حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • از فرصت بهره‌مندی تسهیلات قرض‌الحسنه گازکشی استفاده کنیم
    ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۷
    شناسه : 10982
    بازدید 1281
    4
    دریانیوز// شهریور ماه امسال بود که باز موضوع اختصاص گاز مایع به خانوارها از طریق ثبت‌نام در سامانه سدف مطرح و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان نیز از مردم خواست که برای تهیه گاز مایع در این سامانه ثبت‌نام نمایند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شهریور ماه امسال بود که باز موضوع اختصاص گاز مایع به خانوارها از طریق ثبت‌نام در سامانه سدف مطرح و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان نیز از مردم خواست که برای تهیه گاز مایع در این سامانه ثبت‌نام نمایند.

    روزنامه دریا نیز براساس رسالت خود، مراحل کامل ثبت‌نام در این سامانه را در گزارشی منتشر نمود تا شهروندانی که موفق به ثبت‌نام نشده یا شیوه آن را نمی‌دانند، بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند (لینک گزارش منتشر شده در روزنامه دریا: (۱۰۲۷۰ = https://www.daryanews.ir/?p ). در این گزارش به برخی از مشکلات مردم در این زمینه پرداخته شد و یکی از راه‌کارها برای اینکه مردم استان از سیلندر به دوش بودن رهایی یابند، گازکشی منازل عنوان شد. یکی از دلایلی که هرمزگانی‌ها تمایل به انجام گازکشی ندارند، هزینه‌های بالای این کار و نازیبایی منزل بعد از گازکشی می‌باشد. اما برای انجام گازکشی، هزینه بالا، مانع از انجام این کار می‌شود به همین دلیل نیاز بود مسئولان برای ترغیب مردم به گازکشی، راهکاری را قرار دهند. یکی از این راهکارها، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌باشد چرا که بسیاری از مردم تمایل به اخذ تسهیلات با سود بالا ندارند و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بهترین راهکار می‌باشد. اکنون با موافقت هیئت وزیران، خانوارهای شش استان جنوبی کشور برای انجام گازکشی خانه خود می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

    در این زمینه استاندار هرمزگان از موافقت هیات وزیران با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به خانوارهای شش استان کشور برای انجام لوله کشی گاز داخلی منازل خبر داد. مهدی دوستی اظهارکرد: در دولت سیزدهم گام‌های محکمی در رابطه با گازرسانی برداشته شده است اما به دلیل بالا بودن هزینه‌های لوله‌کشی گاز به داخل منازل بسیاری از مردم رغبتی به استفاده از این امکان نشان نمی‌دهند. وی ادامه داد: برای اینکه موانع مالی گازکشی به خانه‌ها برداشته شود، دولت بانک مرکزی و بانک‌های عامل را موظف کرده که برای این منظور تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

    استاندار هرمزگان تاکید کرد: بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران ، بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل نسبت به اعطای ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات بانکی قرض الحسنه برای افزایش اشتراک‌پذیری گاز و انجام لوله کشی داخلی منازل در شهرها و روستاهای استان‌های خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد اقدام خواهد کرد. وی تأکید کرد: میزان این تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریال (۱۵ میلیون تومان) با دوره بازپرداخت پنج‌ساله است که به هر خانوار که در استان هرمزگان و استان‌های یادشده بخواهند گازکشی کنند، پرداخت خواهد شد. اکنون که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای انجام گازکشی منازل در استان هرمزگان در هیئت وزیران به تصویب رسیده است، افرادی که تمایل دارند این کار را انجام دهند هر چه سریعتر برای انجام آن اقدام نمایند. گازکشی منزل مزایای زیادی دارد. خانم‌ها در زمان آشپزی استرس این را دارند که هر لحظه ممکن است در زمان پخت و پز سیلندر گاز آنها تمام شود و تعویض آن نیز دردسرهای خود را دارد.

    از سوی دیگر بیماری‌هایی که با جابجایی سیلندر گاز برای افراد به وجود می‌آید هزینه‌های به مراتب بالاتری برای درمان می‌طلبد. کمردرد، پادرد، زانودرد و … از جمله مشکلاتی است که با جابجایی سیلندر گاز ممکن است به سراغتان بیاید. اما نکته مهم در این زمینه، هزینه‌های بسیار پایین گازبها می‌باشد به نحوی که ممکن است هزینه مصرف یک سال گاز یک خانوار، به اندازه قیمت یک سیلندر گاز مایع هم نباشد. با گازکشی منزل و استفاده از آبگرمکن‌های گازی نیز در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد. اکنون که فرصت استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه برای گازکشی منازل مهیا شده‌است این زمان را غنیمت شمرده و این نعمت الهی را به خانه‌های خود بیاوریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.