حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تصویری که سینما از رژیم صهیونیستی ترسیم کرده است
    ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
    شناسه : 11059
    بازدید 1197
    6
    دریانیوز// رژیم اسرائیل طی سال هایی که از اشغال فلسطین گذشته، به واسطه تسلط مادی و در اختیار داشتن شبکه ای از رسانه ها، همواره سعی داشته تصویری مظلوم و ستم دیده از خودش را بر ذهن ها ترسیم کند. سینما به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارد پوششی مناسب برای اقدامات جنایت‌کارانه اسرائیل بوده تا در سایه فعالیت های رسانه ای و هنری بتواند نفوذ خود بر سزرمین های اشغالی و کشتار مسلمانان را با کمترین درد سر ادامه داده و از طرفی رضایت جامعه جهانی را هم به همراه داشته باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رژیم اسرائیل طی سال هایی که از اشغال فلسطین گذشته، به واسطه تسلط مادی و در اختیار داشتن شبکه ای از رسانه ها، همواره سعی داشته تصویری مظلوم و ستم دیده از خودش را بر ذهن ها ترسیم کند. سینما به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارد پوششی مناسب برای اقدامات جنایت‌کارانه اسرائیل بوده تا در سایه فعالیت های رسانه ای و هنری بتواند نفوذ خود بر سزرمین های اشغالی و کشتار مسلمانان را با کمترین درد سر ادامه داده و از طرفی رضایت جامعه جهانی را هم به همراه داشته باشد.
    به واسطه نفوذ و تاثیرگذاری فراوان سینما در جوامع مختلف و توانایی اش در خلق روایت‌های متفاوت از رخدادهای گوناگون که با بهره گیری از تکنیک های هنری و فنون اقناء‌سازی همراه است همواره مورد توجه مردم دنیا بوده لذا صهیونست ها با آگاهی از همین موضوع از آغازین سال های غصب فلسطین، با حضور در این حوزه شروع به تولید تصویرهایی دلخواه از خود کرده اند.

    شمشیر در صحرا
    فیلم شمشیر در صحرا ساخته جورج شرمن، ۱۹۴۹ اولین فیلمی است بعد از اعلام موجودیت اسرائیل در سال۱۹۴۸ ، به وقایع سال ۱۹۴۷ و درگیری‌های نیروهای بریتانیایی با یهودیان ساکن فلسطین می‌پردازد، این فیلم تبدیل به اولین فیلمی شد که شکل‌گیری دولت جعلی اسرائیل را دستمایۀ خود قرار می‌دهد. در این اثر به اختلاف بین مسلمانان فلسطینی و یهودیان اشاره نمی‌شود، اما بارها از مظلومیت قوم یهود و اینکه باید بالاخره سرزمینی برای سکونت داشته باشند، سخن به میان می‌آید!

    خروج
    یازده سال بعد، فیلم خروج به کارگردانی اتو پرمینجر با حضور عواملی که غالباً یهودی بودند، مواضع شمشیر صحرا را با صراحت بیشتری بیان می‌کند. در زمان اکران، جریان غالب رسانه‌ای جهان، خروج را «حماسه‌ای صهیونیستی» خواندند و این فیلم باعث افزایش حمایت هرچه بیشتر آمریکا از رژیم اشغالگر قدس شد.

    مونیخ
    فیلم مونیخ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ براساس حادثه‌ای واقعی و مشهور ساخته شده است. فیلم در ابتدا به ماجرای گروگانگیری ورزشکاران اسرائیلی در المپیک مونیخ سال ۱۹۷۲ به دست گروه فلسطینی، موسوم به «سازمان سپتامبر سیاه» می‌پردازد و در ادامه، انتقام سازمان موساد در عملیاتی سرّی با نام «عملیات خشم خدا» را به تصویر می‌کشد.

    جنگ جهانی Z
    از دیگر موارد می‌توان به فیلم اکشن، ترسناک و زامبی‌محور جنگ جهانی Z (مارک فوستر، ۲۰۱۳) اشاره کرد. در این فیلم، اسرائیلی‌ها برخوردی مهربانانه با فلسطینی‌ها دارند و در برابر حملۀ زامبی‌ها به آن‌ها پناه می‌دهند اما رفتار سبک‌سرانه فلسطینی‌ها، باعث مرگ بسیاری از افراد می‌شود. همچنین در جنگ جهانی Z، یک افسر خانم اسرائیلی، نقش مهمی در نجات جهان بازی می‌کند!

