حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3082 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خريد با بالاترين قيمت
    ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
    شناسه : 13064
    بازدید 1146
    2
    دریانیوز// بسیاری از ما در عبور از خیابان‌های سطح شهر بندرعباس با تابلوی قرمز رنگی مواجه شده‌ایم که روی آن نوشته شده است «ضایعات شما را به بالاترین قیمت خریداریم». از ورودی شهر بندرعباس از سمت غرب به مرکز شهر و حتی به سمت شرق شهر که می‌آییم در جاهای مختلف با این تابلو مواجه هستیم و افرادی در زیر این تابلو نشسته و خریدار ضایعات مردم هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بسیاری از ما در عبور از خیابان‌های سطح شهر بندرعباس با تابلوی قرمز رنگی مواجه شده‌ایم که روی آن نوشته شده است «ضایعات شما را به بالاترین قیمت خریداریم». از ورودی شهر بندرعباس از سمت غرب به مرکز شهر و حتی به سمت شرق شهر که می‌آییم در جاهای مختلف با این تابلو مواجه هستیم و افرادی در زیر این تابلو نشسته و خریدار ضایعات مردم هستند. افرادی که معمولاً از اتباع خارجی بوده و در محلات حاشیه‌ای و بافت فرسوده انبارهایی را برای جمع آوری ضایعات تهیه کرده‌اند. ضایعاتی‌هایی که هر روز بر تعداد آنها نیز افزوده می‌شود.

    مگر یک شهر مانند بندرعباس چقدر می‌تواند ضایعات داشته باشد که هر روز باید در گوشه و کنار آن انبارهای ضایعاتی و خریداران آن مثل قارچ سبز شود. گویا در این شهر قرار نیست این مورد نیز مانند سایر موضوعات سروسامان پیدا نماید. خرید با بالاترین قیمت شعاریست که همه آنها می‌دهند اما وقتی از آنها قیمت را جویا می‌شوی همه آنها یک قیمت را پیشنهاد می‌دهند و با هم تناقضی ندارند.

    مثل اینکه قرار است همه آنها بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهند. انبارهای موجود در سطح شهر بندرعباس محلی برای جمع‌آوری ضایعات هستند و پس از جمع کردن، آنها را به انبارهای خود در چه‌چکور و آبشورک منتقل می‌کنند و آنجا کار تفکیک و فروش به صورت عمده را انجام می‌دهند. این در حالیست که اگر شخصی بخواهد ضایعات خود را مستقیماً به انبارهای اصلی خارج شهر منتقل کرده و بفروشد می‌تواند آنها را به دو برابر قیمت سطح شهر به فروش برساند. این نشان می‌دهد افرادی که در سطح شهر اقدام به خرید ضایعات می‌کنند چه سودهای کلانی نصیبشان می‌شود.

    اما آنچه مهم است این است که بسیاری از این افراد عوارض و حتی مالیاتی بابت این کار پرداخت نمی‌کنند و این سودهای کلان در جیب آنها قرار می‌گیرد و باعث شده هر روز بر تعداد آنها افزوده شود. در این زمینه نیاز است که دستگاه‌های متولی به این موضوع ورود کرده و از فعالیت کارگاه‌های غیر مجاز ممانعت به عمل آورند و نسبت به پلمب آن اقدام کنند. چندی پیش نیز مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یکی از استان‌های کشور از ممنوعیت ورود اتباع خارجی به ۱۶ استان کشور خبر داده بود که وزیر کشور نیز در تایید این خبر بیان نموده بود که این امر موضوع جدیدی نیست و از قبل نیز وجود داشته است.

    نام استان هرمزگان نیز در بین این ۱۶ استان وجود دارد اما آنچه قابل مشاهده است جمعیت بسیار زیادی از اتباع خارجی در استان و به ویژه شهر بندرعباس اسکان داشته و زندگی می‌کنند. اگر حضور این اتباع در استان خلاف قانون است چرا با آنها برخوردی صورت نگرفته و از اسکان و فعالیت آنها در این استان جلوگیری نمی‌شود. در بسیاری از محلات حاشیه‌ای شهر بندرعباس شاهد اسکان اتباع خارجی هستیم می‌توان گفت بخش اعظم ساکنان این محلات را این اتباع تشکیل می‌دهند. بخشی از کسبه بازار‌ها نیز از همین اتباع بوده و به راحتی با اجاره مغازه به فعالیت می‌پردازند و گویا ممنوعیتی برای فعالیت آنها وجود ندارد. این در حالیست که بارها و بارها هشدار داده شده است که کارگاه‌ها نباید از اتباع به عنوان نیروی کار بهره ببرند اما شاهد هستیم که آنها به راحتی به کسب و کار مورد نظر خود در شهر بندرعباس می‌پردازند و از این نظر محدودیتی برای آنها وجود ندارد. اگر فعالیت آنها مجاز نیست چرا برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.