حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • کوچه هایی با فاضلاب روان  حق حاشیه نشینان نیست
    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
    شناسه : 4732
    بازدید 1384
    10
    دریانیوز// در حالی در قطب اقتصاد کشور، محلات حاشیه ای وبافت فرسوده و حاشیه ای وجود دارند که همچنان مانند دهه های قبل فاضلاب در کوچه‌ها روان و جاری است و سلامت ساکنان را به مخاطره انداخته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی در قطب اقتصاد کشور، محلات حاشیه ای وبافت فرسوده و حاشیه ای وجود دارند که همچنان مانند دهه های قبل فاضلاب در کوچه‌ها روان و جاری است و سلامت ساکنان را به مخاطره انداخته و به لحاظ بصری نیز صحنه هایی ناخوشایندی ایجاد کرده است و گاهی کودکان در کنار همین فاضلاب ها بازی می کنند ویا با سوسک ها و موش های مرده در فاضلاب و سرنگ هایی که معتادان پس از تزریق در جوهای فاضلاب رها می کنند، به بازی می پردازند. در برخی از محلات که در این سال‌ها برای تهیه گزارش رفته ام، مشاهده نمودم که در همین کوچه های خاکی ودر کنار فاضلاب روان، کودکان و نوجوانان با توپ پلاستیکی بازی می کنند وبارها توپ شان به داخل فاضلاب می رود و با دست و پا توپ را برمی‌دارند و فاضلابی می شوند وبه بازی شان ادامه می دهند.

    گاهی نیز کودکان در کنار همین جوهای فاضلابی می نشینند وبازی می کنند وبا چوب ویا دست به داخل فاضلاب می زنند وروی همدیگر می پاشند. در برخی از همین محلات خانواده هایی از شیوع بیماری های پوستی و… می‌گفتند وبرخی هم از بوی آزاردهنده تعفن فاضلاب می گویند که در کوچه‌ها می پیچد ودر کنار خورهای شهر این بوها بیشتر است و در نیمه دوم سال هم با خنک شدن هوا، بوی تعفن فاضلاب حتی در محلات پایتخت تجارت ایران یعنی بندرعباس افزایش یافته و وعده های مسئولان برای جلوگیری از ورود فاصلاب به دریا همچنان در حد وعده باقی مانده است. چند روز پیش که به کوچه غفار۲۹ محله آیت الله غفاری بندرعباس که مسجد صاحب الزمان (عج) در این کوچه واقع شده است، رفته بودم، ساکنان بسیار گلایه مند بودند که یکی از دستگاه های خدمات‌رسان برای اجرای یک طرح در این کوچه تا انتهای کوچه در بلوار جمهوری اسلامی حفاری و رها نموده است و هنوز آسفالت نکرده است و به فاضلاب‌های روان قبلی، مشکل دیگری افزوده شده است و پیگیری‌های شان هم بی‌نتیجه مانده است.

    بازارچه محله ای نیز که از دوسال قبل قرار بود در این کوچه راه اندازی شود و خانه عالم که با حضور مسئولان چند سال قبل کلنگ زنی شده است، نیز همچنان بلاتکلیف مانده است. بطور خلاصه این کوچه‌ها کلکسیونی از مشکلات است و برخی کوچه های تنگ وتاریک هم به پاتوق معتادان تبدیل شده است و گویا این کوچه ها ومحلات هیچگونه متولی ندارد که وضعیت شان اینگونه رها شده است. ساکنان بارها گفته اند که آیا مسئولان خودشان حاضرند در این مناطق زندگی کنند؟ چرا برای رفع مشکلات حاشیه نشینان در استان عزمی وجود ندارد ومتاسفانه همین عملکرد نامناسب برخی مسئولان، باعث افزایش نارضایتی ها شده است و می طلبد آقای استاندارد نقشه راهی را برای رفع مشکلات حاشیه نشینان ترسیم کنند و مشکل صدور سند املاک محلات و کوچه های خاکی، تاریک و فاضلابی برطرف شود تا سلامت ساکنان اینقدر به مخاطره نیفتد و در این مناطق که بدلیل فقر و محرومیت بسیاری از خانواده ها حتی سه وعده غذایی را در سفره ندارند و به سوءتغذیه مبتلا هستند، بخاطر فاضلاب روان در کوچه ها هم بيمار نشوند ومشاهده این صحنه های ناخوشایند در محلات باعث آزار روحی و روانی شان نشود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.