حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فرصت تبلیغات  کاندیداهای مجلس در رسانه ملی
    ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
    شناسه : 12757
    بازدید 1228
    5
    دریانیوز// در حالی به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم که تبلیغات غیررسمی برخی از کاندیداها از مدت‌ها قبل با شیوه های مختلف آغاز شده و تا چند هفته آینده نیز تبلیغات رسمی شروع می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم که تبلیغات غیررسمی برخی از کاندیداها از مدت‌ها قبل با شیوه های مختلف آغاز شده و تا چند هفته آینده نیز تبلیغات رسمی شروع می شود.

    اما در این دوره برخلاف ادوار گذشته قرار است که از طریق رسانه ملی نیز فرصتی به کاندیداها در زمان رسمی تبلیغات داده شود تا آنها به معرفی خود وبرنامه ها و عملکردشان بپردازند. پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، مدتی قبل از راه اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغات انتخابات مجلس خبر داد و گفت: «در راستای هدف عدالت گستری و هویت محوری امسال برای اولین بار شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات مجلس خواهیم بود.

    عزممان را برای تشویق مشارکت گسترده تر مردم در انتخابات جزم کرده‌ایم. امکان تبلیغات نامزدها از آنتن رسانه ملی در استان‌ها فراهم شده است و تلاش می‌کنیم بر شور و نشاط انتخابات بیفزاییم. به منظور پخش برابر تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نمایندگی مجلس دوازدهم، برای نخستین بار ۲۰۰ کانال تلویزیونی فعالیت خواهند کرد.» «با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت کشور و شورای نگهبان در این انتخابات برای اولین‌بار صداوسیما، حداقل ۲۰۰ کانال تلویزیونی مختص حوزه‌های انتخابیه را راه‌اندازی می‌کند.

    در این طرح قرار است کاندیداها علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر تبلیغاتی که برای نامزدها در دوره‌های پیشین بوده، از آنتن صداوسیما هم استفاده کنند.» در این طرح ابتکاری صداوسیما که برای نخستین بار اتفاق می‌افتد، انتظار می‌رود کاندیداها بهتر بتوانند از عملکردشان و برنامه‌های‌شان دفاع کرده و شوروشوق مردم برای انتخاب کاندیدا های اصلح نیز افزایش یابد. متاسفانه در ادوار مختلف برخی از کاندیداها با وعده و وعید و توزیع اقلام غذایی و کارت شارژ و… تلاش کردند کسب رای داشته باشند که بایستی جلوی این رویه غلط گرفته شود. باید مردم بتوانند کاندیداها را بشناسند و از عملکرد وبرنامه های شان مطلع شده و بتوانند انتخاب آگاهانه ای داشته باشند. حال که قرار است در شبکه های رسانه ملی، کاندیداها حضور داشته باشند، پیشنهاد می شود برای مناظره بین کاندیداها و پرسش مردم از کاندیداها و پاسخگویی آنها نیز برنامه ریزی شود و بخشی از برنامه ها بصورت پخش مستقیم باشد تا به سوالات مردم نیز پاسخ داده شود.

    نمایندگان فعلی نیز بایستی عملکردشان را واضح و شفاف به مردم بگویند و نظرسنجی شود که مردم چه میزان از عملکردشان رضایت دارند. برای کاندیداهای جدید نیز بایستی فرصت اعلام برنامه و عملکردشان در پست ها و مسئولیت های قبلی فراهم شود و همچنین منابع مالی برای تبلیغات شان را بصورت واضح بیان‌کنند تا پیمانکاران، تجار و ثروتمندان و…. از آنها حمایت نکنند که بعدها نمایندگان بایستی جبران کنند و بجای رسیدگی به امورات مردم و موکلان شان، پیگیر تحقق درخواست کسانی باشند که حامی و اسپانسر مالی‌شان بوده اند که قطعا چنین نمایندگانی نمی‌توانند نماینده مردم باشند و در واقع نماینده حامیان مالی و… خودشان خواهند بود که برایشان رای جمع کرده اند که انتظار می رود در انتخابات پیش رو، با ایجاد زمینه تبلیغات برایشان از طریق رسانه ملی، بساط ناصواب قبلی برای جمع آوری رای برچیده شود تا مردم به عملکرد و برنامه های کاندیداها رای دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.