حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3082 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اتاق اصناف و اتحادیه  مشاوران املاک هم بیایند
    ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۳
    شناسه : 10049
    بازدید 1237
    14
    دریانیوز// نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات که هفته قبل به هرمزگان سفر کرده بود و از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس نیز بازدید داشت و در شورای مسکن استان نیز حضور یافت، در یکی از جلسات اتاق اصناف بندرعباس نیز به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم حضور یافت و از رئیس اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک خواست، درخصوص راه اندازی سامانه اجاره بها و امکان دریافت رایگان کدرهگیری از سامانه املاک و اسکان و.... اطلاع رسانی نمایند واز طرفی دیگر بازدید از مشاوران املاک تداوم یابد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات که هفته قبل به هرمزگان سفر کرده بود و از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس نیز بازدید داشت و در شورای مسکن استان نیز حضور یافت، در یکی از جلسات اتاق اصناف بندرعباس نیز به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم حضور یافت و از رئیس اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک خواست، درخصوص راه اندازی سامانه اجاره بها و امکان دریافت رایگان کدرهگیری از سامانه املاک و اسکان و…. اطلاع رسانی نمایند واز طرفی دیگر بازدید از مشاوران املاک تداوم یابد.

    روز گذشته نیز گزارشی را در خصوص راه اندازی سامانه اجاره بها در بندرعباس و هرمزگان به عنوان دومین استان کشور بعد از خراسان رضوی منتشر کردیم که رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه مشاوران املاک خراسان رضوی تلاش کرده اند این سامانه در خراسان رضوی بخوبی اجرا شود و تمام مشاوران املاک بر اساس این سامانه ارزش ملک برای رهن واجاره را اعلام کنند. با راه اندازی این سامانه ارزش ملک بر اساس منطقه و موقعیت و نوع سازه و امکاناتی که دارد و… سنجیده و کف و سقف قیمت برای رهن واجاره اعلام می شود که در همین جا به مدیران و کارشناسانی که این قیمت گذاری را در بندرعباس و هرمزگان ارزیابی و اعلام می کنند، پیشنهاد می دهیم که در این سامانه ارزش ملک برای فروش را نیز اعلام کنند تا اولین استانی باشیم که قیمت ملک را نیز سامانه ای اعلام می کنیم و هم گام بلندی در راستای جلوگیری از اعلام قیمت های حبابی و نجومی و غیرواقعی املاک برای رهن و اجاره و فروش برداشته باشیم.

    متاسفانه در بندرعباس بدلیل عدم ساخت مسکن در ده سال گذشته و نبود نظارت، قیمت های حبابی مسکن ورهن و اجاره، مردم به خانه دار شدن و اجاره ملک مناسب با قیمت منطقی و واقعی ناامید شدند. حال که از یک طرف طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس بعد از تاخیر دوساله وارد فاز اجرا شده است و از طرفی دیگر بازدید میدانی از مشاوران املاک و برخورد با متخلفان در این بخش آغاز شده است، انتظار می رود اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک نیز در این حوزه مشارکت لازم را داشته باشند تا بازار مسکن در این شهر به سروسامان برسد و قیمت ها هرچه سریعتر از طریق سامانه اجاره بها اعلام شود تا از اعلام نرخ ‌های نجومی توسط مالکان و مشاوران املاک جلوگیری شود.

    در صورتیکه این مهم محقق شود، حباب قیمت مسکن و رهن واجاره ازبین خواهد رفت و قیمت ها کارشناسی و واقعی خواهد شد که انتظار می رود استانداری و اداره کل راه وشهرسازی با همکاری کارشناسان مربوطه و اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک هرچه سریعتر این سامانه را راه اندازی نمایند وبه مردم و مشاوران املاک معرفی نموده تا برای خرید وفروش و رهن و اجاره، به این سامانه استناد شود و قیمت های نامتعارف داده نشود و با متخلفان هم برخورد قاطع شود و مشاوران املاک و دفاتر ثبت اسناد با تاییدیه قیمت های این سامانه اقدام به انعقاد قرارداد و صدور سند کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.