    ترسیم چهره هولوکاست
    فروشگاه در خیابان اصلی (یان کادار و المار کلوس، ۱۹۶۵) که اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را گرفت، مینی‌سریال هولوکاست (ماروین جی. چامسکی، ۱۹۷۸) که باعث عادی شدن استفاده از واژۀ «هولوکاست» شد، انتخاب سوفی (آلن جی پاکولا، ۱۹۸۲)، فهرست شیندلر (استیون اسپیلبرگ، ۱۹۹۳)، زندگی زیباست (روبرتو بنینی، ۱۹۹۷)، پیانیست (رومن پولانسکی، ۲۰۰۲)، سوفی شول، روزهای آخر (مارک روتموند، ۲۰۰۵)، کتاب‌خوان (استیون دالدری، ۲۰۰۸)، در تاریکی (آگنیشیکا هالند، ۲۰۱۱)، ایدا (پاول پاویلکوفسکی، ۲۰۱۳)، همسر نگهبان باغ وحش (نیکی کارو، ۲۰۱۷) و مقاومت (جاناتان جابکوویچ، ۲۰۲۰) همگی مشتی هستند نمونۀ خروار از فیلم‌های مرتبط با هولوکاست و یهودستیزی.

    این شکست جبران پذیر نیست
    صهیونیست ها همواره سعی کرده اند چهره‌ای مظلوم و مهربان را از خود ترسیم کنند تا در مقابل دیدگان جهان خشونت و نژاد پرستی خود را بپوشانند و همزمان آزادانه به اقدامات خود در سرزمین های اشغالی ادامه دهند. کاری که صهیونیست ها در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه انجام دادند و بیش از یک هزار نفر شهید و مجروح بر جای گذاشت نمونه ای از صدها جنایتی است که در عمر هفتاد و پنج ساله این رژیم کوک کش رخ داده است، قتل عام مردم در صبرا و شتیلا و دیر یاسین تنها نمونه ای کوچک از آنها است. این قوم ستمگر از زمان تاسیس تا کنون هزار و ۳۰۰ روستا را در فلسطین تخریب کرده ، ۱۵ هزار فلسطینی را به طرق مختلف به شهادت رسانده و قریب به ۷۰ جنایت و کشتار وسیع انجام داده اند. ۸۵ درصد مساحت فلسطین اکنون تحت سیطره رژیم صهیونیستی است و این رژیم از آن بهره برداری می‌کند و تنها ۱۵ درصد این سرزمین در اختیار فلسطینیان است. هم‌اکنون جمعیت فلسطینیان در جهان به حدود ۱۳ میلیون نفر رسیده است که نزدیک به ۶ میلیون نفر آواره در کشورهای عربی و حدود ۷۲۷ هزار نفر هم در دیگر کشورها زندگی می‌کنند.

    این در حالی است که رژیم صهیونیستی در این هفتاد سال به هیچ قانون بین المللی و انسانی پایبند نبوده و برخلاف قطع نامه های مکرر سازمان ملل متحد هر روزه شمار زیادی از یهودیان را برای غصب زمین های فلسطینیان به سرزمین های اشغالی می فرستد تا در زمین‌های غصب شده فلسطینیان زندگی کنند و این گونه جمعیت و منطقه تحت مالکیت خود را تثبیت کند. جنایت اخیر صهیونیست ها در بیمارستان المعمدانی غزه آنقدر بزرگ و پر سر و صدا بود که این بار تبلیغات گسترده صهیونیست ها هم برای سرپوش گذاشتن بر این جنایات فایده ای نداشت و مردم سراسر دنیا نسبت به جنایت های این رژیم هر روز تجمعات بیشتری برپا می کنند به نحوی که حتی در کشورهای غربی نظیر ترکیه، اسپانیا، فرانسه، آلمان، استرالیا، یونان، سوئیس، آمریکا، کانادا، انگلیس و … و در کشورهای آسیایی همچون پاکستان، اردن، سوریه، عراق، مصر، بحرن، قطر، یمن و … مردم به صورت خودجوش به میدان آمده اند و درخواست توقف جنایت در سرزمین اشغالی را دارند.

    حال آنکه ممکن است دیدگاه سیاسی دولت مردان و حکام این کشورها با رژیم اشغالگر همسو باشد ولی مردم این کشور‌ها نسبت به اسرائیل نظری مخالف دارند. اکنون با وجود تلاش های فراوان چند ده ساله اسرائیلی‌ها و رفقایشان برای ترسیم چهره ای مهربان و انسان دوستانه از اسرائیل در فضای جامعه جهانی، این طرح با شکست مواجه شده و این شکست به هیچ طریقی جبران پذیر نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.