حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اقدام خوب دولت برای کاهش هزینه‌های ناباروری
    ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
    شناسه : 11149
    بازدید 1327
    11
    دریانیوز// یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم به خصوص خانواده‌های محروم در بخش درمان، تامین هزینه‌های کمرشکن آن است و متأسفانه در این بين خانواده‌های هستند که علاوه بر رنج بیماری غصه تامین هزینه های سنگین درمانی را دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم به خصوص خانواده‌های محروم در بخش درمان، تامین هزینه‌های کمرشکن آن است و متأسفانه در این بين خانواده‌های هستند که علاوه بر رنج بیماری غصه تامین هزینه های سنگین درمانی را دارند.

    درمان ناباروری و تهیه هزینه‌های بالای آن برای زوجین سخت و دشوار است و یکی از مشکلات جامعه جمعیتی ما میزان ناباروری است.هزینه های درمان ناباروری و نازایی گران است و متأسفانه در گذشته به دلیل اینکه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه نبود برخی از زوجین به خصوص خانواده های نیازمند و طبقات پایین جامعه به دلیل اینکه تأمین این گونه هزینه ها با تعرفه آزاد برايشان سخت و مشکل بود قید درمان را می‌زندند یا بسیار دیر اقدام به درمان می‌کردند.خوشبختانه دولت برای کاهش این هزینه ها و حمایت مالی از زوجین نابارور چتر بیمه را برای تامین هزینه کردهای بیماران گسترانید.

    این اقدام دولت می‌توانند دغدغه‌ زوجین نابارور در تامین هزینه ها کاهش دهد و با خیالی آسوده به مراحل درمان خود بپردازند.مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان در رابطه با تامین هزینه های درمان ناباروری گفته بود این اداره کل در راستای کاهش پرداختی از جیب مردم و حمایت از زوجين نابارور ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری را پرداخت می‌کند.این سازمان بیمه گر هزینه‌های زوجین نابارور را در مراکز درمانی دولتی و عمومی غیر دولتی ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی و خیریه را ۷۰ درصد از کل هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

    این مجموعه با چهار مرکز دولتی دانشگاهی و یک مرکز خصوصی جهت خدمات درمان نازایی در قالب بستری موقت قرارداد دارد. بیمارستان‌های بندرعباس ( شهید محمدی)، رودان، میناب و لنگه را چهار مرکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان ام لیلا بندرعباس مرکز درمانی خصوصی درهرمزگان هستند که با بیمه سلامت قرارد دارند و خدمات درمان نازایی را به زوجین نابارور ارائه می‌دهند.

    اگر زوجینی به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه کنند با ارائه اسناد پرداختی در قالب خسارات متفرقه هزینه‌ کردهای آن ها پرداخت می‌شود.در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این اداره کل با پنج‌ مطب مامایی هم جهت ارائه بسته خدمتی به بیمه شدگان در قالب خدمات بارداری قرارداد منعقد کرده است.زوج های نابارور ابتدا باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند و با تشخیص پزشک مبنی بر نازا بودن هر یک از زوجین، بعد از آن در سامانه بیمه سلامت نشان دار می شوند می توانند بلافاصله از خدمات استفاده کنند.

    حمایت مالی و پوشش خدمات، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان ،تسهیل فرایند ارائه خدمات کمک باروری در سطوح مختلف جامعه، تسهیل فرایند دسترسی بیماران برای خدمات در نقاط مختلف کشور، افزایش نرخ رشد جمعیت و عملیاتی شدن سیاست‌های جمعیتی بالادستی ،برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمانی مهم ترین اهداف بیمه سلامت برای ارائه خدمات ناباروری است.در پایان، جا دارد برای کاهش پرداختی از جیب زوجین نابارور و در راستای افزایش نرخ باروری در جامعه هزینه ها به مراتب کاهش داده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.