حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • باحلوا حلوا گفتن دهان مردم شیرین نمی شود
    ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
    شناسه : 12800
    بازدید 199
    4
    دریانیوز// برخی از مدیران فکر می کنند با حلوا حلوا گفتن، دهان مردم شیرین می شود.آنها بجای انجام مسئولیت شان، وعده هایی می دهند تا مردم را شاد کنند، اما آن وعده ها که محقق نمی شود، مردم ناراحت وناامید می شوند. این موضوع را در حوزه های مختلف می توان دید.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// برخی از مدیران فکر می کنند با حلوا حلوا گفتن، دهان مردم شیرین می شود.آنها بجای انجام مسئولیت شان، وعده هایی می دهند تا مردم را شاد کنند، اما آن وعده ها که محقق نمی شود، مردم ناراحت وناامید می شوند. این موضوع را در حوزه های مختلف می توان دید.

    در حوزه مسکن ملی در شهر بندرعباس بعد از گذشت حدود دوسال و نیم از عمر دولت سیزدهم و در حالیکه یک سال و نیم دیگر بیشتر از عمر این دولت باقی نمانده است، اما هنوز ۱۵ هزار واحد در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس وارد فاز اجرا نشده و گفته می شود که تسطیح اراضی در حال انجام است که این روند هم بسیار کند و گاهی عنوان می شود که حتی موانعی بر سر راه تسطیح اراضی وجود دارد. ماه‌های خنک بندرعباس در حال سپری شدن است و با آمدن فصل گرمای خرماپزان که پروژه های عمرانی در این شهر به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در می آید، مشخص نیست مسکن ملی چه سرنوشتی داشته باشد.

    با وعده‌های مسئولان که تاکنون حتی یک واحد از این۱۵ هزار واحد ساخته نشده است و مشخص نیست چه کسانی در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند که این پروژه به سرانجام نرسیده است. در حوزه نظارت بر مشاوران املاک و راه اندازی سامانه اجاره بها نیز وعده های رنگین کمانی و رنگارنگ داده شد که تاکنون نه از راه اندازی سامانه اجاره بها خبری است ونه اثرات نظارت بر مشاوران املاک ملموس است و از آن طرف قیمت سازی مسکن در پلتفرم های مجازی توسط مشاوران املاک و دلالان همچنان ادامه دارد و وعده ها برای ساماندهی این بخش نیز به نتیجه نرسید.

    مستاجران و افراد فاقد مسکن درمانده شده اند و بیشترین درآمد خانوار در حوزه مسکن صرف می شود و اگر که مسکن ملی زودتر ساخته می شد و نظارت ها بر مشاوران املاک بازدارنده بود و سامانه اجاره بها راه اندازی شده بود، بطور حتم بازار مسکن به سامان می رسید. موضوع دیگر در حوزه جمع آوری موادفروشان، معتادان ، مشروب فروشان و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و اراذل و… است و هرچند اقداماتی در این حوزه صورت می گیرد، اما مردم انتظار پاکسازی کامل و عدم بازگشت شان به درون جامعه به راحتی دارند. شاید برخی حوزه ها نیاز به اصلاح قوانین باشد، اما اقدامات قاطع دستگاه های متولی نیز در این حوزه مهم اثرگذار است و دستگاه های مختلفی هم نقش دارد.

    اینکه نوجوان و جوانی دسترسی راحتی به مواد و مشروب داشته باشد و سن استفاده از آنها نیز کاهش یافته است، نیاز به آسیب شناسی دارد. در این حوزه نیز وعده جمع آوری ها و پاکسازی ها و انتشار اخباری در این حوزه کافی نیست و اثرات پاکسازی ها بایستی برای ساکنان محلات و… ملموس و امیدبخش باشد. نباید خانواده ها نگران باشند که فرزندان شان صحنه های مصرف مواد و مشروب را درکوچه ها ببینند و الگوگیری نامناسب داشته باشند. بایستی به اقدامات پیشگیرانه در حوزه آسیب های اجتماعی توجه بیشتری شود. البته در حوزه های مختلف مردم شاهد وعده هایی می باشند که اگر بطور کامل محقق شوند، بسیاری از مشکلات برطرف می شود که متاسفانه اینگونه نیست.

    مردم حلوای عمل مسئولان را می خواهند و از وعده های حلوایی خسته شده اند.به مردم وعده صدور سند در بافت های حاشیه ای و فرسوده داده می شود، اما هزینه صدور سند در محلاتی که اراضی آن متعلق به شهرداری است، بسیار بالاست و باعث شده است ساکنان این مناطق در چند سال اخیر نتوانند اسناد املاک شان را اخذ نمایند و در معرض خطر ریزش املاک فرسوده شان و مدفون شدن قرار دارند. در حوزه پیاده روها نیز وضعیت مناسبی نداریم و پیاده روها توسط سازندگان املاک، صنوف مزاحم، دستفروشان و… تصرف شده اند و بخشی از پیاده روها خاکی هستند ویا سنگفرش، آسفالت و موزائیک شان شکسته شده و عابران مجبورند از خیابان بجای پیاده رو استفاده کنند که خطر آنها را تهدید می کند و وعده انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر و خروج پیاده روها از تصرفات و… محقق نشده است و حقوق عابران پیاده همچنان ضایع می شود.

    موضوع دیگر اشتغال بومیان است که از گذشته به این بخش توجهی نشده و بیشتر هرمزگانی ها مجبور بوده اند در مشاغل کاذب حضور داشته باشند و فرصت اشتغال در استان برای غیربومیانی فراهم شده که از سایر استان ها به هرمزگان می آیند. گرچه اقداماتی در این حوزه در دولت سیزدهم برای اشتغال بومیان در صنایع و… آغاز شده است، اما کافی نیست و ضرورت دارد در این حوزه بگونه ای عمل شود تا تمامی جویندگان شغل در استان، فرصت اشتغال مناسب را داشته باشند. در حوزه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بومی نیز بایستی حمایت های لازم صورت گیرد تا هیچ محصلی بدلیل مشکلات مالی و کمبود مدرسه و… از کلاس بازماند و کمبود معلم و مدرسه، تجهیزات آموزشی و برودتی در مدارس و… در استان برطرف شود و متولیان مربوطه تلاش نکنند کاستی های موجود را کتمان نمایند.

    همچنین بایستی سهمیه ای برای دانشجویان از هرمزگان در دانشگاه های سراسری ومطرح کشور اختصاص یابد. مشکلات مردم در حوزه درمان نیز همچنان وجود دارد و وعده مسئولان برای رفع این مشکلات بطور کامل محقق نشده وبسیاری از بیماران برای درمان به سایر استان های کشور سفر می کنند. در حوزه محلات وبافت فرسوده نیز وعده های زیادی برای رفع مشکلات این مناطق داده شده است که فقط در حد وعده باقی مانده است. شهرک دریا نیز که از گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده و گزارش هایی نیز از سال های گذشته تاکنون منتشر شده است، اما مشکلات همچنان باقی است. مردم انتظار دارند وعده های مسئولان در حوزه های مختلف عملیاتی شوند و فقط وعده نشنوند که از وعده ها خسته شده اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.