حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3082 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دروازه بانی برای سلامت مردم
    ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
    شناسه : 13081
    بازدید 1145
    5
    دریانیوز// معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چند روز قبل در جمع خبرنگاران که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد و از کلان برنامه های دانشگاه و پروژه های افتتاحی در سفر رئیس جمهور به استان گفته شد، در پاسخ خبرنگاری، در مورد 91هزار تن روغن وارداتی در قالب سه محموله از کشورهای مختلف در سال 1400توسط شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران گفت: پس از آزمایش های چند دوره ای اعلام کرده ایم که این روغن ها قابلیت استفاده انسانی ندارند و بایستی امحا شده ویا در صنعت مورد استفاده قرار گیرد که همچنان تحت فشار هستیم تا این محموله ها را تایید کنیم که به هیچ وجه تایید نمی کنیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چند روز قبل در جمع خبرنگاران که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد و از کلان برنامه های دانشگاه و پروژه های افتتاحی در سفر رئیس جمهور به استان گفته شد، در پاسخ خبرنگاری، در مورد ۹۱هزار تن روغن وارداتی در قالب سه محموله از کشورهای مختلف در سال ۱۴۰۰توسط شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران گفت: پس از آزمایش های چند دوره ای اعلام کرده ایم که این روغن ها قابلیت استفاده انسانی ندارند و بایستی امحا شده ویا در صنعت مورد استفاده قرار گیرد که همچنان تحت فشار هستیم تا این محموله ها را تایید کنیم که به هیچ وجه تایید نمی کنیم.

    متاسفانه چنین موضوعی نیز در گذشته در مورد ذرت و… هم داشته ایم که برخی از مسئولان دولتی و… بر تایید برخی اقلام وارداتی تاکید می کردند که بدلیل آلودگی و… قابلیت مصرف انسانی نداشته و بایستی امحا شده و یا مصرف غیرانسانی داشتند. اما اینکه برخی ها، دستگاه های نظارتی مانند معاونت غذا و دارو، استاندارد و…. را تحت فشار قرار می دهند که اقلامی که مشکل بهداشتی، مصرفی و…. دارند را تایید کنند، جای سوال و تامل دارند. درصورتیکه انتظار واقعی و منطقی این است که حتی نهادهای دولتی در هر بخشی اجازه ترخیص و ورود این اقلام را به بازار و سفره مردم را ندهند.

    در این بخش ضرورت دارد با دستگاه هایی که اقلامی را از بیت المال وارد می کنند و مشکل وایراد دارند، برخورد شود تا این موضوع تکرار نشود و مهم تر اینکه با دستگاه هایی که فشار می آورند اقلام غذایی را دستگاه های نظارتی تایید کنند که مشکل بهداشتی، مصرفی و… دارند، با قاطعیت بیشتری برخورد قانونی شود. اینکه هزاران میلیارد تومان بابت واردات اقلام مورد نیاز مردم در کشور هزینه می شود وبعد هم اقلامی وارد می شود که قابل مصرف نیست که بایستی دستگاه و یا اشخاص حقیقی و حقوقی واردکننده پاسخگو باشند که چرا چنین اقلامی وارد شده و یا چه عواملی باعث فساد و غیرقابل مصرف شدن آن اقلام شده را هم اعلام کنند.

    نکته مهم دیگر اینکه از دستگاه ها و نهادهایی که در مقابل افراد حقیقی و حقوقی که می خواهند اقلام معیوب و غیراستاندارد و… تایید شوند، می ایستند، بایستی از این دستگاه های نظارتی مانند معاونت غذا و دارو و استاندارد، دامپزشکی و… که ایستادگی می کنند، حمایت شود که سلامت مردم را فدای هیچ منفعتی و فشارها و…. نمی کنند.البته از آن طرف باید افراد حقیقی و حقوقی که سلامت مردم را به خطر می اندازند، معرفی شوند و با آنها بشدت برخورد شود تا جرات نکنند با سلامت مردم بازی کنند وفشار آورند که اقلامی که غیرقابل تایید هستند، تایید شوند.

    مردم نباید هیچگونه نگرانی بابت مصرف موادغذایی وارداتی داشته باشند و جا دارد از دستگاه هایی که نقش دروازه بانی در مقابل واردات دارند و در مقابل فشارها هم ایستادگی می کنند، قدردانی شود که به وظايف قانونی شان عمل می کنند و بایستی از آنها تجلیل شود. با کسانی هم که تلاش می کنند سلامت مردم را به خطر بیندازند نیز بایستی بدون اغماض و برخورد قانونی قاطع شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.