حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم ارتقای امنیت در محلات و پارک ها
    ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
    شناسه : 12972
    بازدید 1142
    4
    دریانیوز// ارتقای امنیت در محلات، معابر و پارک ها باعث افزایش رضایتمندی شهروندان می شود که این مهم بایستی مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.تامین روشنایی در این مناطق در افزایش امنیت اثرگذار است که بارها در این حوزه قلم زده ایم و گزارش منتشر شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ارتقای امنیت در محلات، معابر و پارک ها باعث افزایش رضایتمندی شهروندان می شود که این مهم بایستی مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.تامین روشنایی در این مناطق در افزایش امنیت اثرگذار است که بارها در این حوزه قلم زده ایم و گزارش منتشر شده است.

    کوچه ها و معابر در بسیاری از محلات و برخی از معابر اصلی و فرعی شهر در تاریکی بسر می برند که اگر همین موضوع مورد توجه قرار گیرد، بطور حتم باعث کاهش حوادث و سوانح، سرقت ها و… خواهد شد و از وقوع جرم و بزه کاسته خواهد شد. بازگشايي معابر در محلات حاشیه ای وبافت فرسوده شهرها نیز در افزایش خدمات‌رسانی و امنیت بی تاثیر نیست.

    موضوع دیگر اینکه شهرداری بندرعباس در یکی دو سال اخیر به موضوع پارک ها توجه ویژه ای داشته و احداث و ساخت پارک ها را در برنامه قرار داده است و پارک قدیمی شهید دباغیان که تا مدتی قبل به پاتوق معتادان و اراذل و… تبدیل شده بود، با اجرای چندین طرح از جمله راه اندازی باغ وحش مصنوعی ساوانا با حیوانات مجسمه ای سنگی و… رونق گرفته است و همچنین توجه به پارک ها ساحلی و کوهستان پارک پنجه علی ، این اماکن را به محل تجمع و تفریح شهروندان تبدیل کرده است وطرح های شهرداری در این حوزه ادامه دارد. اما حضور برخی اراذل و موتورسواران که در این پارک ها تک چرخ می زنند، معتادان و…، باعث سلب آسایش و آرامش مردم شده است و ضرورت دارد امنیت کامل در این مناطق برقرار شود و اجازه تردد موتورسیکلت ها در پارک ها داده نشود و معتادان و اراذلی که در پارک ها حضور دارند، جمع آوری شوند.

    در این مناطق بایستی گشت های نیروی انتظامی افزایش یابد یا ایستگاه های پلیس راه اندازی شوند تا افزایش امنیت را به همراه داشته باشد . از طرفی دیگر در محلات نیز بایستی برای ارتقای امنیت اقداماتی صورت پذیرد و عرضه کنندگان مواد و مشروبات و مصرف کنندگان و… پاکسازی شوند و پس از جمع آوری، به راحتی به محلات و سطح جامعه برنگردند.

    ساکنان برخی از محلات از وضعیت موجود ناراضی هستند و معتادان به راحتی در کوچه های این محلات پاتوق می کنند و خانواده ها هر روز این صحنه ها را می بینند و فرزندان شان هم در زمان رفت وآمد در کوچه ها و یا در زمان رفتن و برگشتن از مدرسه صحنه هایی از مصرف و تزریق معتادان و… را می بینند که چندان خوشایند نیست و باعث الگوگیری شان می شود که ضرورت دارد معتادان بطور کامل جمع آوری شوند و اجازه داده نشود معتادان از سایر استان ها نیز به هرمزگان بیایند و در کوچه ها و زیرخورها و پارک ها و… پاتوق و اقدام به سرقت و… کنند واین معتادانی که از سایر مناطق به بندرعباس و استان آمده اند، بایستی جمع آوری وبه شهرهای خودشان بازگردانده شوند.

    شهروندان بایستی به لحاظ بصری نیز آرامش روحی و روانی داشته باشند و صحنه هایی را روزانه مشاهده نکنند که در این شهر عادی شده باشد، اما اثرات مخرب را بر فرزندان شان و خودشان بگذارد. به موضوع آسیب های اجتماعی بایستی در استان و شهر بندرعباس نیز بیشتر توجه شود تا باعث افزایش امنیت در محلات و… شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.