حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3082 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جهاد آموزش و ترویج قرآن در مساجد شهر بهترین راه مقابله با دشمنان دین خدا
    ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
    شناسه : 8742
    بازدید 1249
    5
    قرآن سوزی؛ به آتش کشیدن اعتقادات همه ادیان دنیا است دریانیوز//به آتش کشیدن قرآن کریم نه تنها توهین به بیش از یک و نیم میلیارد انسان است بلکه این عمل نمونه بارز از به آتش کشیدن اعتقادات مسیحیان ، یهودیان و همه ادیان الهی در سراسر دنیا است! چرا که قرآن کریم کامل ترین توصیفات و زیباترین عبارات در وصف پیامبران الهی را بیان کرده و زندگانی پیامبرانی چون حضرت موسی، عیسی، ابراهیم، یوسف و ... علیهم السلام را به عنوان بهترین الگوها یاد آوری می کند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//به آتش کشیدن قرآن کریم نه تنها توهین به بیش از یک و نیم میلیارد انسان است بلکه این عمل نمونه بارز از به آتش کشیدن اعتقادات مسیحیان ، یهودیان و همه ادیان الهی در سراسر دنیا است! چرا که قرآن کریم کامل ترین توصیفات و زیباترین عبارات در وصف پیامبران الهی را بیان کرده و زندگانی پیامبرانی چون حضرت موسی، عیسی، ابراهیم، یوسف و … علیهم السلام را به عنوان بهترین الگوها یاد آوری می کند.

    در واقع قرآن نه تنها کتاب مسلمانان بلکه کتاب سایر ادیان ابراهیمی نیز هست. پس کسانی که به این نتیجه رسیده اند که قرآن را باید بسوزانند در واقع با اسلام مخالف نیستند بلکه با دینداری مخالفند.ممکن است کسی بگوید؛ خوب ، یک آدم احمق و دیوانه کاری کرده لازم نیست اینقدر سر و صدا به راه بیاندازید و آه و ناله به پا کنید!

    پاسخ این است که، بله اگر کسی اشتباهی مرتکب شده و نسبت به آن جاهل بوده و بعدا به دنبال جبران است، بخشش و گذشت در اولویت تصمیم ها است ولی وقتی کسی تصمیم می گیرد در یکی از مهمترین روزهای اعتقادی مسلمانان که عید قربان و ایام حج ،که میلیون ها انسان از همه نقاط دنیا خود را برای شرکت در این امر دینی و مذهبی آماده کرده اند و علاوه بر حاجیان بیت الله الحرام بیش از یک میلیارد انسان دیگر در حال تدارک برای جشن گرفتن عید قربان اند خیلی اتفاقی در نقطه ای از اروپا، با مجوز ی که از طرف دولت آن کشور صادر شده و با حضور نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت شخص آتش زننده با حضور و دعوت از رسانه های مختلف قرآن به آتش کشیده شود عقل سالم چه می گوید ؟ این اتفاق است؟

    و طرف حواسش نبوده؟ فکر می کرده کتاب شعر و داستان را دارد آتش می زند؟ نتیجه این است که خیر! کاملا هم برنامه ریزی شده کار را انجام داده اند که از عظمت و بزرگی اجتماع مسلمانان و این کتاب آسمانی بکاهند. ولی قرآن کریم بخوبی در آیه ۸ سوره صف پاسخ و نتیجه این عمل را داده است وچنین می فرماید: ((می خواهند نور خدا را با (دمیدن) دهانهاشان خاموش سازند وخداوند تمام کننده ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید)).

    اندکی تامل؛ براستی اگر نور قرآن خاموش شدنی بود تا کنون و بعد از گذشت سالها از نزولش بر پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله عیله و آله وسلم همچون سایر کتاب های آسمانی هیچ اثری از آن باقی نمی ماند یا به خواست و نظر صاحبان قدرت در طول سال ها حداقل تحریفی در آن صورت می گرفت و به گواه خود قرآن در آیه ۹ سوره حجر ((بى‌ترديد ما اين قرآن را به‌ تدريج نازل كرده‌ايم، و قطعآ نگهبان آن خواهيم بو)) این کتاب تحریف شدنی نیست و سوزاندن قرآن هم تصدیق کننده همین موضوع است که چون دشمنان و کافران دستشان به تغییر و تحریف معارف و محتوان قرآن نمی رسد از هر روشی برای بی احترامی به قرآن و سوزاندن دل مسلمانان استفاده می کنند. اگر این دشمنی نیست پس اسمش چیست؟!
    اما در مقابل این دشمنی چه باید کرد!؟ باید فقط به اعتراض و بیانیه نوشتن و تجمع بسنده کرد؟ بی شک نشان دادن خشم و ناراحتی از این عمل غیر عقلانی که به بهانه آزادی بیان انجام شده، نشان دادن اوج خشم و ناراحتی در تجمعات است ولی کافی نیست!

    لازم است هر کس به هر اندازه که توان دارد نسبت به فراگیری و آموزش قرآن همت کند. می بایست حسینیه ها، مساجد و هیات امنای آنها نسبت به راه اندازی کلاس های قرآن با هدف ترویج و آموزش اقدام کنند، کسانی که به لحاظ مالی توانایی بالایی دارند نست به هزینه کردن در این امور اقدام و بخصوص نوجوانان و جوانان را برای شرکت و حضور در دوره های قرآنی ترغیب و تشویق نمایند و در این راه مجاهدانه تلاش کنند که گسترش و ترویج فعالیت های قرآن خودش بهترین راه برای مقابله با کینه و دشمنی دشمنان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.