حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شهریه‌های خاص برای خدمات معمولی!
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
    شناسه : 9675
    بازدید 1261
    12
    دریانیوز// این روزها اکثر والدین تمایل دارند فرزندانشان در بهترین مدارس تحصیل کنند؛ به همین دلیل پیش از ثبت نام کیفیت، امکانات و خدماتی که آن مدرسه ارائه می دهد را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : سمیه هاشمی پور منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// این روزها اکثر والدین تمایل دارند فرزندانشان در بهترین مدارس تحصیل کنند؛ به همین دلیل پیش از ثبت نام کیفیت، امکانات و خدماتی که آن مدرسه ارائه می دهد را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.

    یکی از مدارسی که درحال حاضر والدین تمایل به ثبت نام فرزندانشان دارند مدارس غیر انتفاعی است ؛ مدارس غیر انتفاعی یا همان مدارس غیر دولتی همان طور که از نامشان پیداست، مدارسی هستند که با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شوند و تمام هزینه های خود را با دریافت شهریه از والدین تامین می کنند. شهریه دریافت شده در این مدارس جهت تامین و ارائه امکانات آموزشی و تحصیلی مناسب به دانش آموزان است.

    اما برخلاف آنچه گفته شد در برخی از این مدارس غیرانتفاعی علی رغم گرفتن شهریه های خاص و بسیار بالا، خدماتی که ادعای آن را دارند ارائه نمی شود . در بندرعباس مدارس غیرانتفاعی زیادی تاسیس شده اند اما خدمات برخی از آنها بسیار ضعیف و معمولی است. این مدارس با توجه به هزینه ای که دریافت می کنند خدماتی که می دهند باید بسیار بالاتر از مدارس دولتی باشد.برای یک مدرسه در مرحله اول مکان آموزشی مناسب باید در اولویت باشد، در بندرعباس خانه های بسیار کوچک و بدون حیاط مناسب تبدیل به مدارس غیرانتفاعی شده اند ؛ این خانه ها حداقل باید حیاط بزرگی داشته باشند که دانش آموزان به خصوص پایه ابتدایی به راحتی بتوانند در آن بازی یا ورزش کنند که متاسفانه این چنین نیست و حتی این مدارس وسایل ورزشی مناسبی هم ندارند.همچنین یکی از دلایل مهمی که بسیاری از والدین فرزندان خود را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام می کنند تعداد کم دانش آموزان است اما در حال حاضر در برخی از مدارس غیرانتفاعی بندرعباس نه تنها تعداد دانش آموزان یک کلاس کم نیست بلکه کلاس هم بسیار کوچک و نامناسب است که در تمرکز و یادگیری بهتر دانش آموزان بسیار تاثیرگذاراست .

    مورد بعدی عدم وجود آزمایشگاه مجهز در این مدارس است که باید متناسب با شهریه ای که دریافت می کنند آزمایشگاه مجهزی را راه اندازی کنند تا دانش آموزان درکنار درس خواندن تئوری به صورت عملی هم درس را یاد بگیرند زیرا با مشاهده از نزدیک فهم و درک درس برای دانش آموزان خیلی راحت تر می شود.به دلیل کمبود مدرسه در بندرعباس و استقبال از مدارس غیرانتفاعی که از لحاظ آموزشی و غیره در سطح بالاتری نسبت به مدارس دیگر هستند ؛برخی از آنها برای پذیرش دانش آموزان آزمون ورودی و مصاحبه برگزار می کنند و درصورت قبولی ،آن دانش آموز را پذیرش می کنند در واقع دانش آموزان ممتاز را جذب می کنند و در حق دیگر دانش آموزان اجحاف می شود.یکی دیگر از مواردی که دربرخی از این مدارس زیاد به چشم می خورد پایین بودن کیفیت آموزش و بکارگیری معلمان بدون سابقه و بدون مدرک مرتبط است که تجربه کافی و لازم را در امر آموزش ندارند و به دلیل اینکه حقوق ناچیزی از موسسین دریافت می کنند برخی از آنها آنطور که باید، حق معلمی را ادا نمی کنند.

    موسسین باید گزینش، مصاحبه دینی و روانی ،سلامت جسمی و‌رفتاری‌ نیروی های که به عنوان معلم جذب می کنند را به طور دقیق انجام دهند و بدانند دانش آموزان زیر نظر چه معلمی تربیت می شوند؛ معلمانی در برخی از این مدارس مشاهده شده اند که ابتدایی ترین رفتار را از لحاظ روانشناسی و ارتباط با دانش آموز نمی دانند؛ البته ناگفته نماند معلمان با تجربه هم در این مدارس کم نیستند.امیدواریم نظارت آموزش و پرورش بر روی مدارس غیرانتفاعی بیش از پیش باشد و موسسین مدارس غیرانتفاعی در انتخاب مکان مدرسه ، معلمان و نوع خدماتی که ارائه می دهند دقیق تر عمل کنند تا حقی ضایع نشود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.