حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خبرنگار، چشم بینا و گوش شنوای جامعه
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۸
    شناسه : 9621
    بازدید 1303
    9
    دریانیوز// باز هفدهم مرداد فرا رسید. روزی که در تقویم با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده‌ است. روزی که به مناسبت شهادت شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کشور افغانستان در سال ۱۳۷۷ نام نهاده شده‌ است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// باز هفدهم مرداد فرا رسید. روزی که در تقویم با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده‌است. روزی که به مناسبت شهادت شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کشور افغانستان در سال ۱۳۷۷ نام نهاده شده‌است.

    خبرنگار را با عنوان چشم بیدار و گوش شنوای جامعه می‌شناسند. حرفه‌ای که اگر عشق و علاقه در آن نباشد فعالیت در آن کار آسانی نیست. کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد. لازمه خبرنگار خوب بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت، که سه اصل مهم در کار خبری است بتواند موفق عمل کند. کار خبر هیچگاه تعطیلی ندارد و همیشه باید آماده بود تا اخبار را پوشش داد. فشار کار و استرس فعالیت در کار خبر بالاست و کافیست نقطه‌ای در جمله جابجا شود تا مفهوم خبر را کاملا تغییر دهد.

    در کار خبری رعایت انصاف و درج درست خبر بسیار مهم است. یک خبرنگار حرفه‌ای، هیچگاه بخل و حسادت خود را وارد کار خبری نمی‌کند و در مدار درستی و صحت حرکت می‌کند هر چند که گاهی برخی افرادی که خود را خبرنگار می‌نامند، از این جایگاه سوء‌استفاده کرده و مسیر تخریب را در پیش می‌گیرند تا بتوانند به خواسته خود دست پیدا نمایند که این موضوع دور از اخلاق و رسالت خبرنگاری است. کار رسانه‌ای حرکت بر لبه تیغ است. گاهی یک خبر می‌تواند امید را در جامعه تزریق کند و عکس آن نیز صادق است. اما این روزها آنچه می‌بینیم این است که انتشار اخبار منفی در جامعه با استقبال بیشتری روبرو می‌شود.

    در هر جامعه‌ای شاهد این هستیم که مشکلاتی وجود دارد و برخی از مشکلات از دید مسئولان پنهان می‌ماند و این وظیفه خبرنگاران است که بتوانند مشکلات را برای برطرف شدن منعکس کنند که این امر یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است و نباید از این امر برای رسیدن به مقاصد دیگر استفاده شود. با ورود و پررنگ شدن فضای مجازی در کشور، سرعت انتشار اخبار بسیار بالا رفته و هر اتفاقی که رخ می‌دهد در کمترین زمان ممکن می‌تواند در همه جا انتشار پیدا کند. این روزها با وجود فضای مجازی اما حضور خبرنگاران به منظور صحت و سقم اخبار بیشتر احساس می‌شود چرا که سرعت انتشار اخبار بالاست اما درستی و نادرستی آن نیز باید مورد توجه مخاطبان باشد و این موضوع نیز برعهده خبرنگاران است که بتوانند اخبار صحیحی از جامعه را منتشر نمایند.

    در استان هرمزگان نیز خبرنگاران زیادی فعالیت می‌کنند که زحمت کار آنها بیش از دیگران است چرا که در گرمای این استان، فعالیت رسانه‌ای کار سخت‌تری است. در پایان جا دارد این روز را به همه هم‌قلمانم که با زحمت زیاد در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش و فعالیت می‌کنند تبریک بگویم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.