حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آقای رئیس جمهور ، حاشیه نشینان گنج‌قارون ندارند
    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
    شناسه : 13327
    بازدید 1174
    2
    دریانیوز// حاشیه نشینان در استان هرمزگان‌و شهر بندرعباس در شرایط سختی زندگی می کنند و خانه های قدیمی شان، فرسوده و‌غیراستاندارد و در حال تخریب است که بسیاری از آنها توان‌بازسازی وتعمیر املاک شان را ندارند و‌ بسیاری از املاک‌در این‌مناطق فاقد سند هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حاشیه نشینان در استان هرمزگان‌و شهر بندرعباس در شرایط سختی زندگی می کنند و خانه های قدیمی شان، فرسوده و‌غیراستاندارد و در حال تخریب است که بسیاری از آنها توان‌بازسازی وتعمیر املاک شان را ندارند و‌ بسیاری از املاک‌در این‌مناطق فاقد سند هستند.

    از طرفی دیگر به خانه های بی سند ، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده نیز داده نمی شود .از یک‌سال قبل که‌اعلام شد ساکنان این مناطق که املاک‌شان قبل از سال ۹۴ ساخته شده است ، می توانند برای خانه های شان‌سند بگیرند که برای ۲۰۰متر با نرخ منطقه ای و مابقی با نرخ کارشناسی محاسبه می شود که این عنایت دولت باعث شده است ساکنان این‌مناطق بتوانند برای املاک شان پرونده تشکیل دهند و برای اخذ سند اقدام‌کنند.

    اما اراضی برخی از محلات بندرعباس گویا اراضی دولتی نبوده و جزو اراضی شهرداری است و نرخ گذاری واگذاری این اراضی به ساکنان‌جهت اخذ سند توسط شورای شهر از ادوار گذشته انجام گرفته که قیمت های است که بسیاری از ساکنان‌توان پرداخت آن‌ را ندارند وبه همین دلیل بسیاری از این املاک‌ بعد از‌ گذشت سالها همچنان بی سند مانده اند و ساکنان نمی توانند با استفاده از تسهیلات نوسازی نسبت‌به بازسازی املاک‌شان نیز اقدام کنند و خطر ریزش این‌املاک و مدفون شدن ساکنان در زیرآوار خانه های قدیمی و غیرمقاوم‌ در این مناطق وجود دارد .

    می طلبد در این حوزه تصمیماتی اتخاذ گردد که یکی از راه ها تهاتر اراضی بین شهرداری و راه وشهرسازی است تا این محلات‌نیز صدور سند املاک‌ شان با نرخ دولتی محاسبه شده و ساکنان محروم این‌مناطق نیز بتوانند برای املاک‌شان‌سند بگیرند. بیشتر حاشیه نشینان حتی برای تامین مخارج اولیه زندگی و درمان و… درمانده شده اند و توان پرداخت هزینه های ده‌ها میلیون تومانی به شهرداری را ندارند و این‌شرایط تبعیض آمیز برای صدور سند در محلات باعث نارضایتی ساکنان‌شده است.

    برخی از ساکنان‌ دهه ها و حتی از پیش از انقلاب خودشان ویا پدر ومادران شان‌در این محلات زندکی کرده اند و آن زمان ها که مشخص نبوده که این‌اراضی در کدام محلات به شهرداری تعلق دارد و کدام محلات زمین هایش دولتی است که الان هزینه صدور سند در محلاتی که زمین آن گفته می شود متعلق به شهرداری است ، ده‌ها برابر گران‌تر از صدور سند در محلاتی است که اراضی آن دولتی است و ساکنان در اراضی شهرداری نمی توانند برای املاک‌شان سند بگیرند.

    انتظار می رود ریاست محترم‌جمهوری در این دور سفر مصوباتی را برای رفع مشکلات ساکنان این‌مناطق برای اخذ سند داشته باشند تا املاک فرسوده در این‌محلات مانند سایر محلات با نرخ دولتی محاسبه و سند صادر شود تا از تخریب املاک‌فرسوده و آوار شدن‌شان‌بر روی ساکنان محروم‌این محلات جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.