حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ثبت‌نام در « سامانه سدف » را انجام دهید
    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
    شناسه : 10270
    بازدید 131759
    43
    برای دریافت سیلندر گاز مایع دریانیوز// این روزها بحث سیلندر گاز مایع در سطح استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس داغ شده‌است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// این روزها بحث سیلندر گاز مایع در سطح استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس داغ شده‌است.
    چند سالی است که موضوع ثبت‌نام خانوارها برای دریافت سیلندر گاز مایع در استان وجود داشته‌است و هر بار دریافت سیلندر از طریق ثبت‌نام قراربود اجرایی شود که این موضوع در نیمه دوم امسال قرار است انجام شود. از این رو بسیاری از خانواده‌های هرمزگانی دغدغه آنها ثبت‌نام یا دریافت برگه ثبت‌نام شده‌است. دغدغه‌ای که شاید در کمتر از پنج دقیقه برطرف شود. برای این کار ابتدا باید وارد سامانه سدف به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir شد و در قسمت ثبت‌نام خانوار، ثبت‌نام خود را انجام داد. وقتی وارد این سامانه می‌شویم، برای ثبت‌نام، ابتدا کد ملی و تاریخ تولد سرپرست خانوار را وارد می‌کنیم و استعلام انجام می‌دهیم.

    پس از استعلام، مشخصات سرپرست خانوار نمایش داده می‌شود و بعد از آن، شماره تلفن همراهی که به نام وی می‌باشد را وارد کرده و استعلام انجام می‌شود. پس از شماره تلفن، نوبت به درج کدپستی و استعلام آن است. پس از استعلام کدپستی، آدرس ملک نمایش داده می‌شود. حالا نوبت به وارد کردن شماره کارت سرپرست خانواده می‌رسد که آن را به همراه نام بانک وارد می‌کنیم و گزینه افزودن کارت بانکی را وارد می‌کنیم. بعد از آن به دو سوال مصرف نفت سفید و گاز مایع دارید پاسخ می‌دهیم و اطلاعات خود را تایید کرده و مشخصات خانوار را ثبت می‌کنیم و ثبت‌نام ما انجام می‌شود. اما برخی خانواده‌ها نیز سال‌های گذشته این کار را انجام داده‌اند و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند.

    این افراد برای ورود به سامانه، گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام» را کلیک می‌کنند و وارد صفحه دیگری می‌شوند که در آن کد کاربری و یک کد دیگر را وارد می‌کنیم. کد کاربری افراد نیز حروف sk به همراه کد ملی سرپرست خانوار می‌باشد. در این قسمت گزینه ارسال sms را فعال کرده و یک پیامک بر روی تلفن ثبت شده سرپرست خانوار ارسال می‌شود که با وارد کردن این کد، به قسمت تعیین رمز عبور سوق داده می‌شوید و در این قسمت رمز عبور جدید خود را وارد و تکرار می‌کنید و آن را ذخیره می‌نمایید. بعد از این کار با وارد کردن کد کاربری و رمز عبوری که ذخیره کرده‌اید به راحتی می‌توانید وارد سامانه شوید. در حال حاضر به گفته مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان، در محل‌های عرضه سیلندر گاز مایع، امکان ثبت‌نام برای افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند وجود دارد.

    مکان‌های عرضه سیلندر گاز مایع در سطح شهر بندرعباس نیز عبارتند از بلوار هرمز، روبروی بلوار یاسر (ششصد دستگاه)، سیدکامل، کنار زمین ورزشی خورشید، میدان دوراهی ایسینی، روبروی راه ورودی کوهستان پارک پنجه‌علی و چهارراه پگاه به سمت بلوار امام حسین(ع). این چهار محل در حال حاضر کار ارائه سیلندر گاز مایع به شهروندان در شهر بندرعباس را برعهده دارند. اما در این بین نیز هستند خانوارهای که با مشکلاتی برای ثبت‌نام یا بازیابی رمز عبور خود مواجه بوده‌اند. این افراد در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، بندرخمیر و رودان می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۳۵۸۹۰ ناحیه مرکزی، شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان با تلفن ۴۴۲۴۲۲۰۰ ناحیه بندرلنگه، شهرستان‌های میناب، سیریک و بشاگرد با شماره تلفن ۴۲۲۸۲۲۲۰ ناحیه میناب، شهروندان جاسکی با شماره ۴۱۵۲۰۵۴۶، قشموندان با شماره تلفن ۳۵۳۴۴۲۷۳، شهروندان ابوموسی با تلفن ۳۵۶۲۳۶۵۲ و کیشوندان نیز با شماره ۴۴۴۲۰۱۳۵ تماس گرفته و مشکل خود را برطرف نمایند.
    اما آنچه مهم بوده این است که علی‌رغم گازرسانی به نقاط مختلف شهر بندرعباس، هنوز بسیاری از خانواده‌های هرمزگانی تمایل ندارند خانه خود را گازکشی نمایند. برخی هزینه‌های بالای این کار را مانع از اجرای این کار می‌دانند و عده‌ای نیز نازیبایی گازکشی روی دیوارها را عدم استقبال از این کار عنوان می‌کنند. گاز طبیعی نعمتی است که در اختیار ما قرار دارد و چندین پالایشگاه در استان نیز وجود دارد و بسیاری از مردم استان در گذشته از عدم گازکشی در محلات خود گلایه داشتند اما اکنون که گاز به اکثر محله‌های شهر بندرعباس رسیده‌است همچنان شاهد عدم استقبال مردم از این نعمت الهی هستیم. سیلندر به دوش بودن موضوعی است که مردم این شهر همچنان با آن دست به گریبان هستند و گویا بنا نیست که این معضل برطرف شود.

