حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فنگ‌شویی باوری به قدمت تاریخ بشر
    ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۵۰
    شناسه : 10608
    بازدید 1220
    8
    گزارش اختصاصی// معماری درون و برون بنا متأثر از فرهنگ، مذهب و پیشینه تاریخی هر ملت است و خانه اولین محیط امنی است که بشر وارد آن می‌شود جاییکه امنیت و آرامش روان در آن شکل می گیرد و یا خدشه دار می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// معماری درون و برون بنا متأثر از فرهنگ، مذهب و پیشینه تاریخی هر ملت است و خانه اولین محیط امنی است که بشر وارد آن می‌شود جاییکه امنیت و آرامش روان در آن شکل می گیرد و یا خدشه دار می شود.
    در آئین ها و فرهنگ های مختلف در ادوار تاریخ مشاهده می کنیم که هرچه طرح کلی و چیدمان درونی ساده و بی پیرایه تر باشد آرامش روانی و بصری نیز محیا شده و دغدغه های افراد کمتر است. بر همین اساس چیدمان ساده و سبک درون منزل به دغدغه بسیاری از معماران و طراحان داخلی مبدل شده است. سبک های معماری مینی مالیستی( کمین گرا) یا چیدمان هایی طبق نظریه فنگ شویی که ریشه و خاستگاه آن کشورهای شرق دور است، از همین دیدگاه نشأت می گیرد.

    به عبارتی حذف هر چیز اضافه‌ای که صرفا جنبه تزئین یا زبیایی بصری دارد، روشی است که طراحان تابع این سبک ها استفاده می‌کنند، از اثاث زندگی گرفته تا آرایه‌هایی که شلوغ‌اند و و پیرو سبک ها و مکتب‌های گوناگون هستند. چراکه صاحب نظران معتقدند آرامشی که فضای مرتب و نسبتا خالی و سبک در ذهن ایجاد می کند بسیار بیشتر از فضایی است که پر از رزق وبرق و تجمل و شلوغ است.در این نوشتار به معرفی و جایگاه سبک فنگشویی در چیدمان داخلی منزل می‌پردازیم و در ابتدا تأکید می‌کنیم که در واقع فنگ شویی باورهایی است که به غلط علم نامیده می شود.
    تاریخچه‌ای مختصر درباره فنگ شویی
    بيان تاريخچه برای فنگ شویی کار ساده‌ای نيست. چون فنگ شویی نگرشی به هستی است که برای شکل‌گیری آن به‌صورت امروز چند هزار سال وقت صرف شده است .هزاران سال پیش‌ از این، مردم چين دريافتند که کيفيت زندگي آنها هنگامی ارتقاء می‌یابد که بجای نبرد با طبيعت، به هماهنگی با آن بپردازند. چنين گفته می‌شود که باور فنگ شویی به ۴۰۰۰ سال قبل از ميلاد بر می‌گردد . در آن زمان زندگي اطراف رودخانه لو در چين باستان رشد زيادي کرده بود. طغيان مکرر رودخانه باعث بروز خسارت‌های زياد به محصولات کشاورزی می‌شد. در همين دوره مردي به نام فو-هسی روزهاي متوالي بالای کوه می‌نشست و به مسير رود نگاه می‌کرد تا بالاخره راهی براي اصلاح مسير رودخانه پيدا کرد و توانست براي هميشه به طغيان آب پايان دهد .

    بسياری او را پایه‌گذار فنگ شویي می‌دانند و معتقدند که جرقه‌های اوليه این باور در همين دوران زده شد ! يک روز که فو-هسي در کنار رودخانه لو در حال مراقبه بود، لاک‌پشت عظيمي را ديد که در حال بيرون آمدن از آب بود . هنگامی‌که لاک اين خزنده را از نزديک ديد . متوجه نقش‌های خال‌ها سياه و سفيدي بر روي لاک شد که در يک مربع (که به مربع جادویی) معروف شد با ۹ خانه قرار گرفته بودند. ترتيب قرارگيری نقش‌ها ( خال‌ها ) به‌گونه‌ای بود که حاصل جمع آنها از هر طرف ( چه عمودی ، چه افقی ) برابر ۱۵ می‌شد . اين کشف، امپراتور را شگفت‌زده و به تفکری طولانی وا داشت و سرانجام اين تفکر طولانی، بوجود آمدن علم فنگ‌شویی بو.
    معنای لغت فنگ شویی
    اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت ترجمه کنیم به معنی باد و آب است و به این معناست که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می کند . هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه‌اش، زندگی خوب و موفقیت برای ماست . فنگ شویی هنرى است ساده، انعطاف‌ پذیر و ملموس برای افزايش نشاط وآرامش و تعادل در زندگى روزمره است، كه با انواع سبک‌های دكوراسيون سازگارى دارد .

