حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خبرنگار؛  معلم و امانت‌دار جامعه
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۶
    شناسه : 9616
    بازدید 1262
    7
    دریانیوز// خبرنگار امانت دار جامعه است، آنچه را می بیند و می‌شنود در سینه نگه می دارد سپس با قوه ی صداقت و هنر کتابتش آن را به اقتضای مخاطب می آراید و همچون کالایی مشتری پسند تقدیم به مخاطبش می کند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// خبرنگار امانت دار جامعه است، آنچه را می بیند و می‌شنود در سینه نگه می دارد سپس با قوه ی صداقت و هنر کتابتش آن را به اقتضای مخاطب می آراید و همچون کالایی مشتری پسند تقدیم به مخاطبش می کند.

    خبرنگار معلم است، آنچه را طی سالیان سال در گذر حوادث و در رفت آمد ایام تجربه نموده را با احساس مسئولیت و دلسوزانه، نکته به نکته برای مردم شرح می دهد تا سهم جامعه از صندوقچه تجربیات و آگاهی او هوشیاری در مقابل رخداد‌های آینده باشد. خبرنگار از همان ابتدا عاشق مردم است او در مشقات و مشکلات هر روزه مردم فقط راوی داستان‌شان نیست، با آنها زندگی می کند رنج همنوعانش او را رنج می‌دهد و بی‌تفاوتی برخی صاحبان منصب و قدرت او را به خشم می‌آورد اگر گروهی بر اساس ضوابط و قوانین موظف به انجام تکلیف و ادای حقوق قانونی هستند، خبرنگار به حکم وجدان و احساس مسئولیت در تمام طول شبانه روز در حال رسیدگی و رفع امور مردم است.

    رسالت خبرنگار تهیه خبر و انتقال درست آن به مخاطب است اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کند اخبار و اطلاعاتی که در اختیار عموم گذاشته می‌شود، صحیح، دقیق و معتبر باشد البته در روزگار کنونی قید سرعت بیش از پیش به مقوله تنظیم خبر و انتقال آن از طریق وسایل ارتباط جمعی نوین، به مخاطبان اضافه شده به‌گونه‌ای که یکی از ملاک های مخاطبان برای انتخاب منبع خبر دستیابی سریع تر به جزئیات اخبار است.
    بی شک وظیفه یک خبرنگار تنها یادداشت برداری از گفته‌ها و نوشتن نطق گویندگان نیست، خبرنگاران با احساس مسئولیت اجتماعی و قدرت تحلیل شان که حاصل سال ها تجربه است بحرانهای جامعه را برای کاهش حداقلی و رفع منعکس کرده و در این زمینه تحلیل‌های جامع و درستی ارائه می دهند. خبرنگاران حلقه های رابط بین مردم و مسئولان هستند آنها با حضور در بین اقشار مختلف جامعه و گفتگو با آنها درخواست‌ها، ایده ها و مشکلات عموم مردم را درک کرده و با شیوه های هنرمندانه و موثر در اختیار صاحبان منصب و مسولان جامعه قرار می‌دهند.

    از سویی خبرنگار می کوشند پل ارتباطی بین نهاد های دولتی و غیردولتی باشد تا مردم را از نظرات و اقدامات در دست انجام مسئولان آگاه کرده و آنها را به بهترین شکل ممکن به مردم منتقل کند تا همبستگی اجتماعی و سلامت جامعه بیشتر شود.
    در اوضاع فعلی جهان که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فرصت برقراری ارتباط سریع و انتقال انواع اخبار را برای همه شهروندان فراهم آورده اند کار خبرنگاران هم کمی دشوارتر شده زیرا قید صحّت و دقت در انتشار با مخاطره مواجه شده و هر کاربر از دیدگاه خودش خبری را منتشر و بر روی آن نیز تحلیل‌های متفاوت ارائه می کند در این بین راه حل دستیابی به اخبار موثق و حقیقی رجوع به منابع معتبر است که با شناخت کافی نسبت به رخداد‌های متفاوت صحیح ترین روایت ها را از حوادث بیان می کنند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.