حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود معلم در هرمزگان
    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۲۴
    شناسه : 7762
    بازدید 1443
    2
    دریانیوز// امروز 12 اردیبهشت روز معلم است که ضمن تبریک به معلمان عزیز، همگان بایستی قدردان این قشر آینده‌ساز کشور باشیم و از طرفی بیش از پیش متولیان مربوطه بایستی برای رفع مشکلات معلمان تلاش کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// امروز ۱۲ اردیبهشت روز معلم است که ضمن تبریک به معلمان عزیز، همگان بایستی قدردان این قشر آینده‌ساز کشور باشیم و از طرفی بیش از پیش متولیان مربوطه بایستی برای رفع مشکلات معلمان تلاش کنند.

    در دولت سیزدهم بحمدالله طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شد و اگر نواقصی هم در اجرای طرح وجود دارد، بایستی برطرف شود تا همه معلمان طعم شیرین طرح را بچشند. در استانی مانند هرمزگان همواره با کمبود معلم مواجه بوده‌ایم و مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز سال گذشته در مصاحبه مطبوعاتی که با ایشان داشتیم، عنوان کرد که چهار هزار معلم در استان کمبود وجود دارد.

    این میزان کمبود معلم واقعا برای استان فاجعه آموزشی وفرهنگی و… است و هرچقدر هم از توان سایر معلمان و دبیران استفاده شود، بطور حتم اثرات این کمبودها از بین نمی رود. از طرفی دیگر هر سال تعدادی از معلمان استان بازنشسته می شوند.

    در استخدامی که آزمون آن هم روز جمعه گذشته برگزار شد، سهمیه ای که برای هرمزگان اختصاص داده شده بود، ده درصد از کمبود معلمان و با توجه با بازنشسته شدن برخی از معلمان، برطرف خواهد شد و همچنان کمبود معلم در استان وجود دارد وبایستی برای رفع این کمبودها بطور اساسی تدبیری اندیشیده شود.

    این کمبود معلم در هرمزگان از یک طرف برمعلمان اثرات منفی خواهد گذاشت که بایستی ساعات بیشتری را به تدریس بپردازند و ازمطالعه و امورات شخصی وخانوادگی بازمی مانند واز طرفی دیگر بازدهی شان کاهش می یابد. این وضعیت بر کیفیت آموزشی استان نیز بی تاثیر نیست و برخی از معلمان مجبور خواهند شد در رشته غیرمرتبط هم تدریس کنند.

    بایستی کمبود معلم در استان بگونه ای برطرف شود و تاوان این کمبودها را معلمان فعال و دانش آموزان ندهند. از طرفی دیگر بایستی مشکلات مدارس و کمبود معلم و مدرسه در مناطق مختلف برطرف شده و دانش آموزان بازمانده از تحصیل هم به مدرسه برگردند. همچنین اینکه برخی از دانش آموزان تحصیل را رها کرده وبه سمت قاچاق سوخت می روند که نماینده ولی فقیه در استان و رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز به این موضوع اشاراتی داشتند ، نیز بایستی مورد بررسی قرارگیرد که دلیلش چیست و چه راهکاری در این حوزه وجود دارد؟ باید دید چه میزان شرایط آموزشی و چه میزان شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این پدیده موثر است.

    موضوع دیگر اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، برخی از صنایع و… دغدغه جذب نیروی انسانی بومی در رشته های مورد نیاز را دارند و عنوان می‌کنند بایستی دانش آموزان ترغیب شود در رشته‌های حوزه سلامت و صنعت و… در دانشگاه ها تحصیل کنند تا بتوانند در استان خدمت کنند که ضرورت دارد این موضوع در مدارس و آموزش پرورش مورد توجه قرار گیرد تا دانش‌آموزان رشته های مورد نیاز را انتخاب کنند تا هم کمبودهای استان برطرف شود و هم اشتغال پایداری داشته باشند.

    البته در این بخش‌ها و همچنین برای کمبود معلم پیشنهاد می شود بیش از گذشته سهمیه دانشجویی مناطق محروم به هرمزگان در رشته های موردنیاز در کنکور اختصاص یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.