حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • رئیس جمهور را  به پیاده روهای بندرعباس ببرید
    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۲۳
    شناسه : 10406
    بازدید 1153
    5
    دریانیوز// حال که قرار است رئیس جمهور در آبان ماه سفری به هرمزگان داشته باشند و دهها پروژه در این سفر افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسند و یا فاز اجرایی شان آغاز می شود و احتمالا دیدارهای مردمی هم برگزار شود، به استاندار هرمزگان پیشنهاد می کنم سنت‌شکنی کنند و این دفعه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت را از فرودگاه به استانداری و سپس به صنایع نبرند و برنگردانند و با توجه به خنکی نسبی هوا در آبانماه، در برنامه‌شان بازدید از مناطق مختلف شهر و محلات و پیاده روها و... را بگنجانند تا واقعیت های شهر بندرعباس و سایر شهرهای استان را از نزدیک ببینند
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حال که قرار است رئیس جمهور در آبان ماه سفری به هرمزگان داشته باشند و دهها پروژه در این سفر افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسند و یا فاز اجرایی شان آغاز می شود و احتمالا دیدارهای مردمی هم برگزار شود، به استاندار هرمزگان پیشنهاد می کنم سنت‌شکنی کنند و این دفعه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت را از فرودگاه به استانداری و سپس به صنایع نبرند و برنگردانند و با توجه به خنکی نسبی هوا در آبانماه، در برنامه‌شان بازدید از مناطق مختلف شهر و محلات و پیاده روها و… را بگنجانند تا واقعیت های شهر بندرعباس و سایر شهرهای استان را از نزدیک ببینند تا شاید تصمیم مناسبی اتخاذ گردد و اعتبارات لازم برای عمران و آبادانی محلات و… تخصیص یابد و اعضای هیئت دولت ببینند چقدر به حقوق شهروندان و عابران پیاده در این شهر توجه می شود.

    شهروندان از وضعیت محلات و پیاده روهای شهر بسیار گلایه مندند. در دو دهه اخیر بارها گزارش هایی در این خصوص در رسانه ها منتشر شده است و ما نیز از مسئولان اجرایی و نظارتی خواستیم تدبیری بیندیشند که متاسفانه اقدامی نشده است. شهروندان از وضعیت پیاده روهای پایتخت تجارت ایران بسیار ناراضی هستند. وضعیت بسیاری از پیاده روهای این شهر از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. مدتی پیش با یکی از سازندگان مسکن شهر بندرعباس گفتگویی داشتم و وی از عرضه واحدهای مجلل مسکونی‌اش به سه تاجر و…. می گفت که حاضر نشدند املاکش را بخرند و یکی از دلایل شان هم مبلمان شهری و وضعیت پیاده روهای شهر بندرعباس بود که خود خریداران اذعان کرده بودند. وضعیت نابهنجار پیاده‌روهای شهر برهیچکس پوشیده نیست.

    رفت وآمد از بسیاری از پیاده روها حتی برای افراد عادی میسر نیست تا چه برسد به معلولان و جانبازان، ویلچری‌ها، مادران باردار، والدینی که فرزندشان را در کالسکه گذاشته اند و…. نمی توانند از پیاده‌روها استفاده کنند. دو سال از وضعیت پیاده‌روهای بلوار معلم و وحدت بندرعباس نوشتیم که دانش‌آموزان هم برای رفت وآمد مجبورند از خیابان بجای پیاده‌رو رفت و آمد کنند و یکی از مخاطبان از فوت عابری در چند روز قبل در بلوار معلم بندرعباس به ما خبرداد و هیچ اقدامی در خصوص رفع تصرفات و استانداردسازی پیاده‌روهای این بلوار های شهر صورت نگرفت.

    در این دوسال بارها از این پیاده روها وسایر پیاده روهای شهرمان نوشتیم که بسازبفروش‌ها، تعمیرکاران، صنوف مزاحم، نمایشگاه های خودرو، دستفروشان و…. پیاده روها را مسدود کرده اند و از دادستان محترم مرکز استان خواستیم در این بخش مداخله کنند که تاکنون اثری از تغییر رویه شهرداری با متصرفان پیاده روها را ندیدیم و پیاده روهای خاکی و یا موزائیک و سنگفرش‌های شکسته و… هیچ تغییری نکرده است و این موضوع به اثبات رسیده که برای متولیان مربوطه، عابر پیاده جایگاهی ندارد و حتی اگر سالانه ده‌ها عابر پیاده جان شان را ازدست دهند و مصدوم و معلول شوند، هم آب از آب تکان نمی خورد.

    به همین دلیل هم پیشنهاد دادیم تا رئیس جمهور در پیاده روهای قطب و شاهرگ اقتصاد ایران هم پیاده روی کنند و بازدید داشته باشند و در ساحل هم بروند وببینند عرضه‌کنندگان قلیان ها تفریح خانواده ها را زهرمار کرده‌اند و هیچ اقدامی نمی شود و با بازدید هیئت دولت از ساحل و پیاده روها شاید مسئولان استانی به خود آیند و برای عابران پیاده و خانواده های این شهر احترام بگذارند و برای جان و سلامتی شان ارزش قائل شوند. ما که هر چه گفتیم و نوشتیم، آبی از این مسئولان برای عابران پیاده شهر گرم نشد و به این نتیجه و یقین رسیدیم که وضعیت پیاده روها و سلامتی شهروندان برای مسئولان مهم نیست. برخی حتی موتورسيکلت ، خودرو و قایق‌شان را هم در پیاده روها پارک می کنند و سواره رو و پیاده رو برایشان فرقی ندارد و هیچ تذکری به صاحبان و مالکان شان داده نمی شود.
    مدارس هم بصورت رسمی از هفته آینده باز می‌شود و دانش‌آموزان باید از خیابان بجای پیاده‌رو استفاده کنند و مسئولان بصورت عملی فرهنگ سازی را به فرهنگ سوزی تبدیل می‌کنند و دانش آموز یاد می گیرد و آموزش می بیند که پیاده رو و سواره رو چندان با هم فرقی ندارند واین موضوع نهادینه می‌شود و به سایر موضوعات تسری می یابد و قانون شکنی، قانون گریزی و بی‌توجهی به اجرای قانون در دانش آموزان نهادینه شود. آیا مسئولان استان و شهردار و شورای شهر نمی‌خواهند در این حوزه تدبیری بیندیشند واز حق عابران پیاده و شهروندان دفاع کنند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.