حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم افزایش نظارت بر دندانپزشکی ها
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
    شناسه : 10389
    بازدید 1199
    6
    دریانیوز// نظارت بر دندانپزشکی ها و افزایش دندانپزشکی های دولتی که تمام درمان های دندان را با نرخ دولتی انجام دهند، از جمله درخواست شهروندان و بیماران است که بایستی به این بخش ها توجه شود و بارها این موضوعات مطرح شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نظارت بر دندانپزشکی ها و افزایش دندانپزشکی های دولتی که تمام درمان های دندان را با نرخ دولتی انجام دهند، از جمله درخواست شهروندان و بیماران است که بایستی به این بخش ها توجه شود و بارها این موضوعات مطرح شده است.

    گاهی مشاهده می شود برخی از بیماران حتی به مراکز غیردولتی برای درمان دندان شان مراجعه نموده و هزینه های بالایی را نیز پرداخت می کنند، اما مشکل دندان های شان رفع نشده و بیمار نمی داند برای احقاق حقش و شکایت وانتقاد از دندانپزشک به کجا بایستی مراجعه نماید که در این حوزه بایستی اطلاع رسانی گسترده شود.موضوع دیگر اینکه گویا نرخنامه مشخصی در این حوزه وجود ندارد که هر دندانپزشکی با قیمت ونرخ خودش اقدام به درمان های مختلف بر روی دندان نموده و گاهی بیماران از نوع درمان و میزان هزینه هایی که از آنها گرفته می شود، اظهار گلایه مندی کرده و بارها این موضوع در جلسات مطبوعاتی با مسئولان بهداشت و درمان استان نیز مطرح شده است.

    در این بخش نیز بایستی نرخ ها و قیمت گذاری های شفافی وجود داشته باشد و در معرض دید بيمار باشد. اینکه در برخی استان ها تمام خدمات دندانپزشکی در مراکز دولتی نیز ارائه شده و حتی هزینه های مراکز خصوصی نیز ارزان‌تر از هرمزگان است، نیاز به بررسی دارد تا در استان نیز الگوگیری شده و ارائه خدمات ارزان‌تر انجام شود و مشکلات بیماران کاهش یابد. بایستی به درمان دندان در بخش دولتی توجه بیشتری شود و تمام درمان ها در این حوزه صورت پذیرد و اطلاع رسانی لازم نیز در این حوزه انجام شود. برخی بیماران توان پرداخت هزینه های بالا و آزاد را در مراکز خصوصی دندانپزشکی ندارند.

    هرمزگان استانی است که در فقر و فلاکت و بیکاری و گرانی صدرنشین استان های کشور است و به همین دلیل هم بیشتر مردم توان پرداخت هزینه های سنگین دارو و درمان را ندارند و دولت بایستی حمایت بیشتری را از مردم داشته باشد. در حوزه دندانپزشکی که هزینه هایش کمرشکن است نیز پیشنهاد می گردد خیرین و صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و نهادهای انقلابی مانند ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و… در بندرعباس و شهرهای مختلف است مراکز دندانپزشکی مجهز خیریه دایر کنند تا بیماران علاوه بر درد زیاد دندان، درد هزینه های بالای درمان را نداشته باشند و محرومان بيمار بتوانند درمان رایگان را در دندانپزشکی های خیریه دریافت نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.