    خانواده‌هایی که گازکشی منزل خود را انجام داده‌اند از این کار راضی هستند و می‌گویند باری از دوش‌شان برداشته شده‌است. جابجایی سیلندر گاز مایع میتواند مشکلاتی را برای افراد به وجود بیاورد. درد کمر، درد زانو و … از عواملی است که باعث می‌شود در درازمدت افرادی که سیلندر گاز را جابجا می‌کنند با آن مواجه شوند. برخی خانه‌های آپارتمانی نیز آسانسور ندارند و ساکنان طبقات بالایی برای بردن سیلندر گاز چه زحمتی را باید متحمل شوند تا گاز مورد نیاز خود را تامین نمایند. اما اگر خانه‌ها را گازکشی نمایند، این مشکلات به وجود نمی‌آید. در سال‌های گذشته شرکت گاز استان هرمزگان به منظور استقبال شهروندان از گازکشی و عدم فشار بار مالی به خانواده‌ها، اقدام به تفاهم با چند بانک استان به منظور پرداخت تسهیلات به خانواده‌های متقاضی گازکشی نمود و برخی شهروندان از آن استفاده نمودند.

    پرداخت تسهیلات به خانواده‌های متقاضی گازکشی راهکار مناسبی است که شهروندان می‌توانند از آن برخوردار شده و خانه خود را گازکشی نمایند و از معضلات سیلندر به دوش بودن رهایی یابند. برخی افرادی که نازیبا شدن خانه را مانع از گازکشی می‌بینند نیز اگر به این فکر کنند که چند سال دیگر بیماری‌هایی مانند کمر درد و پادرد قرار است گریبان آنها را بگیرد قطعا زیبایی و نازیبایی در برابر سلامتی برای آنها معنایی نخواهد داشت. سلامت انسان مهمتر از این مسائل است و هزینه‌هایی که شخص برای بازگرداندن سلامت خود باید انجام دهد از هزینه‌های گازکشی منزل بیشتر خواهد بود. اکنون که عرضه سیلندر گاز مایع از طریق ثبت‌نام در سامانه سدف در حال اجرایی شدن است، خانواده‌هایی که خانه آنها گازکشی شده، دغدغه‌ای در این زمینه ندارند. امیدواریم روزی را شاهد باشیم که همه خانواده‌های هرمزگانی از گازکشی خانه خود بهره‌مند شده باشند و نیازی به سیلندر بر دوش بودن نداشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    4 دیدگاه برای “ثبت‌نام در « سامانه سدف » را انجام دهید”
    1. درود علت ثبت نام هر خانواده برای ۲سیلندر گاز چیه؟؟ چه فرقی مردم دارد؟؟ ایا سیلندر گازی از روی دوش مردم بر میدارد؟ بزارید مردم زندگیشون بکنن گاز که دیگه قاچاق نمیشه😔

      پاسخ
    2. پس دردتون بگید می‌خایید زورکی مردم لوله کشی گاز کنن بعدشم ی قبض دیگو کلی تبصره و ماده و بند و۴۰۰ ۵۰۰ هزارتومان پول قبض درست مثل قبض آب و برق وقتی نگا می‌کنی میبینی ۴۰ هزار تومن هزینه مصرفیته بقیه دیگه پول زوره اگه ندیم جریمه و قطع انشعاب و هزینه وصل مجدد .

      پاسخ
    3. درخواست سیلندر گاز

      پاسخ
    4. مردم خیلی خیلی هم از گاز کشی و راحت شدن از به دوش کشیدن کپسول خوشحال می‌شوند، باید بدنبال علت باشید بله وقتی امتیاز گاز کشی سر سام آور شده بااین مشقات زندکی مردم مجورند همچنان تحمل به دوش کشیدن کپسول را به جان بخرند .!!!

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.