حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3076 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شوتی های شوت
    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
    شناسه : 7697
    بازدید 1239
    3
    دریانیوز// خودروهایی که اقدام به قاچاق سوخت، کالا و... می کنند، باعث سلب امنیت رانندگان دیگر در جاده ها بخصوص حوزه شرق وغرب استان و جاده های منتهی به ساحل هستند و بارها حوادث ناگواری را شاهد بودیم و دهها نفر جان شان را در تصادفات و واژگونی خودروها از دست داده اند و برخی هم زنده در آتش سوخته اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// خودروهایی که اقدام به قاچاق سوخت، کالا و… می کنند، باعث سلب امنیت رانندگان دیگر در جاده ها بخصوص حوزه شرق وغرب استان و جاده های منتهی به ساحل هستند و بارها حوادث ناگواری را شاهد بودیم و دهها نفر جان شان را در تصادفات و واژگونی خودروها از دست داده اند و برخی هم زنده در آتش سوخته اند.

    سال گذشته رئیس کل دادگستری هرمزگان و هفته قبل نیز نماینده ولی فقیه در استان به این موضوع اشاره کردند که برخی از نوجوانان درس و مدرسه را رها می کنند وبه سمت قاچاق سوخت می روند. متاسفانه روزبه روز شاهد افزایش این پدیده هستیم و تاکنون تدبیری اساسی در این حوزه توسط متولیان مربوطه اندیشیده نشده است و سودهای بادآورده و از طرفی نبود شغل مناسب در قطب اقتصاد ایران برای بومیان باعث شده است روز به روز بر تعداد افرادی که برای امرار معاش، قاچاق می کنند افزوده می شود.

    در شرق استان که هیچ کارخانه و صنعتی وجود ندارد ودر غرب استان و بندرعباس نیز که غول صنایع، بنادر، گمرکات، معادن و… وجود دارد، اما از گذشته تاکنون بومیان از اشتغال در آنها محروم بوده اند و چندان سهمی نبرده اند ونیروی مورد نیازشان از استان های دیگر تامین شده است و جوان هرمزگانی بيکار مانده و مجبور شده اند به سمت مشاغل کاذب بروند.

    زمانی هم که به صنایع اعتراض می شد چرا نیروی مورد نیازتان را از استان تامین نمی کنید، عنوان می کردند که نیروی ماهر در استان تربیت نشده است. اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان و دانشگاه ها نیز که وظیفه تربیت نیروی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی، بنادر، گمرکات و… را برعهده دارند، از این موضوع غفلت کرده اند و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای که حتی در سال های اخیر اقدام به واگذاری کارگاه ها و مراکز دولتی به بخش خصوصی کرده است که جوانان کمتر می توانند آموزش های رایگان مهارتی را فراگیرند واین روند همچنان ادامه دارد. دستگاه های مختلفی در این حوزه مقصرند که جوانان و نوجوانان به سمت مشاغل کاذب و قاچاق می روند.

    دانش آموزان در سال های اخیر در بسیاری از مناطق حاشیه‌ای و روستایی با افزایش هزینه‌های تحصیل، فقدان مدرسه، دوری راه و… مجبور به ترک تحصیل شده اند و بالطبع بخشی از آنها به سمت مشاغل کاذب و قاچاق وسوسه انگیز می روند وبرخی هم از روی اجبار و برای تامین معاش و کمک به خانواده های محروم شان به این سمت می روند.

    در حال حاضر وضعیت جاده های بین شهری و بین روستایی در مناطق مختلف استان امنیت لازم را ندارند و خودروهای نیسان و سواری بی پلاک با سرعت بالا که توسط رانندگان نوجوان و جوان که برخی حتی گواهینامه هم ندارند، رانده می شوند و باعث سلب آسایش ساکنان و رانندگان شده اند وبایستی تدبیری اساسی اندیشیده شود وطرح رزاق در هرمزگان نیز اجرا شود و این وضعیت ساماندهی شود و با متخلفان برخورد شود.

    در صورت بی توجهی به این حوزه، روز به روز بر تعداد این افراد افزوده می شود و ناامنی جاده ها افزایش می یابد و تبعات و آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این شیوه کسب درآمد و معیشت افزایش می یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.