حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کاهش سریع نرخ باروری در هرمزگان
    ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۷
    شناسه : 1620
    بازدید 1701
    6
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه روند نرخ باروری استان هرمزگان طی چند سال اخیر از میانگین کشور بالاتر بوده‌است، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ از ۲.۸ به ۲.۱ در سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم که نشان دهنده کاهش سریع و وحشتناک نرخ باروری در استان هرمزگان است.
    ارسال توسط : منبع : ایسنا
    پ
    پ

    دریانیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه روند نرخ باروری استان هرمزگان طی چند سال اخیر از میانگین کشور بالاتر بوده‌است، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ از ۲.۸ به ۲.۱ در سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم که نشان دهنده کاهش سریع و وحشتناک نرخ باروری در استان هرمزگان است. دکتر حسین فرشیدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه میانگین سنی جمعیت استان هرمزگان در سال ۱۳۶۵ میزان ۲۰.۸۳ بود اما در سال ۱۳۹۵ به ۲۷.۱ رسیده است، افزود: جوانی جمعیت از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است. برای دشمن بهترین چیز این است که ایران یک کشوری با جمعیت ۳۰ میلیون نفری با سهم ۵۰ درصدی کهنسالان و از کار افتاده باشند.

    وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از جوان‌ترین استان‌های کشور است، اظهار کرد: شاخص سالخوردگی جمعیت استان هرمزگان از میانگین کشوری پایین‌تر است اما برخی استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که نشان دهنده رشد منفی جمعیت در بخشی از کشور است.فرشیدی با بیان اینکه روند نرخ باروری استان هرمزگان طی چند سال اخیر از میانگین کشور بالاتر بوده‌است، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ از ۲.۸ به ۲.۱ در سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم که نشان دهنده کاهش سریع و وحشتناک نرخ باروری در استان هرمزگان است.

    وی اظهار کرد: اگر همین روند پیش برود، تا سال ۱۴۱۵ نرخ رشد جمعیت منفی خواهد شد و تا ۲۰ سال آینده ایران دارای جمعیت کهنسالی خواهد شد که برای تامین نیروی انسانی خود باید متوسل کشورهای دیگر شویم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: افزایش سن ازدواج، توسعه اشتغال زنان، گرایش زنان به تحصیلات عالی، توسعه شهرنشینی و … از جمله عوامل کاهش سریع میزان ناباروری است.به گزارش ایسنا ؛ فرشیدی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی باید به صورت هماهنگ برای تحقق این قانون دست به کار شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.