حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آمادگی اتاق بازرگانی جهت تاسیس دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در  بندرعباس
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۲۶
    شناسه : 8785
    بازدید 1256
    7
    دریانیوز// رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست تخصصی رویه تیر، پیش اظهاریه الکترونیکی تیر ویژه متولیان بخش خصوصی و دولتی درحوزه تجارت و حمل و نقل در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:آماده هستیم تفاهمنامه‌ای در خصوص تاسیس و راه اندازی دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در اتاق بازرگانی بندرعباس را با دبیرکل سازمان ایرو به امضاء برسانیم.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست تخصصی رویه تیر، پیش اظهاریه الکترونیکی تیر ویژه متولیان بخش خصوصی و دولتی درحوزه تجارت و حمل و نقل در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:آماده هستیم تفاهمنامه‌ای در خصوص تاسیس و راه اندازی دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در اتاق بازرگانی بندرعباس را با دبیرکل سازمان ایرو به امضاء برسانیم. کلیه هزینه ها را اتاق بندرعباس پوشش خواهد داد در نتیجه این اقدام می تواند ارزش افزوده‌ای برای سازمان ایرو باشد.
    محمدرضا صفا در این نشست تخصصی که با حضور مهران نجاتی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و رئیس انجمن حمل و نقل و لجستیک هرمزگان، بهنام فرامرزیان مدیر امور حمل و نقل
    بین المللی، کارنه تیر و آ.ت.آ، کاظم آسایش مشاور ارشد خدمات تیر و ترانزیت ایرو و واختانگ زرندیا مشاور ارشد خدمات تیر و ترانزیت و مدیرکل اوراسیا ایرو برگزارشد؛ گفت: امور کارنه تیر اتاق بازرگانی بندرعباس بنا به توصیه امور کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران و به ویژه آقای فرامرزیان با هزینه سنگین و طبق استانداردهای بین المللی تاسیس شد. پرسنل این واحد بیش از ۱۶۰ ساعت آموزش کارنه تیر و کنوانسیون تیر را در تهران دیده اند.

    صفا افزود: در این فواصل سه بازدید میدانی نیز بین اتاق بندرعباس و اتاق ایران صورت پذیرفته است. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: کلیه زیرساخت‌های سخت و نرم افزاری این واحد به روز و مدرن می باشد و درنظر داریم، دایره کارنه تیر اتاق بندرعباس بشدت توسعه یافته و بصورت هاب منطقه خلیج فارس درآید.

    وی خاطرنشان کرد : تلاش اتاق بندرعباس این بوده که گمرکات استان به گمرکات تیر مبدا و سرراهی مبدل گردند که خوشبختانه این امر با رایزنی‌های بعمل آمده صورت گرفته و انتظار است حتما در گزارش خود به دبیرکل و اعضای محترم هیئت رئیسه سازمان ایرو این مطلب را بطور شفاف منعکس فرمایید.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان افزود: اتاق بندرعباس آمادگی این را دارد تا با کلیه کشورهای عربی منطقه خلیج فارس سمینارهای بین المللی منطقه ای در حوزه تیر – ترانزیت و تیر الکترونیک « E-TIR « با همکاری مشترک اتاق ایران و سازمان ایرو برگزار نماید.

    وی افزود: نکته ی حائز اهمیت این است که در تلاش هستیم کارنه تیر را در بندرعباس فعال کنیم و لازم است که کارنه تیر را در کشورهای حوزه خلیج فارس عمان، قطر، امارات، عربستان سعودی، کویت، بحرین، همچنین عراق، پاکستان، هند و چین نیز فعال کنید تا کریدورهای بین المللی مطرح تحت رویه تیر فعال شوند.

    وی افزود :رایزنی شما با مسئولین گمرکی، سازمان بنادر و سازمان راهداری ایران کافی نبوده و لازم است با سایر سازمان های همانند استاندارد، قرنطینه نیز مذاکره داشته باشید و در صورت لزوم به تبادل اطلاعات بپردازید.صفا گفت: راه اندازی سیستم «رو – رو» (Ro-Ro) بین ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس امری بسیار مهم است که لازم است رایزنی این امر مهم با همکاری مشترک مراجع مسئول دیگر کشورها و حتی سرمایه گذاری موسسات مالی و بانک های بین‌المللی همچون بانک توسعه آسیایی، بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی صورت پذیرد.

    وی اظهار داشت : افزایش حجم کارنه تیر در سبد تجارت بین‌المللی یقیناً مورد نظر سازمان ایرو است و من خوشحال هستم که برای این هدف، دیدگاه شما به بندرعباس جلب شده است.صفا خاطرنشان کرد :۶۰ درصد صادرات و ترانزیت در ایران از بندرعباس صورت می گیرد و اگر بخشی از این حجم تحت کارنه تیر شود، ملاحظه می کنید چه بازاری را کسب خواهید کرد.

