حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اقدام قابل تحسین پلیس هرمزگان و لزوم استمرارش
    ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
    شناسه : 10606
    بازدید 1168
    7
    دریانیوز//هفته قبل که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از اجرای طرح پاک‌سازی محیط‌های اطراف مدارس و برخورد قاطع پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد؛ ما نیز از وضعیت نابسامان محلات بندرعباس نوشتیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//هفته قبل که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از اجرای طرح پاک‌سازی محیط‌های اطراف مدارس و برخورد قاطع پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد؛ ما نیز از وضعیت نابسامان محلات بندرعباس نوشتیم که برخی از کوچه‌های این مناطق به پاتوق معتادان و مواد فروشان و مشروب فروشان تبدیل شده است و دانش آموزان صحنه های استعمال و تزریق معتادان را در این کوچه ها در هنگام رفت وآمد به مدرسه و سایر اوقات مشاهده می کنند که اثرات منفی بر روحیه آنها گذاشته و گاهی منجر به الگوگیری نوجوانان و کودکان دانش آموز شده و در دام اعتیاد گرفتار می شود و ضرورت دارد این کوچه ها و محلات پاکسازی شود که چند روز بعد هم پلیس اقدامات خوبی را در این راستا آغاز کرد وامیدمی رود تداوم یابد.
    فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی پاکسازی محلات آلوده به توزیع مواد و دستگیری ۲۱ توزیع کننده مواد در ۲۴ ساعت گذشته (در هفته قبل) در استان خبر داد. سردار “علی اکبر جاویدان” در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد جدی و قانونی با قاچاقچیان، خرده‌فروشان و توزیع کنندگان مواد و به منظور جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح معابر و منظر شهروندان به ویژه اطراف مراکز آموزشی و تردد دانش آموزان و ایجاد رضایتمندی شهروندان با استفاده از ظرفیت های پلیس‌های تخصصی و کلانتری و پاسگاه‌های تابعه استان طرح ضربتی پاکسازی نقاط آلوده را به مدت ۲۴ ساعت در استان اجرا کردند.

    وی افزود: در اجرای این طرح ضمن پاکسازی تعدادی منزل و پاتوق متعلق به خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ۲۱ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر و ۱۰۹ معتاد متجاهر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به یگان منتقل شدند. در این رابطه در بازرسی از منازل و مخفیگاه متهمان مقادیری انواع موادمخدر شامل ، ۹۷ کیلو تریاک و مقادیری مواد مخدر حشیش، شیشه، هرویین در بسته‌های کوچک و آماده توزیع ، ۵۰ عدد پایپ و آلات استعمال موادمخدر ۹۲۲ عدد انواع قرص‌های روانگردان و ۱۴۹ قوطی مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

    فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس در شناسایی و کشف جرائم قدردانی و از عموم شهروندان و مردم فهیم استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه، توزیع و حمل مواد مخدر، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه تلفنی ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام گردد.
    البته پلیس در راه ارتقای امنیت جامعه برخورد با موادفروشان و مشروب فروشان و قاچاقچیان و… در استان تاکنون ۱۵۲ نیرویش در استان شهید شده است که چند روز قبل هم سرهنگ دوم سعید پناهی فر فرمانده دلاور عملیات یگان امداد بندرعباس در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان به فیض شهادت نائل آمد و درآن عملیات بالغ بر ۲ هزار قوطی انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط گردید. بایستی پلیس از یک طرف با قاچاقچیان مقابله کند و از طرفی دیگر مشتریان شان را پاکسازی کند که در این مسیر ایثارگری می کند.

    البته سایر دستگاه‌ها نیز بایستی همکاری داشته باشند. اگر بازگشايي معابر به میزان بیشتری انجام شود، امنیت و خدمات‌رسانی در محلات نیز افزایش می‌یابد و کوچه های کمتری به پاتوق معتادان تبدیل می شود ودانش آموزان و خانواده ها کمتر صحنه های نابهنجار را مشاهده می کنند. بایستی دستگاه های مختلف در این بخش ها همکاری نمایند و مجازات های این جرایم نیز بازدارندگی لازم را داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.