حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آنچه به جایی نرسد، فریاد است
    ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
    شناسه : 11990
    بازدید 1176
    6
    دریانیوز// گفته می شود گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. این ضرب المثل مصداقش را در استان هرمزگان به وفور می بینیم و می شنویم. نه تنها مردم، حتی ما رسانه ها که صدای مردم را هم منعکس می کنیم، شاهدیم، آنچه به جایی نرسد، فریاد است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// گفته می شود گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. این ضرب المثل مصداقش را در استان هرمزگان به وفور می بینیم و می شنویم. نه تنها مردم، حتی ما رسانه ها که صدای مردم را هم منعکس می کنیم، شاهدیم، آنچه به جایی نرسد، فریاد است.

    زر و زور بیشتر اوقات باعث می شود، حق به حق دار نرسد. این وضعیت باعث ایجاد فساد در حوزه های مختلف می شود و به همین دلیل گاهی برخی از امورات به راحتی انجام نمی شود، الا اینکه رشوه برای انجامش داده شود که برخوردها نیز مشهود و بازدارنده نیست. در حوزه های مختلف هم می بینیم که درخواست و فریاد مردم به جایی نمی رسد. گاهی گزارش ها و سلسله گزارش هایی از موضوعاتی خاص که مشکل مردم است را منتشر می کنیم و حتی به مسئولان مختلف هم می گوییم، اما اقدام لازم انجام نمی شود. گاهی نیز که سلسله گزارش هایی را منتشر می کنیم، هنگامیکه به مسئول مربوطه موضوع را بعد از اینکه مدت ها از انتشار گزارش ها گذشته است، می گوییم و یا دعوتش می کنیم که برویم و آن مشکلات را از نزدیک ببینیم، متوجه می شویم که اصلا از موضوع بی اطلاع است و حتی گزارش های رسانه ها را نیز پیگیری نکرده و روابط عمومی آن دستگاه نیز این موارد را به مدیران اطلاع نداده اند.

    وضعیت استان و شهربندرعباس در برخی بخش ها اصلا مناسب نیست. در حوزه مسکن،پیاده روها، تصرف پیاده روها، بافت فرسوده، محلات حاشیه ای، آسیب های اجتماعی و… روزنامه دریا مرتب سلسله گزارش هایی را از گذشته تاکنون منتشر کرده است، اما اقدام مسئولان در این حوزه چندان مناسب و اثرگذار و رفع کننده مشکلات نبوده است. نه تاکنون حتی یک واحد از طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به متقاضیان تحویل داده شده ونه برخورد با مشاوران املاک متخلف و قیمت ساز جدی و بازدارنده بوده است و نه در حوزه انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر اقدامی شده است و نه در حوزه احیای بافت های فرسوده و محلات حاشیه ای برنامه مدونی در استان وجود داشته و روزبه روز آسیب های اجتماعی در حال افزایش است و کوچه های بیشتر محلات به پاتوق معتادان، مواد و مشروب فروشان، اراذل واوباش و سارقان تبدیل شده و بازگشايي معابر چندان انجام نمی شود.
    سال ها درخصوص تصرفات پیاده روها توسط صنوف مزاحم، تعمیرگاه ها، بسازوبفروش ها و… گزارش منتشر کردیم. از سال گذشته تاکنون از بلوار معلم بندرعباس نوشتیم که پیاده روهایش توسط سازندگان املاک تصرف شده و بخشی دیگر از پیاده رو ها نیز تخریب شده و ساکنان از مرگ یک عابر پیاده می گویند و…، اما علی رغم وعده های مسئولان تاکنون پیاده روها از تصرف خارج نشده و
    پیاده روها استانداردسازی نشده است. وقتیکه ما به عنوان رسانه اینقدر فریاد می زنیم ومسئولان نمی شنوند، چطور می توان انتظار داشت فریاد مردم عادی را بشنوند. این نوع برخورد مسئولان باعث افزایش نارضایتی در استان شده است که عامل این نارضایتی عمومی را در عملکرد ضعیف بیشتر مدیران استان بایستی جستجو کرد که باعث شده اند عملکرد مثبت برخی دولتمردان جهادی وانقلابی نیز دیده نشود و عملکرد دولت زیرسؤال برود که بایستی مدیران کم کار و بی توجه به خواسته های مردم که بر قطار خدمت دولت سوار نیستند، در عملکردشان تجدیدنظر کنند ویا از این قطار پیاده شوند تا مدیران انقلابی و جهادی و همراه با سیاست های دولت مردمی سیزدهم بر قطار خدمت سوار شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.