    فنگ شویی دانش زندگی متعادل و هماهنگ بین انسان و طبیعت پیرامون اوست که آغاز پیدایش آن به اندیشه‌های کهن شرقی با قدمت چند هزار ساله برمی‌گردد .حالا اصل فنگ شویی بر این باور استوار است که ایده هایی را ارائه کند که این چیدمان و دکوراسیون، بهترین تاثیر را بر روی سلامتی، شادی، کسب ثروت و خلاصه موفقیت در همه امور زندگی داشته باشد. به صورت کلی فنگ شویی چند تا اصل مهم و غیرقابل چشم پوشی دارد:اجتناب از هر نوع بی‌نظمی و انباشتگی لوازم،به کار بردن رنگ‌های مناسب با توجه به هدف و فضای داخلی، طراحی و چیدمان نرم و بنا به خطوط منحنی، قرار دادن اشیا در مکان و جهت‌ مناسب، پیاده سازی طراحی با عناصر ۵ گانه چینی؛ خاک، آب. آتش، چوب و فلز.


    اسرار فنگ شویی
    هنر کهن و جذاب فنگ شویی در اصل برای دکوراسیون و دیزاین کاربرد دارد. این هنر به معنای حقیقی به اصول قرار دادن صحیح هر وسیله در جای خودش پرداخته و به صورت خلاصه می گوید: اگر شما در خانه و فضایی که زندگی می کنید، محل کارتان، اتاق محل استراحت و خواب، میزی که پشت آن کار می کنید، کیف پول، اتومبیل و خلاصه هر المان و فضایی که در زندگی روزمره با آن سرو کار دارید، هر وسیله را در جایگاه درستش قرار بدهید، انرژی های مثبتی به جریان در میان که هماهنگی را هم در درون انسان و هم در محیط اطراف آن وسیله یا درون آن فضا جاری می کنند و در نتیجه این انرژی ها، خوشبختی، شادکامی و موفقیت در تمام ابعاد زندگی به شما رو می آورد.
    فنگ شویی، راز زندگی ایرانیان
    از قدیم الایام، ایرانیان رسوم و سنت هایی داشتند که به نوعی پاکسازی و جاری سازی انرژی را در زندگی شان جاری کرده است.خانه تکانی، زدودن گرد و غبار سالیانه از همه اجزای پیدا و پنهان یک خانه ایرانی، پرورش گل و گیاهان به اشکال مختلف، روشن کردن آتش در ایام و مناسبت های مختلف، نمادگذاری در مناسبت هایی مثل هفت سین و شب یلدا، و سایر رسم و رسوماتی که علم فنگ شویی هم به نحوی روی آن‌ها تاکید دارد، همه و همه نشان دهنده این هستند که رعایت اصول فنگ‌شویی، حتی اگر نتایج خارق العاده و ماورایی را که در موردش وعده داده اند برایتان به ارمغان نیاورد، حداقل آرامش و پاکیزگی فضای زندگی را در محیط اطرافتان جاری می کند.در واقع ، فنگ‌‍شویی شاید برای ما به نوعی تاکید ی بر اهمیت دادن به سنن نیاکان و احترام به عادات کهن ایرانیان باستان باشد.
    هدف فنگ شویی
    دانش و نگرش فنگ شويی به سمتی حرکت می کند که بتواند حس هماهنگی در خانه و زندگی خلق نماید. البته در موارد و زمینه های مختلف از عقیده فنگ شویی استفاده می شود به عنوان مثال در فنگ شويی ذهن، كمك می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب در محيط خلق شود !
    در فرهنگ آسیای شرقی معتقدند در اثر اتحاد باد و آب ، می‌توان سلامتی و محصول خوب به دست آورد. بنابراين « فنگ شویی خوب» به معنای معاش و دارایی و ثروت خوب و « فنگ شویی بد» به معناي سختی و بيچارگی می‌باشد. مردم چین معتقدند که « آنچه زندگی انسان را می‌سازد، نخست سرنوشت ، پس‌ازآن اقبال، سوم فنگ شویی و در آخر انسان‌دوستی و تحصيل دانش است .»
    با استفاده از اصول این علم می‌توانید اثرات انرژی منفی را در زندگی و کار خود کاهش داده و سعی در تقویت و حفظ انرژی مثبت زندگی خود خواهید کرد. فنگ شویی باعث می شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی و موفقیت ، هماهنگی و به‌طورکلی انرژی مثبت داشته باشد ! مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد استفاده از رنگ‌های مناسب اشکال مناسب و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. فنگ شویی می آموزد با تحلیل انرژی‌های فضای داخل و بیرون محل زندگی و کار خود، کیفیت انرژی‌های مثبت و منفی اطراف خود را شناخته و با ایجاد و افزایش انرژی‌های مثبت و کاهش و حذف انرژی‌های منفی، کیفیت زندگی خود را بهبود بخشم . در قسمت بعد در این خصوص بیشتر توضیح می دهیم.
    ادامه دارد…

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.