حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 16 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3182 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 86×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • طلسم مسکن سازی در بندرعباس شکسته شد
    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
    شناسه : 7747
    بازدید 1994
    8
    پس از انتشار سلسله گزارش‌های روزنامه دریا؛ دریانیوز// پس از انتشار سلسله گزارش ها و سرمقالاتی در روزنامه دریا از اواخر سال 1400تاکنون در خصوص لزوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس و ضرورت تخصیص زمین و آغاز عملیات اجرای این طرح ملی در این شهر، در اواخر سال 1400 مکان اجرای طرح از شهرک علوی به داخل شهر بندرعباس منتقل شد و پس از آن بدلیل عدم الحاق زمین به شهر بندرعباس، طرح فوق متوقف شده بود که در حال حاضر آنطور که مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان خبر داده است، زمین مورد نیاز الحاق شده و بزودی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس بصورت رسمی باکلنگ زنی 15 هزار واحد آغاز می شودکه امید می رود با تحقق این وعده، حباب قیمت مسکن و رهن واجاره در بندرعباس ازبین برود و قیمت ها شکسته شود.
    ارسال توسط : منبع : تسنیم
    پ
    پ

    دریانیوز// پس از انتشار سلسله گزارش ها و سرمقالاتی در روزنامه دریا از اواخر سال ۱۴۰۰تاکنون در خصوص لزوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس و ضرورت تخصیص زمین و آغاز عملیات اجرای این طرح ملی در این شهر، در اواخر سال ۱۴۰۰ مکان اجرای طرح از شهرک علوی به داخل شهر بندرعباس منتقل شد و پس از آن بدلیل عدم الحاق زمین به شهر بندرعباس، طرح فوق متوقف شده بود که در حال حاضر آنطور که مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان خبر داده است، زمین مورد نیاز الحاق شده و بزودی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس بصورت رسمی باکلنگ زنی ۱۵ هزار واحد آغاز می شودکه امید می رود با تحقق این وعده، حباب قیمت مسکن و رهن واجاره در بندرعباس ازبین برود و قیمت ها شکسته شود.
    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس خبر داد و گفت: در روزهای آینده کلنگ احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به زمین زده خواهد شد. مسکن این روزها به عنوان مهم‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده و که هزینه گزافی را بر سبد هزینه‌های خانواده‌ها وارد می‌کند.در سالیان اخیر به علت قفل بودن حوزه ساخت و ساز مسکن، شاهد رشد روزافزون قیمت خانه به ویژه در کلانشهرها بودیم، در شهر بندرعباس نیز با سوءمدیریت‌ها شاهد رشد نجومی قیمت مسکن و کمبود فراوان در این حوزه بودیم.
    طرح نهضت ملی مسکن، تنها امید مردم به خانه دار شدن
    دولت سیزدهم با وعده تامین حدود ۴ میلیون مسکن، نشان داد هدفگیری درستی از نیازهای جامعه دارد و بر همین مبنا طرح نهضت ملی مسکن را کلید زد تا بتوان با ارائه زمین و تسهیلات مناسب، زمینه را برای خانه دار کردن مردم فراهم آورد. واقعیت این است که در حال حاضر در شهر بندرعباس نه تنها خرید خانه برای مردم به رویا تبدیل شده بلکه با افزایش سرسام آور رهن و اجاره، عملا بخش زیادی از مردم توان رهن و اجاره منزل را نیز در شهر بندرعباس ندارند.قیمت‌های رهن کنونی به نسبت سالیان گذشته با رشد زیادی مواجه شده که عمده دلیل این افزایش، را می‌توان در عدم برنامه ریزی دولت گذشته در احداث مسکن عنوان کرد، قفل بودن حوزه مسکن سبب شده با رشد جمعیت میزان تقاضا برای این حوزه افزایش یابد در حالی که عرضه بسیار اندک بوده است.
