حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • با اشتراک گیری، سیلندرگاز را درب منازل تحویل دهید
    ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
    شناسه : 11999
    بازدید 1179
    6
    دریانیوز// مشکل شهروندان بندرعباسی برای تامین سیلندر گاز در هفته گذشته به اوج رسید و رسانه ها نیز آن را منعکس کردند که منجر به افزایش تعدادجایگاه های توزیع سیلندر گاز در بندرعباس شد، اما ضرورت دارد طرح اشتراک‌گیری برای توزیع سیلندر گاز در بندرعباس تقویت شود وبرای تحقق آن برنامه ریزی کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مشکل شهروندان بندرعباسی برای تامین سیلندر گاز در هفته گذشته به اوج رسید و رسانه ها نیز آن را منعکس کردند که منجر به افزایش تعدادجایگاه های توزیع سیلندر گاز در بندرعباس شد، اما ضرورت دارد طرح اشتراک‌گیری برای توزیع سیلندر گاز در بندرعباس تقویت شود وبرای تحقق آن برنامه ریزی کرد. اما مشکل اول، کمبود سیلندر گاز در جایگاه های رسمی توزیع سيلندر است که شهروندان ساعت ها در جایگاه‌های توزیع سیلندر گاز چشم انتطار سیلندر می مانند و برخی هم روزها نتوانسته اند سیلندر تهیه کنند و به جایگاه های توزیع سیلندر مراجعه می کنند و می شنوند که سیلندر نیاورده ایم ویا تمام شده است.

    بارها نوشته ایم و گفته‌ایم که بایستی طرح اشتراک گیری توسط شرکت های توزیع سیلندر در بندرعباس اجرایی شده و سیلندر به درب منازل مشترکان برده شده تا در وقت وهزینه کرد مردم صرفه جویی شود. اینکه برای خرید یک سیلندر گاز ۱۱کیلویی ۲۷۹۰۰تومانی، شهروندان مجبور شوند چند صدهزار تومان کرایه دهند و در چندین جایگاه بروند ودست خالی برگردند وفقط ترافیک ایجاد شود، به معنی احترام به حقوق شهروندان نیست و به همین دلیل تاکید داریم که بایستی به شهروندان احترام گذاشته شود و سیلندر گاز را جلوی درب منازل شان تحویل بگیرند. تا دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ خودروهای توزیع سیلندر به داخل محلات می رفتند وبا بوق زدن، اهالی را باخبر می کردند که سیلندرهای خالی شان را بیاورند و سیلندر پر ببرند و برخی رانندگان هم ساعتی را کنار مساجد و… متوقف می شدند تا اهالی سیلندرهای شان را بیاورند.

    اما در این سال‌ها روز به روز تامین سیلندر گاز برای شهروندان سخت تر شده و همواره بازار سیاه در حوزه توزیع سیلندر گاز داشته ایم. برای خودروها جایگاه ال پی جی مانند سی ان جی احداث نشده وبخش زیادی از سیلندرها در مخازن خودروها تخلیه شدند.بسیاری از خانه ها به سیلندر فروشی غیرمجاز و خطرناک تبدیل شدند. با اجرای طرح سدف گرچه خانه‌های سیلندر فروشی تعطیل شدند و خطرات این حوزه از بین رفت،اما از آن طرف شهروندان با کمبود بیشتر سیلندر گاز مواجهند . از طرفی برخی از شهروندان هنوز موفق نشده‌اند در سامانه سدف ثبت نام کنند.

    اگرچه تعداد جایگاه های توزیع سیلندر گاز افزایش یافت واین هفته نیز تعدادی دیگر جایگاه راه اندازی می شوند، اما بایستی در تمام جایگاه ها سیلندر به وفور وجود داشته باشند و شهروندانی هم که هنوز نتوانسته اند ثبت نام کنند، بتوانند سیلندر دریافت کنند؛ اما باری دیگر تاکید می کنیم که ضرورت دارد اشتراک گیری مورد توجه قرار گیرد تا حداقل در مناطقی که طرح گازکشی اجرا نشده است، سیلندر به درب خانه ها برده شود و برای انشعاب گاز هم تسهیلات و مشوق هایی وجود داشته باشد تا خانه ها گازکشی شود، وگرنه گازکشی خانه های آپارتمانی هزینه برتر از منازل ویلایی است وبه همین دلیل استقبال خوبی از گازکشی خانه ها صورت نگرفته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.