    وی تصریح کرد: به همین منظور آماده هستیم تفاهمنامه‌ای در خصوص تاسیس و راه اندازی دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در اتاق بازرگانی بندرعباس را با دبیرکل سازمان ایرو به امضاء برسانیم. کلیه هزینه ها را اتاق بندرعباس پوشش خواهد داد در نتیجه این اقدام می تواند ارزش افزوده‌ای برای سازمان ایرو باشد.وی گفت: همچنین نیروهای اجرایی در اتاق بندرعباس و اتاق ایران می توانند بعنوان افراد طرف تماس شما باشند.

    صفا افزود :امیدوارم نشست امروز که از کلیه بخش‌های مرتبط دولتی و خصوصی دعوت شده‌اند، شما را به هدف مشترک دو سازمان نزدیک‌تر سازد.
    صدور کارنه تیر برای شرکت های حمل ونقلی کشور در بندرعباس
    مدیر امور حمل و نقل بین المللی، کارنه تیر و آ.ت.آ در این جلسه با بیان اینکه کارنه تیر اتاق بازرگانی هرمزگان که از سال گذشته فعالیتش را آغاز کرد و می تواند کارنه تیر را برای تمام شرکت های حمل ونقلی در سطح کشور صادر کند؛ از پیشنهاد دایرشدن میز سازمان ایرو در اتاق بازرگانی هرمزگان به سازمان ایرو خبر داد.

    بهنام فرامرزیان گفت:فعالیت سازمان تیر در منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باعث تسهیل و تسریع حمل ونقل دریایی و ترکیبی می شود.فرامرزیان بر استفاده بهینه شرکت های حمل ونقل از کارنه تیر تاکید کرد وافزود: برای تسریع در عملیات ترانزیتی و حمل ونقلی، کارته تیر بندرعباس راه اندازی شده است.

    وی گفت: بدلیل حساسیت کارته تیر و جایگاه بندرعباس، کارشناسانی از ژنو به بندرعباس واتاق بازرگانی هرمزگان آمده اند.فرامرزیان همکاری ها برای تقویت حمل ونقل با سازمان های بین المللی را مهم ارزیابی کرد.وی تصریح کزد: بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه کارنه تیر فراهم شده است.فرامرزیان تاکید کرد: گمرکات مرزی مان بایستی به کنوانسیون تیر متصل شود.

    وی گفت: کارنه تیر توسط شرکت های حمل ونقلی در ۸۷ کشور مورد استفاده قرار می گیرد.کاظم آسایش مشاور ارشد خدمات تیر و ترانزیت ایرو نیز گفت: سیستم تیر به جایگاه ترانزیت در ایران کمک می کند و نگاه جهانی و
    منطقه ای کمک می کند تا سیاست های مان را در همان مسیر قرار دهیم.

    وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه ۳۰ میلیون تن ترانزیت هدفگذاری شده است؛ تاکید کرد: بایستی نگاه مان را به این حوزه بین المللی کنیم.آسایش گفت: سازمان ایرو نماینده شرکت های بین المللی و لجستیک در سطح بین المللی است. سه ونیم میلیون شرکت حمل ونقلی عضو این سازمان در بیش از ۸۰ کشور هستند.وی خاطرنشان کرد : در حوزه بار بصورت ۷۰ درصد و مسافر نیز ۳۰ درصد فعالیت داریم.

    وی گفت: منطقه اکو بیشترین استفاده از کارنه تیر را دارد که ۶۷ درصد کارنه تیر در منطقه اکوست و ایران در صدر کشورهای صادر کننده کارنه تیر است و اتاق بازرگانی بیشترین کارنه تیر را صادر می کند.آسایش گفت: اتاق بازرگانی هرمزگان از اول سال میلادی جاری فعالیتش را آغاز کرد که از اتاق بازرگانی ایران و هرمزگان قدردانی
    می کنم.وی به وجود مشکلات فنی و گمرکی و در حوزه مرزی و سوخت اشاره کرد و خواستار رفع این مشکلات و نواقص توسط متولیان مربوطه شد.

    وی با اشاره به صادرات و واردات و ترانزیت ۶۰ درصدی از بندرعباس، از گسترش و توسعه خدمات کارنه تیر در بندرعباس خبر داد تا شرکت های بین المللی از این فرصت استفاده کنند.وی بر تبدیل شدن بندرعباس به عنوان هاب کارنه تیر تاکید کرد واختانگ زرندیا مشاور ارشد خدمات تیر و ترانزیت و مدیرکل اوراسیا ایرو نیز گفت: ایران در صدر جدول کشورهای استفاده کننده از کارنه تیر است که روند مثبت و روبه رشدی را دارد.

    مهران نجاتی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و رئیس انجمن حمل و نقل و لجستیک هرمزگان نیز گفت: در دولت قبل پیشنهاد تشکیل وزارت حمل و نقل و لجستیک را دادیم و بارها این موضوع را مطرح کردیم واز طریق اتاق بازرگانی ایران پیگیری می کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.