    طرح نهضت ملی مسکن به نقطه امیدی برای مردم به ویژه در شهر بندرعباس تبدیل شد و مردم کورسوی امیدی برای خانه دار شدن در این دولت دارند، در ماه‌های اخیر استان هرمزگان عملکرد بسیار خوبی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن داشته و بسیاری از شهرستان‌های استان علاوه بر تخصیص زمین و صدور پروانه ساخت، مراحل اجرای طرح را پشت سر می‌گذارند.در شهر بندرعباس نیز که عمده مشکل مسکن استان هرمزگان مربوط به این شهر است، طی چند ماه گذشته رایزنی و پیگیری زیادی از سوی مسئولان برای تامین و الحاق زمین صورت گرفت تا با یک کار پرتلاش بتوان دغدغه و رنج مردم در حوزه مسکن را رفع کرد.
    در همین زمینه عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم در بندرعباس از نتیجه دادن تلاش‌ها برای تامین زمین در بندرعباس خبر داد و گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس مشکل تامین زمین وجود داشت که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این مشکل رفع شد.وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و مکاتبات و پیگیری‌های مختلف توانستیم ۱۹۰۰ هکتار زمین به شهر بندرعباس الحاق کنیم که این زمین‌ها با فشاری که آورده شد فرآیند تسهیل شد و زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس تامین شد.
    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در گفت: تا دو هفته آینده یک پروژه مهم و بزرگ شروع می‌شود که برای همه متقاضیان پیامک ارسال می‌شود و درخواست همه برای تخصیص زمین پاسخ داده خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه مردم بندرعباس نگران تامین زمین نباشند تصریح کرد: در قالب این پروژه بزرگ ۱۵ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی می‌شود که نیاز شهر بندرعباس را تامین خواهد کرد و امیدواریم با این طرح قیمت‌های مسکن در شهر بندرعباس شکسته شده و عادلانه شود.کمالی گفت: در حال حاضر در سراسر هرمزگان ۲۳ هزار واحد مسکونی در حال اجرا است و ۸ هزار واحد ویلایی در حال نهایی شدن قرارداد هستیم و با انجام پروژه بندرعباس می‌توانیم بگوییم برنامه دولت برای استان هرمزگان کاملا عملی خواهد شد.
    هرمزگان رتبه اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است
    رضا مدرس معاون عمرانی استاندار هرمزگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از تلاش جدی دولت برای شکستن قیمت مسکن در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: وضعیت مسکن و تأمین آن در استان هرمزگان به نسبت کشور وضعیتی بسیار خوب است و هرمزگان عملکرد بسیار خوبی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن داشته است. وی افزود: در گزارش‌های ارسالی از عملکرد استان‌ها در حوزه این طرح به دلیل عدم بارگذاری برخی اقدامات انجام شده از جمله تخصیص زمین و صدور پروانه‌ها، هرمزگان به رتبه هفت طرح نهضت ملی مسکن رفته بود که با بارگذاری اقدامات انجام شده خوشبختانه هرمزگان توانست رتبه اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور را به خود اختصاص دهد. مدرس گفت: در شهر بندرعباس برنامه‌ریزی شده یک طرح بزرگ ۱۵ هزار واحدی در زمین‌های ۱۲۲ هکتاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن کلنگ زنی شود که کمک شایانی به حوزه مسکن این شهر خواهد کرد، در کنار این طرح صنایع غرب نیز برای کارمندان خود در حال ساخت مسکن هستند که می‌تواند بار تامین مسکن در شهر بندرعباس را کم کند.
    وی تصریح کرد: با مجموع برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در ماه‌های آینده کلنگ احداث بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس به زمین زده شود تا خلا تولید در این زمینه از بین رفته و قیمت‌ها متعادل شود.
    مدرس گفت: امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی این واحدها در شش ماهه دوم سال ساختار فعلی رهن و اجاره نیز شکسته شود و مردم این شهر بتوانند به آسانی منزل موردنظر خود را تا زمان رهن و یا اجاره کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.