حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دل‌ها و سقف‌ها با هم می‌لرزند
    ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
    شناسه : 11247
    بازدید 1325
    8
    دریانیوز// با شروع فصل پاییز دلهره عجیبی در دل اهالی ساکن در بافت فرسوده و خانه‌های قدیمی می‌افتد. سقف‌های لرزان و دیوارهای ناتوان خانه‌های قدیمی شهر بندرعباس هر لحظه ممکن است بر سر ساکنان این خانه‌ها آوار شود. بخش اعظمی از شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و بسیاری از خانه‌های موجود در این بافت نیز قدیمی بوده و ترس خراب شدن آن در دل ساکنان رخنه کرده‌است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// با شروع فصل پاییز دلهره عجیبی در دل اهالی ساکن در بافت فرسوده و خانه‌های قدیمی می‌افتد. سقف‌های لرزان و دیوارهای ناتوان خانه‌های قدیمی شهر بندرعباس هر لحظه ممکن است بر سر ساکنان این خانه‌ها آوار شود. بخش اعظمی از شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و بسیاری از خانه‌های موجود در این بافت نیز قدیمی بوده و ترس خراب شدن آن در دل ساکنان رخنه کرده‌است. هر ساله با شروع پاییز و آغاز بارندگی در شهر بندرعباس، برخی از ساکنان بافت فرسوده که خانه آنها تاب باریدن باران را ندارد دست به دعا هستند که باران نبارد تا خانه‌شان سالم بماند.

    امسال طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سازمان هواشناسی، بارندگی‌های خوبی در استان قرار است باریده شود که میزان این بارش‌ها از سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود. از این رو ساکنان خانه‌های قدیمی شهر بندرعباس از اکنون نگران ویرانی خانه‌های خود هستند. اتفاقی که ممکن است باعث بروز فاجعه در این شهر که لقب پایتخت اقتصادی کشور را یدک می‌کشد شود. خانه‌های قدیمی شهر بندرعباس نیازمند بازسازی و نوسازی هستند و باید تمهیدات و تسهیلات مورد نیاز این کار در اختیار ساکنان آن قرار گیرد هر چند که بانک مسکن به عنوان بانک عامل این موضوع، از سال‌های گذشته پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی در بافت فرسوده را در دستور کار دارد اما دریافت و بازپرداخت این تسهیلات در شرایط کنونی، کفاف ساخت واحد مسکونی را ندارد و بسیاری از کسانی که ساکن این منطقه هستند از قشر ضعیف جامعه هستند و توانایی بازپرداخت و حتی پرداخت بخشی از هزینه‌های ساخت و تعمیر ملک خود را ندارند به همین دلیل باید از ظرفیت‌های موجود دیگر در استان استفاده شود. زلزله‌هایی که در استان رخ می‌دهد نیز یکی دیگر از تهدیدهایی است که خانه‌های قدیمی بافت فرسوده بندرعباس را تهدید می‌کند. البته علاوه بر بندرعباس، اکثر شهرهای استان دارای این وضعیت هستند و برخی از ساکنان تاکنون خسارت‌های فراوانی از بارندگی، جاری شدن سیل و زلزله را دیده‌اند.

    وجود صنایع بزرگ، پالایشگاه‌ها، بنادر، مناطق اقتصادی و … در استان از ظرفیت‌هایی است که می توان از آنها در نوسازی بافت‌های فرسوده بهره برد و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی آنها، می‌توان اقدام به کمک به خانواده‌های ضعیف این شهر نمود تا ترس و اضطراب را از آنها دور کرد. شروع پاییز دل‌های ساکنان و سقف خانه‌های قدیمی هر دو با هم می‌لرزد و هر لحظه امکان فرو ریختن آنها وجود دارد. اکنون که زمان وجود دارد کاری برای این خانه‌ها انجام شود و منتظر نمانیم تا حادثه‌ای رخ دهد و بعد مجبور باشیم کارهایی انجام دهیم. از اکنون علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهیم تا آسودگی خیال را برای مردم به ارمغان آوریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.