حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اجرای نهضت ملی مسکن شتاب گیرد
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
    شناسه : 9731
    بازدید 1322
    8
    دریانیوز// استاندار هرمزگان در آخرین شورای مسکن استان گفته است تامین سهم آورده اولیه مردم، تسریع‌بخش احداث طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود. استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در سطح استان زمین به میزان کافی برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده و پیگیری‌ها و اقدامات در جهت ساخت منازل با کیفیت در حال انجام است، گفت: تامین سهم آورده اولیه مردم، تسریع‌بخش احداث طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان در آخرین شورای مسکن استان گفته است تامین سهم آورده اولیه مردم، تسریع‌بخش احداث طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود. استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در سطح استان زمین به میزان کافی برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده و پیگیری‌ها و اقدامات در جهت ساخت منازل با کیفیت در حال انجام است، گفت: تامین سهم آورده اولیه مردم، تسریع‌بخش احداث طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود.

    استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به لزوم سرعت بخشی در روند احداث منازل مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به تسریع ساخت منازل مسکونی کمک کند، تامین سهم آورده اولیه از سوی متقاضیان است. وی با تاکید بر اینکه در سطح استان زمین به میزان کافی برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده و پیگیری‌ها و اقدامات در جهت ساخت منازل با کیفیت در حال انجام است، اظهار داشت: آنچه از مردم استان انتظار می‌رود این است که در اجرای این طرح بزرگ ملی که می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در جامعه داشته باشد همکاری داشته و سهم آورده خود را تامین و واریز کنند. از سوی دیگر در حال تدوین یک بسته امتیاز دهی به متقاضیان هستیم که بر مبنای آن به متقاضیانی که واریزی خود را به موقع انجام می‌دهند در هنگام تحویل منزل مزایایی تعلق خواهد گرفت، این مزایا پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

    از سوی دیگر با توجه به اینکه به دنبال ساخت سریعتر و تحویل منازل در زمان مناسب هستیم، یک مهلت قانونی برای سایر افراد متقاضی‌ تعیین می‌شود و در صورت عدم واریز سهم آورده اولیه، امتیاز مسکن از آنها سلب و به سایر متقاضیان داده خواهد شد. با توجه به نیاز صنایع در حوزه ساخت مسکن برای کارکنان خود و احصا تقاضای مجدد مردم، پیشنهاد بازگشایی دوباره سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس به وزارت راه و شهرسازی داده خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اهتمام استان بر تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری اظهار داشت: چالش فعلی کشور در حوزه جمعیت است و برای تشویق مردم به فرزند آوری تعریف بسته‌های تشویقی از جمله اهدای زمین رایگان است. برای خانواده‌های مشمول این طرح در هر شهرستان باید اراضی پشتیبان مشخص شود تا در صورت تقاضا برای دریافت، مشکلی برای اهدای زمین وجود نداشته باشد و خانواده‌ها بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.

    در خصوص مطالبی که آقای استاندار مطرح کرده اند، چند نکته قابل ذکر است. اولا اینکه متاسفانه طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس با تاخیر حدود دو ساله ودر سال سوم دولت سیزدهم وارد فاز اجرا شد که که این تاخیر باعث لطمات زیادی به خانواده های مستاجر و بی مسکن و بدمسکن در این شهر بندری گران و محروم شد و افزایش حبابی چند برابری مسکن و رهن واجاره را به همراه داشت و برخی از خانواده ها با اختلافات شدید خانوادگی مواجه شدند و برخی به انتهای خط زندگی رسیدند و برخی جرات نکردند زندگی متاهلی شان را آغاز نمایند. از طرفی دیگر اگر ساخت پروژه از سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ شروع شده بود، از یک طرف هزینه های ساخت وساز کمتر بود و مردم سهم آورده و اقساط بانکی کمتری می دادند و از طرفی دیگر امسال واحدهای مسکونی شان را تحویل می گرفتند که متاسفانه به بهانه عدم الحاق اراضی مورد نیاز، این مهم محقق نشد و ادارات هم حاضر نشدند اراضی مازادشان را برای اجرای این طرح واگذار کنند.

    موضوع دیگر اینکه برخی از متقاضيانی که تیرماه سال گذشته در سامانه نهضت ملی مسکن بندرعباس ثبت نام شده اند، هنوز تایید نشده و بلاتکلیف هستند و به آنها پاسخ مناسبی داده نمی شود و در سامانه برایشان «رد درخواست»، « در انتظار تایید مدیرکل» و… ثبت شده است و ماه‌ها این وضعیت ادامه دارد واز طرفی استعلام فرم ج به راحتی انجام نمی شود و تبدیل فرم قرمز ج به سبز نیز زمان‌بر است که ضروری است سریعتر درخواست ها تایید شوند تا متقاضیان بتوانند بقیه مراحل از جمله تعهد محضری، واریز مبلغ اولیه سهم آورده و… را نیز انجام دهند. تا وقتی که این پالایش به پایان نرسد، بطور حتم علی رغم درخواست شهروندان زیادی برای ثبت نام جدید، چگونه می توان از آنها ثبت نام نموده و پالایش جدید را آغاز نمود؟

    پس نیاز است در کمترین زمان ممکن و حداکثر تا شهریور تمام متقاضیان واجدشرایط تایید شده و در بروکراسی اداری سرگردان نشوند و بیشتر امورات غیرحضوری انجام شود. جهت اطلاع بیشتر از وضعیت پالایش و ازدحام متقاضیان مسکن که تایید نشده و بلاتکلیف هستند، پیشنهاد می شود مقام عالی دولت در استان به اداره کل راه وشهرسازی استان بروند و بازدیدی داشته باشند تا تصمیمات مناسب تری در این حوزه اتخاذ گردد. از طرفی دیگر بایستی عملیات ساخت واحدهای مسکونی بسرعت آغاز شود و بازدیدهای هفتگی از مراحل ساخت وساز صورت پذیرد تا این روند کند یا متوقف نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.