حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های هرمزگان رفع تصرف شد
    ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۷
    شناسه : 2350
    بازدید 1615
    7
    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان : مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان که به طور غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته، رفع تصرف شده است.
    ارسال توسط : منبع : خبر گزاری ایرنا
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان که به طور غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته، رفع تصرف شده است. جمشید عیدانی اظهار کرد: ۲۱ هکتار از اراضی روستای چاه اسماعیل میناب بوده که با پیگیری های شرکت آب منطقه ای هرمزگان رفع تصرف شده است.وی بیان داشت: با پیگیری های شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان و همکاری دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان ۵ هکتار از بستر و حریم رودخانه منطقه احشام شهرستان پارسیان بمنظور حفاظت از اموال عمومی و ثروت ملی مورد آزاد سازی قرار گرفت. به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: ورود غیرقانونی برخی افراد به حریم و بستر رودخانه ها که اقدام به ساخت و ساز یا کشاورزی می کنند، زمان وقوع سیل و طغیان رودخانه ها خود را نشان می دهد و باید توجه کرد به دلیل ایجاد موانع در رودخانه ها، آب از مسیر اصلی منحرف می شود و به خانه ها، زمین های کشاورزی و زندگی مردم آسیب های جدی را وارد می کند.وی ادامه داد: در این راستا یکی از ماموریت های شرکت آب منطقه ای هرمزگان رفع تصرف ها و برخورد با ورودهای غیر قانونی به حریم رودخانه ها و مسیل ها است.

    عیدانی با اشاره به این نکته که ورود غیرقانونی به حریم و بستر رودخانه تخلف است تاکیدکرد: شرکت آب منطقه ای برابر الزام های قانونی و طی نمودن مراحل قضایی اقدام به رفع تصرف می کند و در این راستا نمایندگان دستگاه قضا و نیروی انتظامی هم حاضر هستند.مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد: این اقدام ها در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها و همچنین پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی در سیلاب های احتمالی انجام می شود. عیدانی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع آبی استان و توزیع عادلانه آب گفت: در راستای اجرای طرح احیای و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی که به منظور احیاء و حفظ آب زیرزمینی انجام می شود، به طور دائم و پیوسته طرح ها و فعالیت‌های متعدد در حال اقدام و پیگیری است.

    وی با اشاره به اهمیت انجام اقدام های به موقع و برخورد با اقدام خلاف قانون در این حوزه گفت: طرح های نصب کنتورهای حجمی هوشمند، پر و مسلوب نمودن چاه های غیرمجاز، پلمب چاه های مجاز و غیرمجاز دارای تخلف و همچنین جلوگیری از اضافه برداشت چاه ها و تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه بهره برداری و اصلاح و تعدیل پروانه ها در سطح استان هرمزگان از جمله اقدام های صورت گرفته در این راستا است. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان تاکید کرد: این اقداما ها به طور دائم و به طور جدی در حال انجام است و با توجه به عملکرد طرح در این پروژه ها، میزان اثربخشی اجرای طرح احیای و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در راستای برنامه سازگاری با کم آبی میزان ۴۹.۲۹۶ میلیون مترمکعب بوده که توانسته اهداف برنامه سازگاری با کم آبی را محقق نماید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.