حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3082 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • سالانه ۶ میلیون درخت در هرمزگان کاشته می شود
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۵۰
    شناسه : 6842
    بازدید 1253
    7
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان: دریانیوز// مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: سالانه 6میلیون درخت در هرمزگان کاشته می شود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: سالانه ۶میلیون درخت در هرمزگان کاشته می شود.
    سیدمحمدنور موسوی در جمع خبرنگاران افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در چهارسال اجرا می شود که سهم استان هرمزگان کاشت شش میلیون درخت در هرسال است.
    موسوی اظهار داشت: در قالب این طرح هر سال سه میلیون نهال حراکاری می شود و سه میلیون را جوامع محلی و مردمی می کارند و یک میلیون اصله در نهالستان باغو بندرعباس ، ۵۰۰ هزار اصله در نهالستان بیابانی جاسک و یک میلیون و ۵۰۰هزار اصله توسط شهرداری ها، بخش خصوصی و ایستگاه باغات حاجی آباد و ۵۰۰هزار اصله سپاه امام سجاد علیه السلام کاشته می شود. وی گفت: اگر هر هرمزگانی یک نهال بکارد، سالانه یک میلیون و۸۰۰ هزار اصله درخت کاشته می شود.
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان افزود: از صنایع استان انتظار داریم بر اساس قانون، ۲۵ درصد از اراضی شان را به فضای سبز ودرختکاری اختصاص دهند که این موضوع جزو مسئولیت های اجتماعی محسوب نمی شود. موسوی گفت: بیش از هزار گونه گیاهی در استان داریم، مانگرو حرا، چندل کهور ایرانی، کلیر، چوچ، بنه، دام، اُرس و… در هرمزگان کاشته شده است.
    موسوی اظهار داشت: سطح جنگل های استان بیش از هزار هکتار است که با مشارکت مردم اجرا شده است. وی گفت: اولین مجمع خیرین آبخیزداری کشور در استان تشکل شد و بیش از ۸۶۰۰ سازه آبخیزداری احداث شده که شش هزار سازه آبخیزداری در استان توسط مردم و خیرین احداث شده که بیشترین تعداد مردمی ساز در بشاگرد است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان افزود: تقاضای زیادی برای احداث بوستان روستایی در استان وجود دارد که اراضی مورد نیاز واگذار می شود. موسوی گفت: اولین صندوق حمایت از کشاورزی و منابع طبیعی کشور در استان را داریم و استاندار هرمزگان نیز چهارمیلیارد تومان به این صندوق کمک کردند و سرمایه اش افزایش یافت.
    موسوی اظهار داشت: ۵۱ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در استان داریم که بیش از ۲۵ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در شرق بندرعباس است. وی با بیان اینکه ۱۰۲۷کیلومتر نوار ساحلی داریم و خوریات زیادی داریم که توسعه مانگرو و حرا را شاهدیم، گفت:۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار اصله نهال حرا در استان کاشته شده که دو میلیون اصله در دولت سیزدهم اجرا شده است.
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان افزود: ۲۵ هزار هکتار جنگل های حرا در استان داریم که توسط مردم مشارکت می شود.
    موسوی گفت: ۴۴هزار هکتار عملیات بند وبندسار ایجاد کردیم که با بذرکاری، تولید نهال می کنیم. موسوی اظهار داشت: شش میلیون و۸۷۰ هکتار اسناد کاداستر ی در استان اخذ شده است. وی از افتتاح سیستم مونوتورینگ یگان حفاظت در هفته منابع طبیعی سال جاری و سامانه پنجره واحد زمین در اردیبهشت سال آینده در استان خبرداد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان افزود: ۱۱۸۶فقره اختصاص اراضی با بیش از ۱۲ هزار هکتار در سال جاری داشتیم و در برنامه ششم توسعه این میزان بیش از صدهزار هکتار بوده است که ۵۳ هزار هکتار برای پرورش میگو و ۵۴۰۰ هکتار برای گلخانه‌ها بوده است.
    موسوی گفت: در هفته منابع طبیعی امسال (۱۵تا ۲۲ اسفند) که با شعار « باهم بکاریم برای ایران سرسبز – ایران قوی» ویژه برنامه‌هایی در سطح استان اجرا می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.