حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم احداث همراه سرای بیماران در هرمزگان
    ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
    شناسه : 12634
    بازدید 1152
    3
    دریانیوز// لزوم احداث همراه سرای بیماران در استان هرمزگان و همچنین پانسیون پزشکان و... همواره مطرح شده است که ضرورت دارد صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و نهادهای انقلابی و خیرین و اتاق بازرگانی استان و... در این بخش نیز مداخله نمایند و متولیان حوزه بهداشت و درمان استان نیز بایستی این موضوع را مطرح و پیگیری نمایند تا این کمبود برطرف شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// لزوم احداث همراه سرای بیماران در استان هرمزگان و همچنین پانسیون پزشکان و… همواره مطرح شده است که ضرورت دارد صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و نهادهای انقلابی و خیرین و اتاق بازرگانی استان و… در این بخش نیز مداخله نمایند و متولیان حوزه بهداشت و درمان استان نیز بایستی این موضوع را مطرح و پیگیری نمایند تا این کمبود برطرف شود.
    همواره بیان شده است که یکی از دلایل عدم ماندگاری پزشکان و کادر درمان در استان، به دلیل کمبودهای محل اسکان و… است که باعث شده است کمبود پزشک و پرستار و… در استان همچنان وجود داشته باشد که دودش به چشم مردم و بیماران استان می رود. از آن طرف همراهان بيماران در داخل محوطه و یا اطراف بیمارستان ها می نشینند و می خوابند ویا چادر می زنند که در این حوزه نیز نیاز است همراه سراهای بیماران در جوار بیمارستان های استان و مراکز درمانی راه اندازی شود.
    در حالی بخش از بیماران هرمزگانی به شهرهای مختلف کشور سفر می کنند که بخشی از بیماران از شهرهای مختلف استان و جنوب کرمان به بندرعباس می آیند و از خدمات درمانی استفاده می کنند. از یک طرف کمبود مراکز درمانی و پزشکان متخصص و فوق تخصصی در استان باعث شده است که برخی بیماران مجبور شوند رنج سفر را به پایتخت، یزد، شیراز و… به جان بخرند که این موضوع نشان می دهد اقدامات صورت گرفته در این سال‌ها برای رفع کمبودها چندان کافی نبوده است وبایستی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تربیت نیروهای بومی یا ماندگار در استان برنامه ریزی شود.
    البته چندین مرکز درمانی تا اواخر سال جاری و سال آینده قرار است در استان به بهره برداری برسد تا مشکلات مردم برای درمان کاهش یابد که البته بایستی نیروی انسانی مورد نیازشان نیز تکمیل و تجهیز شوند . در این بخش بایستی به تامین مسکن و رفاهیات پزشکان و پرستاران و نیروی انسانی که قرار است جذب شوند، نیز توجه شود تا در استان ماندگار شوند. از طرفی دیگر احداث و راه اندازی همراه سرا در مراکز درمانی و بیمارستانی نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات بیماران و همراهان شان در مدت درمان کاهش یابد.

    بیمارستان کودکان که توسط پالایشگاه نفت بندرعباس ساخته شده و در سفر رئیس جمهور در روزهای آتی افتتاح می شود و بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که در جوار بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس در حال ساخت است و قرار است در بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد که بایستی برای اسکان پرسنل و ساخت پانسیون پزشکان و… و همچنین همراه سرای بیماران تدبیری اندیشیده شود و انتظار می رود این صنایع و سایر صنایع در این حوزه نیز مشارکت داشته باشند تا مشکلات وکمبودهای حوزه‌ درمان استان کاهش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.