وضعیت بسیار نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند و این وضعیت حتی در بین برخی از صنوف و کسبه در مناطق مختلف دیده می شود که بدلیل عدم برخورد با این صنوف و کسبه، حوزه گردشگری و… ، روز به روز بر تعداد آنها در بخش های مختلف افزوده می شود و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نظارتی در این حوزه برخورد جدی داشته باشند و سهل‌انگاری نکنند.

    از یک طرف فعالان در حوزه بازار و تجارت، گردشگری و… بایستی خودشان حجاب را رعایت کنند و از طرفی دیگر از مشتریان شان بخواهند تا حجاب را رعایت کنند و درصورت عدم رعایت، برخورد لازم قانونی و محدودیت‌ها و ممنوعیت هایی اجرا شود تا کشف حجاب در این حوزه به صفر برسد. در حال حاضر بسیاری از خانواده ها نسبت به آینده فرزندان شان احساس نگرانی می کنند و این ولنگاری و کشف حجاب‌ها باعث الگوی نامناسب برای کودکان و نوجوانان است و برایشان عادی جلوه می کند که آینده فرزندان را تهدید می کند و بایستی به این دغدغه و نگرانی خانواده ها پاسخ داده شود. اینکه برخی افراد با هر شیوه ای که خواستند در جامعه حضور داشته باشند و خودشان را در معرض دید قرار دهند، باعث می شود، کودکان، نوجوانان و دانش آموزان تصور کنند که این شیوه رفتاری و پوشش، بدون عیب و افراد باشد و می توانند الگوگیری داشته باشند، چون تصور می کنند اگر که ایرادی داشت، بطور حتم اینگونه آزادانه در جامعه گشت وگذار نمی کردند.

    برخی از آنها نیز با سگ در بغل یا زنجیر سگ در دست در معابر و پارک ها، سواحل و… تردد می کنند که باعث آزار و اذیت خانواده هایی می‌شوند که با فرزندان شان برای تفریح به این اماکن می روند و یا حتی رهگذر هستند که برای این بخش هم باید تدبیری اندیشیده شود. از آن طرف برخی در حالت رانندگی کشف حجاب نموده و بعضی با سگ در بغل و… رانندگی می کنند و برخی شرب خمر نموده و با مستی در خیابان ها و معابر و… هستند که پلیس بایستی با این تخلفات و جرائم برخورد قاطعانه تری داشته باشد واگر نیاز است که میزان جریمه ها نیز بایستی افزایش داشته باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

    بنظر می رسد برخی از کشف حجاب ها سازماندهی شده باشد که با بدترین شکل ممکن این افراد در جامعه ظاهر می شوند و کمترین توجهی هم توسط دستگاه‌های متولی به این کشف حجاب ها نمی شود که جای تامل دارد. در حوزه قوانین نیز که برخی از قوانین وجود دارد و بایستی اجرا شود و قوانین دیگر بایستی سریعتر تصویب واجرا شوند تا وضعیت رعایت حجاب در جامعه روز به روز بدتر نشود. در حوزه فرهنگ‌سازی نیز دستگاه های متولی از گذشته تاکنون کوتاهی زیادی کرده‌اند که شرایط امروز جامعه اینگونه شده و ولنگاری در حال افزایش است و مصرف موادمخدر و مشروبات و… نیز افزایش یافته و این اقلام در دسترس هستند.

    بایستی تدابیر لازم در این بخش‌ها اندیشیده شود. نباید شرایط بگونه ای باشد که هیچ نظارتی در این بخش‌ها نباشد که برخی از صنوف با کشف حجاب به مشتریان شان خدمت ارائه دهند و یا با این شیوه بخواهند به دنبال جذب مشتری بیشتر باشند و بایستی نظارت‌های لازم در این حوزه افزایش یابد و شماره تلفن هایی اعلام شود تا مردم شکایات، انتقادات و پیشنهادات‌شان را در این حوزه اعلام نمایند. همچنین ستاد امربه معروف و نهی از منکر نیز بایستی در این بخش ها مداخله جدی داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.