حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3072 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قصه تلخ محلات ادامه دارد
    ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
    شناسه : 12847
    بازدید 1100
    4
    دریانیوز// ساکنان محلات بندرعباس همواره با مشکلاتی در حوزه های مختلف مواجه بوده که در دو دهه اخیر بارها گزارش هایی در رسانه ها از این مناطق منتشر شده است، اما بیشتر مشکلات همچنان پابرجاست و برخی از مشکلات هم در سال های اخیر بیشتر خودنمایی کرده اند که موضوع اسناد املاک در این محلات یکی از این موارد است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ساکنان محلات بندرعباس همواره با مشکلاتی در حوزه های مختلف مواجه بوده که در دو دهه اخیر بارها گزارش هایی در رسانه ها از این مناطق منتشر شده است، اما بیشتر مشکلات همچنان پابرجاست و برخی از مشکلات هم در سال های اخیر بیشتر خودنمایی کرده اند که موضوع اسناد املاک در این محلات یکی از این موارد است. در حالیکه استاندار هرمزگان به ساکنان محله نایبند شمالی بندرعباس قول داده بود که باهمکاری دستگاه قضایی، هیچگونه اقدامی تا تعیین تکلیف وضعیت اراضی این محله صورت نخواهد گرفت، اما برخی اقدامات صورت گرفته در روزهای گذشته باعث نارضایتی و سلب آسایش و آرامش ساکنان شد که بایستی در این حوزه تدبیری اندیشیده شود.

    در حالی بیشتر اهالی این محله قدیمی چندین دهه در نایبند زندگی می کنند که برخی از آنها حتی برای املاک شان نیز سند رسمی اخذ کرده اند وبرخی بدلیل مشکلات اقتصادی و… نتوانسته اند سند بگیرند، اما از مدتی قبل افرادی مدعی شده اند که سند بخشی از اراضی که متعلق به اجدادشان بوده را در دست دارند و این وراث خواهان بازگرداندن اراضی شده اند و این وضعیت باعث نگرانی ساکنان محروم این محله شده است که چند هفته قبل نیز در نماز جمعه بندرعباس، برخی از اهالی خواستار اقدام استاندار هرمزگان برای حمایت از آنها شدند و مقام عالی دولت در استان نیز با تشکیل جلساتی با حضور نمایندگان اهالی، وعده پیگیری این موضوع تا تکلیف نهایی را دادند. انتظار می رود استاندار، فرماندار، مسئولان قضایی و… بگونه ای این موضوع را پیگیری نمایند تا ساکنان این محله قدیمی در آسایش بتوانند زندگی کنند وآواره هم نشوند.

    اینکه در محلات و مناطق مختلف بندرعباس و استان هرمزگان افرادی مدعی داشتن سند هستند و این موضوع باعث می شود مشکلاتی برای ساکنان ایجاد گردد و حتی در برخی اراضی دولتی نیز چنین مشکلاتی وجود دارد که بایستی تدبیری اساسی در این حوزه ودر سطح کلان اندیشیده شود تا مردم و ساکنان با مشکل مواجه نشوند. مردم در حالت عادی با مشکلات اقتصادی و… مواجهند و بروز چنین مواردی، مشکلات و دغدغه های آنها را بیشتر خواهد کرد. بایستی اینگونه موضوعات بگونه ای مدیریت شود تا به چالش و بحران تبدیل نشود و اقداماتی صورت نگیرد که آسیبش برای مردم و جامعه بیشتر شود.

    موضوع دیگر در مورد صدور سند املاک در اراضی غیردولتی است که شهرداری مدعی است این اراضی به این نهاد تعلق دارد و از طرفی دیگر شورای شهر در گذشته مصوباتی برای واگذاری اراضی به ساکنان داشته که این مصوبات تمدید شده و بدلیل بالابودن قیمت، بسیاری از خانواده های ساکن در محلات که از قشر محروم جامعه هستند، توان پرداخت این هزینه ها را ندارند وبه همین دلیل تاکنون نتوانسته اند سند املاک شان را اخذ نمایند واز تسهیلات نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند و املاک شان روز به روز در حال فرسوده شدن و تخریب برخی از آنها در این سال‌ها و احتمال تخریب برخی دیگر در آینده وجود دارد که در این حوزه نیز ضرورت دارد تمهیداتی اندیشیده شود و شورا مصوباتی داشته باشند تا خانواده های محروم نیز بتوانند برای املاک شان سند اخذ نمایند تا قبل از تخریب این املاک بدلیل فرسودگی و آوار شدن بر سرشان، بتوانند با سند املاک شان از تسهیلات بازسازی استفاده کنند و املاک شان را نوسازی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.